YANG MASIH PANAS...

Di Hari Jadi Altantuya, Najib terus dibayangi pembunuhan wanita itu

7/05/12

Jika Altantuya masih hidup, hari ini genap 33 tahun usia wanita itu yang ditemui mati dibunuh dengan kejam di sebuah hutan di Puncak Alam, Selangor antara jam 10 malam, 19 Oktober dan 1 pagi, 20 Oktober 2006.
Altantuya dilahirkan pada 6 Mei 1978, anak kepada Shaaribu Setev-seorang profesor psikologi dan ibunya, Sh Altantsetseg.

Dibesarkan di St Petersburg Rusia sehingga 12 tahun, beliau mendapat pendidikan di Beijing China dan fasih berbahasa Mongolia, Inggeris, Rusia Mandarin dan Perancis.
Pembunuhan kejam wanita cantik itu, menggemparkan negara apabila mayatnya diletupkan dengan bom C4, yang hanya boleh diperoleh dari kementerian pertahanan.
Tiga didakwa di mahkamah iaitu Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar dari Unit Tindakan Khas. Manakala seorang lagi, Abdul Razak Baginda iaitu kenalan rapat perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dituduh bersubahat.
Bagaimanapun, Azilah dan Sirul dijatuhi hukuman mati 9 April 2009, manakala Razak dibebaskan oleh mahkamah tinggi pada 31 Oktober 2008 tanpa dipanggil membela diri.
Razak Baginda, yang juga merupakan seorang penganalisis politik, dikatakan mempunyai hubungan intim dengan Altantuya.
Beliau merupakan seorang broker dalam pembelian kapal selam Scorpene, oleh Tentera Laut Diraja Malaysia menerusi syarikatnya, Perimekar Sdn Bhd yang memperoleh komisyen lebih RM500 juta.
Dari situ kes pembunuhan kejam ini mengheret nama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang pada masa itu menteri pertahanan.
Pada 3 Julai 2009, seorang penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam, bekas anggota polis cawangan khas dan pernah bertugas dengan Abdul Razak, membuat pendedahan mengaitkan Najib dalam kes itu.
Beliau membuat sidang media mengumumkan akuan bersumpah yang dirangka bersama peguamnya, Americk Singh Sidhu sebelum menukar akuan bersumpahnya sehari selepas itu.
Pada Mac lalu, Hakim dalam kes pembunuhan kejam itu tidak menyentuh secara langsung mengenai motif pembunuhan yang dilakukan dua anggota polis tersebut dalam penghakiman penuh beliau.
Ia menimbulkan persoalan di kalangan rakyat dan pemerhati politik.
Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada April lalu mendakwa siasatan ke atas pembelian Scorpene yang dibangkitkan di mahkamah Perancis pada masa ini, akan membongkar semula kes pembunuhan wanita berkenaan.
Mahkamah Perancis kini membuka siasatan ke atas skandal Scorpene yang dibeli dari syarikat pertahanan lautnya, DCNS, selepas menerima aduan NGO hak asasi di Malaysia, Suaram.
Mengulas mengenai misteri pembunuhan Altantuya, Pimpinan KEADILAN Negeri Sembilan, Badrul Hisham Shahrin berkata, kes itu akan terus membayangi pentadbiran Najib Razak.
Ia katanya, merupakan satu kes paling aneh di dunia, apabila mahkamah tidak memutuskan motif pembunuhan.
“Ini kes penting melibatkan wang rakyat di mana penglibatan tokoh besar dalam negara dan berkaitan rasuah.
“Rakyat khasnya anak muda mahu tahu misteri di sebalik kematian wanita ini. Jika beliau masih hidup, usianya kini ialah 33 tahun,” katanya yang pernah menghasilkan buku bertajuk ‘Di Sebalik Pembunuhan Altantuya’.
Badrul berkata, jika kes itu dirungkai semula, ia akan mendedahkan lebih banyak kes-kes yang berkaitan dengan skandal melibatkan Najib Razak.

Keadilan Daliy

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate