YANG MASIH PANAS...

Pelik ! 10 Senjata Api Terburuk Yang Pernah Dihasilkan



10. Colt Revolving Rifles

 

Walaupun senjata ini mempunyai peningkatan lebih baik dalam daya tembak untuk orang-orang di Barat tahun 1830-an, Senapang ini mempunyai beberapa kekurangan yang sangat ketara. Untuk semua variasi jenis ini, ada kebocoran gas saat menembak pada bahagian depan silinder dan penurunan kelajuan semasa di moncong.Untuk aksi ganda varian, seperti putaran silinder untuk masing-masing tembakan, tabung bahan bakar mempunyai kecenderungan untuk menghantar gas panas ke tangan penembak tersebut .Senjata Ini masuk ke peringkat 10 dalam senarai kerana kekurangan itu masih jauh dibandingkan dengan manfaat dari kuasa tembak lebih yang dimiliki senjata Colt Revolving Rifles ini.

9. The Liberator


 

The Liberator, pistol dengan tembakan tunggal dicetak dari lembaran logam untuk dijatuhkan di belakang garis musuh ke tangan gerakan-gerakan perlawanan semasa Perang Dunia II.Hal yang kurang kerana anda hanya boleh menembak 1 kali. 45 ACP digunakan untuk menembak musuh yang mungkin telah bersenjatakan pistol semi-automatik atau senapang mesin yang sepenuhnya otomatis.Juga untuk mengisikan peluru sangat menyusahkan kerana anda perlu mendorong tongkat ke bawah laras mendorong kartrij keluar.

8. Gyrojet


 

Gyrojet adalah roket pelancar genggam yang dibangunkan pada tahun 1960. Senjata ini mampu Ini menembak roket 13mm.Berbeza dengan senjata api yang lain, bahawa kelajuan peluru berpandu akan meningkat selepas peluru meninggalkan laras.Salah satu masalah utama adalah senjata ini sering tidak mempunyai kekuatan untuk membunuh jarak dekat dan hal ini kurang bagus untuk sebuah pistol. Terkadang projektil hanya jatuh kebawah keluar dari ujung laras selepas ditembakkan.



7. Boys Anti-tank Rifle

 

Boys Anti-tank rifle adalah senjata anti-kereta kebal awal tidak berjaya digunakan pada awal Perang Dunia II. Senjata ini adalah senapang lima tembakan dengan berat 16.33kg (£ 36) dan melepaskan peluru (.55) berkaliber 13.97mm perisai-piercing pusingan mampu menembus baju besi 21mm di jarak 300 m.yang kurang dari senjata ini untuk digunakan pada awal Perang Dunia II kerana tidak boleh menembusi pada baju besi panzer Jerman. Senjata ini juga lumayan berat untuk dibawa seorang tentera saat bergerak mundur / atau terdesak akan sangat menyiksa.

6. Nock Volley Gun





Pistol Volley Nock pertama kali muncul sekitar 1780 dan mempunyai 7 tembakanh .50 kaliber peluru pada masa yang sama.Senjata ini lumayan baik digunakan untuk menggertak dan memukul mundur dalam pertempuran bergerombol tapi dikhuatiri selongsongnya boleh meremukkan bahu penembak.Senjata Ini juga mempunyai kecenderungan untuk menyebabkan kebakaran dari letupan muncung

5. Cochran Revolvers


 


Mungkin salah satu senjata api yang terkenal pada senarai, revolver Cochran mempunyai silinder yang berputar horizontal.Pada dasarnya ini bermakna bahawa setiap kali anda menembakkannya anda akan mempunyai pusingan saat dimana peluru mengarah pada anda, dan dalam keadaan tertentu boleh juga peluru lepas menuju anda .. .

4. Nambu (94 Shiki Kenju)


 

Sebuah reka bentuk Jepun pistol Perang Dunia II yang menembak 8mm Taisho 14 pusingan. Senjata ini kurang bertenaga, rumit, kaku untuk digunakan, dan sangat tidak selamat.Kerana letusan tembakan berasal dari sisi, senjata ini akan mudah untuk menembak sendiri secara tidak sengaja.Sangat mungkin untuk peluru akan meletus sebelum sepenuhnya berada dalam kedudukan mengikut laras, dan dianggap lebih membahayakan pengguna daripada target.

3. Pepper Box Revolver


 

Pistol pepper box revolver digunakan sebelum gaya colt revolver ditemukan.Pistol ini lumayan berat kerana beberapa tong, kadang-kadang semua tembakan akan berbunyi sekaligus dan tembakan berantai boleh melukai pergelangan tangan seseorang, kadang-kadang boleh juga sampai meletup, dan kebanyakan berjalan peluru tidak tepat .Menurut beberapa saksi tempat paling selamat semasa pistol ini ditembakkan adalah berada tepat di depannya!!

2. Grossflammenwerfer


 

Ini adalah senjata penyembur api yang digunakan tentera Jerman pada Perang Dunia Pertama.Senjata ini diawaki oleh pasukan mengandungi 2 orang .
Basically it was a bomb with a guaranteed 2 people in close proximity.Pada dasarnya itu adalah bom yang diletupkan oleh 2 orang dalam jarak dekat.
Senjata ini berukuran besar dan berat, sehingga membuat penggunanya sebagai target sasaran musuh yang ideal. Bahkan sejak tentera sekutu menganggap senjata ini senjata yang buas atau bertamadun. Maka tentu saja tentera sekutu tidak akan membiarkan penggunanya yang menyerah untuk tetap hidup ..

1. Chauchat


 

Sebuah mesingan ringan buatan Perancis yang sangat buruk sehingga tentera dikhabarkan membuangnya dalam senarai cadangan senapang untuk perang. Dikeluarkan semasa Perang Dunia I itu begitu shoddily dibuat bahawa bahagian-bahagian tidak saling menyokong satu sama lain.
Lubang peluru pada pusingan cukup besar menyebabkan kotoran dan lumpur untuk bercampur dengan peluru yang mengakibatkan kesesakan, membuat senjata itu tidak berguna terutamanya kerana saat itu digunakan selama perang parit yang penuh dengan lumpur dan kotoran
Sebab utama meletakkan senjata mesin ringan Chauchat di bahagian atas sebagai senjata terburuk kerana, saat itu begitu banyak varian mesingan yang sudah dibuat dan layak digunakan, tapi mengapa Perancis masih juga mengeluarkan varian senapang tidak berguna sebagai gantinya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate