Mohsen Namjoo – Konsert tidak diluluskan Kerana Hina Islam



Siapa yang Kenal Artis ni..??

Mohsen Namjoo, atau juga dikenali sebagai Bob Dylan merupakan seorang penyanyi yang berasal dari Iran, yang pasti ramai yang tak mengetahwi akan kewujudan pennyanyi ni hinggalah baru baru ni berita tengtang beliau tersiar di beberapa akhbar tempatan.

Berita yang tersiar ialah mengenai pembatalan permit untuk Konsert beliau yang bakal diadakan di Malaysia, Pembatan itu dalah kerana terdapat bantahan dari pelbagai pihak bila sumber mengatakan bahawa penyanyi kelahiran Iran ini sering menghina Islam dalam persembahan dan lagu lagu beliau.

Malahan ada terdapat rekod dan bukti yang sah menunjukan penyanyi tersebut merendah rendahkan martabat Islam dan Ayat ayat Al-Quran dalam persembahan nye, dan ini menjadi sebab yang kukuh untuk Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan untuk tidak meluluskan permit yang dipohon pada Jumaat lalu.

Yang pasti syabas aku ucapkan kepada pihak berwajib kerana telah mengambil berat pandangan rakyat dan telah mengambil Iktibar daripada kejadian yang lepas dimana mereka telah sedikit cuai apabila meluluskan permit untuk konsert seorang penyanyi barat yang mengaku dirinya GAY…, dan disebabkan kesilapan itu mereka telah teruk dikecam dan dihentam oleh sesetengah pihak. Syabas Kepada yang menghentam dan syabas kepada yang dihentam kerana belajar darikesilapan yang lalu…

Dan yang buat aku marah dan paling tak puas hati ialah…, DAJAL mana yang cuba bawa Mohsen Namjoo ni ke Malaysia, dari planet mana DAJAL LAKNAT ni datang sampai tak boleh berfikir sebelum sebelum membawa mana mana artis ke Malaysia yang memang sudah Di iktiraf sebagai Negara Islam yang mejoriti penduduknya kaum Melayu yang begitu sinonim dengan Agama Islam…? Apakah Penganjur DAJAL ni sengaja nak menjatuhkan Islam dihadapan penganutnya..?? atau sengaja nak menghina Penganut Islam Di Malaysia..??

Mungkinkah Pihak kementerian telah sekali lagi melakukan kesilapan bila Mereka tidak menarik balik lesen penganjur tersebut, kerana pada aku penganjur yang cuba membawa Mohsin Namjoo ni tidak layak untuk mendapat apa apa peluan di Malaysia ni Kerana mereka tidah berakal dan Tolol, dan telah bersubahat untuk cuba menghina Islam.

Siapa Mohsen Namjoo ?? dan Baiodata Mohsin Namjoo

Mohsen Namjoo dilahirkan di Torbat-e Jam, Iran pada tahun 1976, berpindah ke Mashhad ketika berumur setahun dan menetap disitu sehingga beliau berumur 17 tahun,

Menyertai Kelas Muzik selepas kematian bapanya pada umur 12 tahu dan mendapat bimbingan daripada Ali Shakeri dan Kaivan Alaee mengenai tentang muzik klasik Parsi, dan mendapat bimbingan vokal daripada guru vokal terbaik Iran Nasrollah Nasehpoor. Semasa Menuntut di Universiti Tehran beliau mendapat bimbingan daripada Alireza Mashayekhi dan Azin Movahek pada tahun 1996 dan akhirnya mengambil keputusan untuk tidak meneruskan pengajian kerana tidak mahu mengikuti kelas muzik tradisional Iran, itu adalah kerana beliau lebih meminati muzik tradisional parsi, Folk, Rock, dan juga akustik Iran

Kali pertama mengadakankonsert pada penghujung tahun 1997 dan pada awal tahun 1998, Pada tahun 2003 Mohsen Namjoo mula mengumpul bahan untuk rakaman album pertama yang dilancarkan pada 2007 bertajuk Toranj. Dan seterusnya album Jabr-e Joghrafiyaei pada tahun 2008 dan album ketiga berjudul OY pada 2009.

Lirik lagu Namjoo cenderung kepada menghina Islam dan Al-Quran menyebabkan beliau dijatuhkan hukuman penjara selama 5 tahu diatas kesalahan itu tapi beliau telah melarikan diri Ke Amarika Utara dan menetap disana hingga ke hari ini.

13 Feb 2011 belai menghasilkan album terbaru yang berjudul Useless Kiss dan telah dilancarkan di Universiti Stanford.

SUMBER :dnobiz.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan