YANG MASIH PANAS...

TERKINI!! "Pendedahan Raja Petra": Rafizi Ramli Dakwa Raja Petra Penipu!!

TERKINI!!




















"Raja Petra Sedang Cuba Mengubah Sejarah"

Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli menafikan hari ini satu tuntutan oleh Raja Petra Kamarudin bahawa satu 2007 mesyuarat dalam rumah Tengku Razaleigh Hamzah telah dimaksudkan merintangi Datuk Seri Najib Razak daripada menjadi perdana menteri menyebelahi ahli parlimen veteran dari Gua Musang itu.

Rafizi berkata mesyuarat itu, yang mengambil tempat pada Oktober 2007, tidak menyentuh tentang Najib sama sekali dan telah dianjur oleh penulis-penulis blog setia kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mahu melihat satu matlamat untuk pentadbiran Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi yang kemudian.

“Raja Petra menyemak cerita bagi memenuhi keperluan dia,” jelas Rafizi (gambar), yang kemudian bekerja sebagai seorang pengurus kanan dengan syarikat minyak negara Petronas.

Dr Mahathir telah melangkah naik serangan ke atas Abdullah dari 2007 sehingga terkemudian telah meletakkan jawatan pada April 2009.

Ia dilihat secara luas menjadi disebabkan kesedihannya (Mahathir) yang Abdullah telah mengubah warisannya dari 22 tahun-tahunnya sebagai perdana menteri, termasuk membatalkan “jambatan bengkok” projek menggantikan Tambak Johor menghubungkan Johor dan Singapura.






















"Akuan bersumpah" (SD) Raja Petra
Kamaruddin yang "ditandatangani
pada 18 Jun 2008!

Raja Petra berkata hari ini bahawa satu konspirasi yang mengaitkan Najib bagi pembunuhan Altantuya Shariibuu adalah agar Tengku Razaleigh, dikenali umum sebagai Ku Li, boleh menjadi perdana menteri.



Tuntutannya datang sehari selepas satu temubual dengannya muncul pada saluran TV3 pro-kerajaan di mana dia menafikan menuduh isteri Najib Datin Seri Rosmah Mansor menjadi di tempat kejadian itu di mana model Mongolia Altantuya telah dibunuh.



“Keseluruhan matlamat perancangan ini ialah untuk menghalang Najib Tun Razak dari mengambil alih sebagai perdana menteri.

Jika (Tun) Abdullah Ahmad Badawi boleh dipaksa-paksa untuk meletakkan jawatan, dan jika Najib boleh disekat dari mengambil alih, kemudian Tengku Razaleigh boleh menjadi perdana menteri berikutnya,” dia menulis dalam portal berita Malaysia Today yang mana dia menjadi editornya.

Raja Petra, dikenali umum sebagai RPK, kata bahawa satu mesyuarat dihadiri lebih kurang 30 orang telah diadakan dalam pejabat bekas menteri kewangan di mana seorang pembantu dia, Nik Azmi Nik Daud, merupakan penceramah utama.

“Tujuan mesyuarat ini ialah untuk meneroka bagaimana ia boleh dirangka supaya Tengku Razaleigh dapat mengambil alih sebagai perdana menteri,” dikatakan Raja Petra, yang pada masa ini diri dibuang negeri dalam United Kingdom.

Dia antara beberapa orang yang disebut yang menghadiri mesyuarat itu termasuk penulis-penulis blog Umno dan Rafizi.

Bagaimanapun, Rafizi kata bahawa terdapat “tiada perkara dikatakan tentang Najib, Rosmah atau Altantuya pada upacara itu.”

“Mereka yang bercakap hanya menyatakan perasaan meluat mereka dengan Abdullah dan berkata, yang hanya Ku Li boleh menyelamatkan negara.

“Najib bukan satu faktor kerana pandangan umum ialah dia terlalu lemah mencabar Abdullah,” katanya.


Dia menambah bahawa ini ialah kemuncak sebelum mercu tanda Mac 2008 pilihan raya umum yang mana melihat Barisan Nasional (BN) menyerahkan lima negara dan majoriti dua pertiga biasanya di Parlimen.


“Jadi semua orang menyangka BN kebal dan itu Abdullah hanya boleh jadi digantikan oleh orang lain daripada Umno.

Ku Li telah dilihat sebagai satu-satunya yang akan naik sebagai satu cabaran sejak dia telah melakukannya sebelum ini,” merujuk kepada apabila putera Kelantan hampir Dr Mahathir yang menyingkirkan dalam Umno pilihan raya 1987.

“Tetapi Ku Li tidak memakan umpan.

Katanya dia mahu melihat sokongan pertama sebaliknya jika tiada siapa daripada Umno menyokong dia, dia akan diskru,” Rafizi berkata.

Katanya yang dia telah menghadiri satu acara atas kapasiti peribadi sebagai kenalan Raja Petra yang juga telah menjemput Allahyarham Adlan Benan Omar yang satu kawan yang serupa dengannya.

Rafizi berkata dia bersetuju untuk pergi ketika dia tidak berjumpa Raja Petra, yang dia pertama bertemu dalam tahun 2003, untuk seketika.

Katanya temubual yang Raja Petra disiarkan di TV3 merupakan satu percubaan mencela kedua-dua Tengku Razaleigh dan Pemimpin Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana kedua-dua ialah ancaman-ancaman paling jelas kepada Najib.

Bagaimanapun, Rafizi kata dia tidak tahu mengapa Raja Petra, yang telah dahulunya disambut dengan meluas oleh pembangkang, sedang membuat ini mendakwa kini ketika dia tidak bercakap kepada penulis blog kontroversi sejak Mei 2009.

sumber : jalanpulang.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate