YANG MASIH PANAS...

MH370: Adakah dakwaan wanita balik umrah benar?

nampak pesawat di laut andaman1KUALA LUMPUR: Adakah dakwaan seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan umrah pada 8 Mac lalu yang ternampak sebuah bangkai pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman berkait dengan dakwaan terbaru sebuahsyarikatpenerokaan Australia yang telah menemui bangkai pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang sejak 8 Mac lalu.
Dalam laporan Astro Awani pada 21 Mac lalu, wanita tersebut, Raja Dalelah Raja Latife, 53 mendakwa melihat bangkai sebuah pesawat yang sebahagiannya tenggelam dan sebagaian lagi timbul di perairan Laut Andaman ketika pesawat yang dinaikinya itu melintasi kawasan berkenaan pada pagi 8 Mac lalu.
Raja Dalelah yang ketika itu berada dalam pesawat milik Penerbangan Saudi SV2058 yang berlepas dari Jeddah pada jam 3.30 pagi waktu Arab Saudi (8.30 pagi waktu Malaysia) telah melewati kawasan bandar Chennai di India sebelum memasuki ruang udara di perairan Laut Andaman.
Dalam satu laporan berita daripada 7News Australia semalam pula, menyatakan bahawa SyarikatGeoResonanceyang membuat pencarian sendiri pesawat tersebut sejak 10 Mac lalu telah mengesan objek yang berkemungkinan sebuah bangkai pesawat di Teluk Bengal berdekatan dengan perairan Laut Andaman.
Menurut jurucakap GeoResonance, David Pope, pihak penyelidiknya telah mengesan elemen pada dasar lautan yang dikatakan konsisten dengan elemen pesawat.
“Teknologi yang kita gunakan pada asalnya direka untuk mencari kepala peledak nuklear, kapal selam. Pasukan kami di Ukraine memutuskan kita perlu cuba dan bantu,” katanya seperti yang dipetik 7News.
Pencarian syarikat berpangkalan di Adelaide itu melibatkan kawasan seluas 2,000,000 km persegi di perairan di mana P itu dikatakan terhempas, menggunakan imej dari satelit dan pesawat.
Menurutnya objek tersebut semamngnya tiada sebelum kejadian tersebut.
Berdasarkan kedua-dua dakwaan itu mungkinkah ini merupakan satu petunjuk baru dalam misi pencarian pesawat yang masih lagi gagal ditemui sehingga pada hari ini, lapor Astro Awani

Last Stok Sapa Cepat Dia Dapat.....

Jualan blouse ni adalh yang terakhir, yang ln. ..semuanya dah di tempah n habis dijual. ALHAMDULILLAH 

Last stok ni, sy nk bg Harga Murah 2 ja. ...

Harga asal:rm 80
Harga saya skrg : rm 69 saja. ...

Berminat?
Mai La pm sy dlu@ wasssap d:013-592 3051

Kisah Benar : Kemalangan Ngeri Semasa Berzina

Semalam sewaktu saya dalam perjalanan pulang, dalam kereta, saya dengar satu cerita yang sungguh dahsyat. cerita ini diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung. ini kisah benar. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!
Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalangan yang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. Oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat yang dikatakan oleh pemanggil namun tiada apa yang terjadi disana. Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai.
Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. Mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya.
Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini. Pemandu mpv mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana kecederaan parah di kepala. MPV tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.
Di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia. Seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan. Tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur.
Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala, dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy…… Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.
Ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.
Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut. Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan dengan gaya orang yang tersangat marah. Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”.
Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi??? Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. Agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur………
Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. Balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang. Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat? Mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. Selagi mereka melakukannya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.
Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. Akan datang apabila kita telah berumur, janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku di tipu?, mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum?
Sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak.
Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.
Wallahualam..
Nauzubillah Min Zalik
renungkanlah…….. dan selamat beramal

Punca Sebenar Obama Melawat Malaysia Akhirnya Terbongkar...


Blogger Sayuti Omar mendakwa lawatan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama ke Jepun, Korea, Malaysia, Filipina adalah perjalanan untuk mencari kekuatan dan sokongan.

Katanya perjalanan Obama bukan untuk melihat keindahan panorama di Asia.

“Amerika begitu takut kepada China yang bangkit dalam kuasa perdagangan baru. Sebagai sebuah negara yang membentuk empayar, Obama dapat merasakan apa akan berlaku untuk 50 dekad akan datang,” katanya dalam posting terbaharu blognya www.msomelayu.blogspot.com

Dakwanya, unjuran yang dibuat oleh pakar ekonomi meletakkan China akan berada di atas Amerika daripada segi ekonomi pada 2028 menjadi bayangan ketakutan Obama.

“Sebagai presiden yang akan tamat tempoh perkhidmatanya tidak lama lagi menjadi tugas Obama meletakkan Amerika di atas landasan benar sekiranya dia mahu dikenang oleh rakyat Uncle Sam itu,” tambhanya.

Sayuti mendakwa hari ini China sedang mengembangkan perdagangannya dalam serba serbi bidang.

Negara Asean sudah ditakluki dengan kuasa ekonominya. Bahkah penyumbang kepada perbendaharaan kedua kepada Amerika juga adalah perdagangan dari China,” katanya.

Katanya lagi, Obama sangat bimbang dengan apa yang sedang dilakukan China.

“Justeru beliau sudah dapat menghidu nasib Amerika. Dalam keadaan Amerika sendiri ekonominya sedang berantakan, maka sesuatu perlu disiap-sediakan dari sekarang,” ujarnya.

Beliau menambah dalam bacaan orang seperti Obama, penjajahan dan peperangan tidak akan berhenti.

“Perang dan penindasan akan berkembang selari dengan kemajuan manusia. Bagi falsafahnya peperangan dihalalkan untuk meneruskan keagungan. Peperangan merupakan jalan untuk survive sesebuah negara,” tegasnya.

Beliau berpendapat tidak mustahil apabila Amerika sudah tenat sampai ke paras leher, peperangan harus dilancarkan juga.

“Untuk tujuan itu, Amerika dan Obama harus membuat persiapan ke arah kesimpulan dan keputusan yang amat dibenci dunia itu. Jadi kedatangan presiden Amerika ke negara ini adalah dalam rangka kempen untuk menguatkan kedudukannya atau dalam kata lain mengenal pasti di manakah beliau hendak tumpang meletakkan meriamnya untuk berdepan dengan perang,” dakwanya.

Katanya, apa yang hendak disampaikan di sini ialah jangan rakyat negara ini menerima kedatangan Obama itu seperti kehadiran bintang bola sepak atau bintang filem Bollywood atau Hollywood, kerana kedatangan seorang presiden membawa mesej peperangan bukannya kemanusiaan.

Sayuti berharap kedatangan Obama ke Malaysia jangan dipuja seolah-olah Obama adalah seorang presiden yang berbeza dengan presiden Amerika sebelum ini yang suka mengeksplotasikan keadaan demi bumi Amerika dan mahu menunjukkan kekuasaan Amerika.

“Kononnya Obama seorang presiden yang mempunyai nilai kemanusiaan yang tinggi dan tidak suka kepada kontroversi, membenci peperangan dan penganiayaan kepada manusia,” katanya.

Tambahnya, keterujaan rakyat negara ini termasuk pemimpin sendiri, bukan saja kepada kehebatan kepimpinan Obama tetapi sampai kepada kapal terbang dan kereta rasmi yang dibawa dari Amerika juga dipuji kehairanan.

“Diberi ulasan dan penghuraian terperinci mengenai kehebatan dan kecanggihan kereta Bluefin-21 yang siap dengan sonar dan boleh menyelam ke dalam laut dan dilengkapi dengan segala kemudahan, keselamatan dan kesihatan untuk Obama. Di atas kereta itu juga ada bank darah yang sama jenis dengan darah Obama. Jenis XXO,” dakwanya.

Beliau mengingatkan walaupun siapa Obama dia tetap presiden Amerika.

“Kita perlu kenal siapa Amerika, sebuah negara yang dianggap sebagai polis dunia. Amerika menggunakan kekuatannya untuk menakluki negara-negara kecil demi kepentingannya,” dakwanya lagi. ~fmt

Pesawat Mas MH370 telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada


 
 
Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada.
 
Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Percaya atau Tidak Percaya itu Terpulang kepada lu orang sebab ianya Tak Ada PAKSAAN beb... lu orang  BACA DULU... kah kah kah !.


Sumber Berita Dibawah-
Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda : 
Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika.
 
Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baharu. Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan base camp baru di laut China Selatan.
 
Semua ini diselesaikan dengan satu drama MH370. Ada yang beranggapan, bila China marah kepada Malaysia kerana rakyatnya yang ramai terkorban, Malaysia akan memerlukan bantuan Amerika untuk menyeimbangkan keadaan negaranya yang ditekan oleh China.Selain semua perkara di atas.
 
Amerika juga sedar tentang lemahnya Najib dengan pelbagai isu yang melibatkan dirinya sendiri seperti kes Altantuya. Najib juga dilihat tidak mendapat sokongan politik oleh rakyat negaranya sendiri tidak sepertimana zaman Mahathir dahulu. Maka, tanpa rela Malaysia menandatangani TPPA...

Dan ada yang kata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barrack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangnya curiga tentang TPPA. Ahhh sungguh licik mereka dan sungguh mudah kita ditipu!!

Hj Osama
 


Penyelaras SAMM Kelantan

Last stok !!!



Cepat dapatkn baju muslimah yg trendy ni sebelum licin terus Dari stok kami.. ...

Kami nk bg rege adik bradik ja.. ....Harga modal ± Harga pos saja.. ..

Kualiti kain, in Sya Allah. ..best! !

Berminat, blh pm km secepat mungkin ya@ Wassap di : 013-592 3051

Promosi Harga runtuh 12 hour. ...!!!!!

Promosi Harga runtuh 12 hour. ...!!!!!!
Mulai jam 12 tgh Hari ni- 12 Mlm ni aja. ...

Mmg murahhh! !!!
So, apalagi. ...Jom pm sy utk kterangan lanjut. ..

Saya nk habiskan stok. ....Jom beli pada harga mrngejut ni.. .....


Baju2 ni ialah t- shirt muslimah jnis kain cotton 100% 
In Sya Allah, selesa n Ada brand.. ....

Jangan malu, jangan segan 
Cepat dapatkn baju2 ni dengan Harga yg btui2 berbaloiiiii. ......
Jom3

Wassap saya di 013-592 3051

Skirt Kembang Kucup....

Suka....suka. ...suka. ..

Ha..ni dia skirt kembang kucup.....
Senang d basuh n xpayah nk susah2 gosok. ..
Cepat , mudah, n cantik

Tinggal 2 helai saja lagiii

Harga ; rm 68 (termasuk pos )

Berminat, ,pm saya segera ya:-) wassap : 013-5923051

Ade yang berminat dengan blouse denim Labuh ni? ?

Assalamualaikum duhai sahabat 2 sekalian....

Ade yang berminat dengan blouse denim Labuh ni? ?

KainnyA mmg cantik Dan lembut...
Hanya tinggal sehelai saja lagi yg bersaiz XL. 

Saya Nak bg Harga Murah3 ja ni sb nk clearkn stok ni. .

Harga asal : rm 80
Harga terkini : rm 70 saja

Sape Cepat dia dapat.. ..
Jom pm sy dwassap : 013-592 3051

Tudung rozelo bidang 60

Hehehe. ....promot2..
Hay Kawan3 mai La jengok tdung2 ni. .....lawa. ....

Tudung rozelo bidang 60
Berminat pm sy na.. .

Laju2 tau sbb dh x banyak
Tinggal 5 lai sahaja lagi.. ..

Wassap kami di 013-592 3051


nak tengok gambar lebih jelas klik pada gambar dibawah...

" Kebaikan Dari Sudut Islam Yang Pernah Dilakukan Karpal Singh Yang Mungkin Ramai Orang Tidak Tahu "




Kuala Lumpur : Mantan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Khalil Yaakob, pernah mengeluarkan arahan supaya semua wanita yang bekerja dengan kerajaan tidak memakai purdah. Sila rujuk artikel The Star bertarikh 12 Mac 1985.

Walaupun purdah ini hukumnya tidak wajib dalam Islam, namun ia tetap sebahagian dari syariat Islam.

Terdapat wanita-wanita Islam yang telah dibuang kerja dari perkhidmatan kerajaan termasuk pelajar-pelajar universiti yang dibuang universiti kerana memakai purdah.

Kes yang paling popular adalah kes Halimatusaadiah Kamaruddin. Beliau bertugas sebagai kerani umum di Pejabat Penasihat Undang-Undang Perak.

Pada 6 Ogos 1986, Halimatusaadiah dibuang dari jawatan kerani umum kerana beliau memakai purdah.

Halimatusaadiah kemudiannya menyaman Jabatan Perkhidmatan Awam. Beliau diwakili oleh peguam Karpal Singh. Ya benar, Karpal Singh pernah membela seorang mangsa kezaliman Umno kerana memakai purdah.

Yang hairannya, Umno tidak pernah mengambil tindakan terhadap pekerja-pekerja Islam yang memakai pakaian seksi dan terdedah aurat. Hanya mereka yang memakai purdah sahaja yang dizalimi oleh Umno-Barisan Nasional (BN).

Tapi, bekas diktator Tunisia juga pernah mengharamkan purdah. Akhir sekali, beliau terpaksa mencari perlindungan di negara yang mewajibkan purdah pada semua perempuan. Mungkin Umno juga bakal mengikut jejak langkah bekas diktator Tunisia itu.

Juga, ia menunjukkan sikap anti Islam Umno ini sejak zaman berzaman. Bermula dengan loteri Umno 1951, lepas tu pembukaan kilang-kilang arak dan pada tahun 80an pengharaman purdah.

Ini adalah identiti sebenar Umno. Mereka adalah puak-puak yang anti kepada Islam dan benci kepada Islam. Mereka lebih suka menyembah seorang pelakon porno dari melaksanakan hukum hudud.




Menghentan Kerajaan Singapore satu masa dahulu apabila pihak Singapore tidak membenarkan 4 pelajar Islam Malaysia disana memakai tudung. Karpal Singh mempertikaikan kenapa kaum Sikh boleh memakai serban sedangkan perempuan Islam Malaysia tidak dibenarkan memakai tudung.





Dalam Tweetnya sejurus selang beberapa jam kematian mendiang Karpal Singh, dia menyatakan Karpal Sing adalah orang yang terawal memberi penghargaan khas kepada IM Asyraf sebulan selepas IM Asyraf  menjuarai program Imam Muda Astro pada tahun 2010. Majlis khas telah diadakan bagi menghargai IM Asyraf yang mengharumkan nama Negeri Pulau Pinang

Dalam Isu Hudud...8 Perbezaan 3 Pemimpin Besar Malaysia Karpal, Mahathir Dan Najib. Mesti Baca....



Hudud : 8 Beza Karpal Singh , Dr M dan Najib ( Wajib Baca Bagi UMNO)

1. Karpal adalah non Muslim , Dr M dan Najib pula adalah Muslim .

2. Tiada dalam kitab yang menjadi pegangan Karpal yang mewajibkan hudud , tetapi dalam kitab yang wajib menjadi pegangan Muslim termasuk Dr M dan Najib menetapkan kewajiban hudud.

3. Karpal tidak berpeluang melihat keadilan hudud, Tun Dr M dan Najib pula adalah orang yang berkemampuan untuk memperlihatkan keadilan hudud.

4. Karpal adalah non Muslim dan hanya bercakap atas dasar perlembagaan saat menolak hudud . Manakala Tun Dr M dan Najib pula adalah Muslim yang bertanggungjawab membiarkan perlembagaan 'menindas' agama rasmi persekutuan Malaysia iaitu ISLAM .

5. Karpal tidak pernah mengugut untuk menyusahkan hudud secara jelas sebagaimana kenyataan Dr M dan Najib yang siap dengan pakej menghina hudud.

6. Kenyataan Karpal "langkah mayat" jika PAS mahu tegakkan Negara Islam (yang di dalamnya ada hudud) adalah tindak balas yang normal dari non Muslim yang telah dimomokkan dengan pelbagai keburukan negara Islam . Tetapi Dr M dan Najib pula adalah mereka yang bertanggungjawab memomokkan negara Islam dan hudud sehingga keadilannya gagal difahami dengan baik .

7. Karpal tidak pernah menghantar surat rasmi 'ugut' Kelantan jika laksana hudud . Tetapi Dr M pula adalah sebaliknya , bahkan Najib pula pernah mengatakan Malaysia tidak akan melaksanakan hudud.

8. Karpal adalah antara pemimpin DAP dan tidak semua pemimpin DAP menolak hudud , makanya suara Karpal adalah bukan suara rasmi DAP apalagi beliau bukan sebagai pemimpin yang tertinggi dalam DAP . Tetapi Dr M dan Najib adalah sebaliknya ...

Dah jelas bukan, siapakah yang bermasalah sebenarnya dalam hudud sebenarnya selama ini ?

Sekian , terima kasih . Wallaahu a'lam

Al Faqiir ilaa afwi Rabbih - Admin 'TM

YAHOOO....AKU MENANG PERADUAN SHELL RM20,000.00

JANGAN GEMBIRA DULU.....

AWAS!!! SINDIKET PENIPUAN TERBARU MELALUI SMS





















Rasanya ini bukan perkara baru,kerana ramai orang pernah mendapat sms seperti ini:




Ianya dah lama berlaku,cuma yang terbaru ini sindiket penipuan tersebut menggunakan laman web bagi meyakinkan lagi orang ramai.

Jika anda melayari laman web yang dinyatakan iaitu www.sms-promo.co.cc , anda akan dapat membaca terma-terma dan syarat yang diolah menggunakan bahasa yang tunggang-langgang,campuran bahasa Malaysia dan Indonesia:

Berikut adalah terma-terma dan syarat yang dinyatakan:


  1. Peraduan ini dianjurkan oleh Shell (M) Sdn Bhd dan terbuka kepada semua penduduk Malaysia yang berumur 18 tahun dan ke atas.    
  2. Individu-individu berikut tidak layak untuk menyertai peraduan ini:
  • Kakitangan pihak Penganjur (termasuk anak-anak syarikat dan syarikat-syarikat berkaitan) dan keluarga mereka (kanak-kanak, ibu bapa, adik-beradik, pasangan dan saudara terdekat); dan / atau
  • wakil, pekerja, kakitangan dan / atau agen-agen syarikat-syarikat pengiklanan dan / atau pembekal perkhidmatan promosi Penganju (termasuk anak-anak syarikat dan syarikat-syarikat berkaitan) dan keluarga mereka (kanak-kanak, ibu bapa, adik-beradik, pasangan dan saudara mara yang rapat).
  1. SMS peraduan cabutan bertuah hadiah mingguan Shell (M) Sdn Bhd itu melalui pengacakan Nombor telepon bimbit mulai dari (A) DIGI, CELCOM, MAXIS, HOTLINK. dan diantarkan melalui message / sms oleh pihak Shell (M) Sdn Bhd.    
  2. Bagi pemenang yang bertuah atau yang sah akan di antarkan melalui message atau sms dari syarikat Shell (M) Sdn Bhd.    
  3. Pemenang SMS cabutan bertuah hadiah mingguan akan di antarkan masuk melalui account bank & proses melalui mesin ATM (A) Sebagai pengesahan pemenang simcard bertuah itu melalui Top up/Reload: DIGI, CELCOM, MAXIS/HOTLINK    
  4. Untuk pihak yang berjaya mendapatkan sms hadiah cabutan bertuah di himbau untuk merepotkan (No.siri: xR xxx YK) yang nampak pada sms    
  5. Pemenang yang mendapatkan SMS hadiah mingguan di himbau untuk dail nombor talian Shell (M) Sdn Bhd yang tersediah pada message / SMS (A) U/information maklumat lanjut sila dail office : 03-13355-0350 / 012-8191-536    
  6. Promotion SMS cabutan bertuah hadiah mingguan yang telah diadakan oleh Shell (M) BHD, sudah di sahkan langsung oleh pejabat MENTERI & PDRM
  7. Hati-hati terhadap penipuan melalui message / sms (A) SMS yang sah telah diadakan oleh Shell (M) Sdn Bhd telah di lengkapi website yang nampak pada message / sms.    
  8. Promotion sms predaduan cabutan bertuah hadiah mingguan yang diadakan oleh Shell (M) Sdn,telah bekerja sama dari pada......


Lebih berani mereka juga menggunakan logo Polis serta peraduan ini juga dikatakan telah disahkan oleh Perdana Menteri Malaysia. Sila rujuk di sini: http://www.sms-promo.co.cc/terma.html

Tinjau di laman web rasmi Shell Malaysia memang terdapat peraduan  Shell "Win up to RM60,000 Cash Weekly” Campaign Withdrawal.

Namun berdasarkan apa yang dipaparkan laman web  http://www.sms-promo.co.cc/ ternyata ianya bukan laman rasmi Shell Malaysia kerana terdapat banyak pautan yang tidak boleh di klik serta terdapat banyak kesilapan ejaan dalam terma-terma dan syarat peraduan.Sindiket tersebut menggunakan laman web yang mereka kendalikan sendiri bagi mengabui mata orang ramai.

Harapan kita pihak polis dapat menyiasat perkara ini agar tiada yang menjadi mangsa penipuan.

Nik Aziz 'terkilan' Karpal tak sempat diberi pemahaman hudud


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat 'sedikit terkilan' kerana Karpal Singh yang maut dalam nahas pagi ini, tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud.

Ini ekoran hasrat kerajaan negeri Kelantan untuk memfailkan bil persendirian di Parlimen bagi membolehkan undang-undang hudud dilaksanakan.

"Saya amat yakin, individu seperti beliau jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai
sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud," tulis bekas menteri besar Kelantan itu dalam Facebook.

"Di Kelantan, sewaktu kita meluluskan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) pada tahun 1993, ada yang menghantar surat kepada saya menghalang enakmen ini dikuatkuasakan dan pihak yang menghantar surat ini namanya bukan Karpal Singh.

"Saya benar-benar berharap, agar pihak yang bertanggungjawab menghantar surat ini sempat memahami keindahan undang-undang Allah SWT sebelum tibanya masa untuk pergi yang tidak akan kembali," tulis Nik Aziz.

Sambil merakamkan ucapan takziah kepada keluarga ahli Parlimen Bukit Gelugor, Nik Aziz menyifatkannya pemergian Karpal sebagai satu kehilangan kepada dunia politik tanahair.

Katanya, ini kerana Karpal amat dikenali sebagai seorang yang berprinsip dan sukar digugat pendiriannya.

"Beliau juga merupakan pendokong kuat kepada Perlembagaan Malaysia dan amat tegas dengan pendirian bahawa Malaysia merupakan negara sekular. Sudah tentu prinsip ini amat berbeza dengan prinsip perjuangan PAS dan beliau ternyata menghormati perbezaan ini.

"Saya masih ingat sewaktu ke rumah beliau awal tahun lepas di mana saya diberikan sambutan yang sangat hangat dari beliau. Bahkan beliau menghantar saya pulang rapat ke pintu kenderaan sekalipun situasi beliau yang terpaksa bergerak dengan kerusi roda.

"Saya kira, di sebalik perbezaan pandangan antara kami, sambutan yang diberikan oleh beliau kepada saya sangat-sangat mencerminkan kelembutan beliau dan penerimaannya terhadap hubungan PAS dan DAP di dalam Pakatan Rakyat," tambahnya.

Menurutnya lagi, Karpal mendokong kuat Perlembagaan Malaysia dan beliau yakin pemimpin DAP itu akan terus dikenali begitu di dalam sejarah politik tanahair.

"Di negara ini, jika semua pihak menghormati prinsip yang terkandung di dalam Perlembagaan, Kelantan pastinya tidak akan ditindas dengan pelbagai jenis penindasan.

"Hak Kelantan termaktub di dalam perlembagaan, tertulis di atas perjanjian, namun ada pihak yang sewenang-wenangnya membelakangi Perlembagaan dan perjanjian bertulis," tegas Nik Aziz.

Zul Noordin: Allah matikan penentang hudud


Bekas Naib Presiden PERKASA Zulkifli Noordin memberi reaksi yang seolah-olah lega dengan pemergian pemimpin DAP Karpal Singh.

Peguam tersebut juga percaya, laluan ke arah pelaksanaan hudud Kelantan akan lebih mudah dengan ketiadaan Karpal, yang diketahui umum menentang keras pelaksanaan undang-undang Islam itu.

“Dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan Umno, Allah telah matikan Karpal yang menjadi penentang utama pelaksanaannya!,” tulisnya di Twitter.

“Moga perjuangan untuk melaksanakan hudud di Kelantan berjaya.

"Alhamdulillah dengan kesatuan akidah Umno-PAS dan ketiadaan Karpal, saya percaya laluan makin dipermudahkan!”

Daripada aspek guaman, Zulkifli yang juga pengamal undang-undang bagaimanapun menganggap perginya seorang peguam veteran yang hebat.

“Nama Karpal akan terus tercatat sebagai satu legenda dalam sejarah!” tulisnya lagi.

Reaksi beliau itu muncul tidak lama selepas berita mengenai nahas yang mengakibatkan kematian Karpal mula menjadi tumpuan pagi ini.

Kenyataan beliau itu turut menimbulkan cemuhan pelbagai pihak di media sosial, antaranya ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

Menteri tersebut berkata, Zulkifli sebaiknya menutup mulut dan tidak berkata apa-apa.

"Tutup mulut. Sungguh saya kata, tutup mulut," katanya dalam bahasa Inggeris di Twitter.

Menjawab seorang lagi pengguna Twitter, Khairy berkata beliau juga menyatakan bantahan keras ketika Zulkifli dinamakan sebagai calon BN untuk kawasan parlimen Shah Alam ketika pilihan raya Mei 2013.

"Kita tidak perlukan orang sepertinya," kata Khairy.

Sementara itu, presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali pula mengambil peluang ketika merakam ucapan takziah dengan membangkitkan semula kenyataan Karpal yang menyebabkan beliau “hilang rasa hormat” ke atas tokoh DAP tersebut.

Dalam kenyataan hari ini, beliau berkata, walaupun mendiang dikatakan pejuang keadilan, Karpal sebaliknya didakwa tidak menghormati keadilan dalam Islam.

“Satu perkara yang buat saya hilang hormat pada Karpal ialah bila mendiang tidak menghormati agama Islam dengan mengatakan 'langkah mayat dia dulu' sebelum Malaysia jadi negara Islam/atau laksana hukum hudud'.

“Sikap ini amat melampau, tidak hormat agama Islam,” kata presiden NGO itu Datuk Ibrahim Ali.

“Mendiang juga double standard. Ini menyebabkan saya hilang hormat padanya. Takziah kepada keluarga mendiang,” katanya.

Ibrahim bagaimanapun mengakui Karpal memberikan sumbangan besar mewarnai politik Malaysia dan beliau turut merasakan kehilangannya.

“Akhlaknya lebih mulia daripada (Datuk Seri) Anwar Ibrahim,” tambahnya lagi

p/s bukan nak sokong karpal....yela kawan tu non-muslim,memang la xpaham tentang hudud.tapi yang islam dalam umno pun xmenyokong hudud..kenapa si zul ni x hentam umno....

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate