YANG MASIH PANAS...

Selepas Fathul Bari, Ridhuan Tee

Semalam aku terpandang Sinar Harian bertarikh 16 Januari 2012 terletak diatas meja restoran yang aku masuk untuk menjamah hidangan tengahari. Menantikan giliran untuk memasuki ruang makanan yang dipenuhi oleh pelanggan-pelanggan tetap di restoran itu (mungkin) kerana aku hanya sekali sekala sahaja singgah disitu jika aku ke Bangi, aku mencapai akhbar tersebut walaupun dah 2 hari berlalu tarikh akbar tersebut. Setelah menyelak helaian demi helaian, aku terpandang di muka surat 35 ruangan “Bicara Minda” oleh Ridhuan Tee Abdullah dengan tajuk “Kesali kejahatan, jangan takbur”.


Membaca diperenggan pertama membuatkan hati aku berdetik, sorang lagi buat lawak bodoh. Disebabkan sudah tiba masa untuk aku mengambil makanan dan aku harus segera menghadiri mesyuarat di Putrajaya, maka aku pun bertanya kepad pemilik restoran itu sama ada boleh jika aku membeli akhbar ini dari beliau dan tokey restoran itu dengan senang hati menderma kepada aku akhbar tersebut sebab dah dua hari katanya.


Selepas makan malam, aku pun membuka rencana Ridhuan Tee ini untuk aku memperhalusi kerana bagi aku Ridhuan Tee ini terkenal dengan ceramah agama dalam RTM dan juga ungkapan ULTRA KIASU.


Perenggan Pertama:


Nampaknya semua begitu ghairah mahu menjadi Perdana Menteri (PM) dalam perjalanan menuju Putrajaya, selepas Piliharaya Umum ke 13 (PRU13) nanti. Barisan Nsional sudah pasti berhempas pulas mempertahankannya. Manakala, parti pembangkang, terutama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan ultra kiasu, kelihatan begitu ghairah. Ingatan saya, jangan melebihi kuasa TUHAN. Berjaya atau tidak, itu bukan kuasa kita. Serahkan kepada YANG MAHA ESA.


Lawak Bodoh Ridhuan Tee:


Hanya Najib yang GHAIRAH untuk terus menjadi PM sehinggakan sanggup berjuang sehingga ketitisan darah terakhir dalam mempertahankan Putrajaya melalui ungkapannya semasa perhimpunan belia di Putrajaya tempohari. Bagi PKR, PAS dan DAP, sudah semestinya sebagai pembangkang ghairah untuk menghadapi pilihanraya walaupun tidak pernah adil sepanjang 12 tahun dijalankan. Seperti biasa, macam mana pula mamat ni masuk perkataan Ultra Kiasu dalam penulisan beliau.


Sebab tak faham maksud ultra kiasu, aku cuba google dan apa yang aku dapati ialah kiasu berasal dari perkataan Hokkien yang bermaksud takut akan kekalahan dan ada juga NGO melayu yang mentaksirkan sebagai takut akan kehilangan. Jadi apabila digunakan perkataan Ultra Kiasu, maka ianya bermaksud terlalu takutkan kekalahan atau terlalu takutkan kehilangan. Dipihak pembangkang, parti manakah yang ultra kiasu. Aku tak Nampak pun samaadad PAS, PKR atau DAP takutkan kekalahan atau kehilangan kerana selama ini pun mereka sering kalah dan kehilangan. Yang terlalu takut akan kekalahan dan kehilangan adalah BN terutama UMNO kerana selama ini mereka berada di zon selesa dan kini tembelang mereka pecah sedikit demi sedikit.


Bila mamat ni cakap, jangan melebihi kuasa TUHAN, tolong cakapkan kepada pemimpin BN kerana selama ini puak-puak ini yang selalu menghalalkan cara untuk mencapai matlamat walaupun melanggar hukum ALLAH bagi mengekalkan kuasa.


Perenggan Kedua:


Pas awal-awal lagi menasihatkan rakan-rakan sekutunya, supaya memberikan tumpuan untuk “menumbangkan” Umno-Barisan Nasional(BN) dan bukan memikirkan siapa calon PM, sekiranya pemimpin nombor satu PKR itu dihukum penjara atau tidak. Pemuda Pas, Nasrudin Hassan menegaskan perhimpuna aman 901 bukan semata-mata kerana mahu membela Anwar Ibrahim tetapi sebagai ‘mesej penting’ kepada Putrajaya. Jelas sekali, Pas pun agak tidak selesa dengan PKR dan ultra kiasu yang bernafsu besar. Pada mereka, pemimpin mereka semua layak, yang tidak layak hanya Pas. Ultra kiasu tidak suka orang berserban, berjubah dan berjuang untuk Islam.


Lawak Bodoh Ridhuan Tee Perenggan Kedua;


Memang PAS menasihatkan rakan-rakan sekutunya memberi tumpuan untuk menumbangkan BN dan tdak memikirkan siapa calon PM sekiranya Anwar dipenjara kerana itu adalah persetujuan bersama anggota PR dan mereka sudah memilih calon yang sesuai untuk mengantikan Anwar jika beliau dipenjara dan akan diumunkan pada tarikh 901 jika Anwar didapati bersalah. Bila Anwar didapti tak bersalah, buat apa nak bising-bising sebab PR dah setuju untuk melantik Anwar sebagai PM jika PR berjaya dalam PRU 13 nanti.


Mamat ni boleh dianggap tahap wali sebab boleh baca apa yang tersirat dalam kepala Nasrudin Hassan bila menegaskan perhimpunan aman 901 bukan semata-mata kerana mahu membela Anwar Ibrahim tetapi menyampaikan mesej penting kepada Putrajaya. Budak darjah 6 pun boleh faham Bahasa Malaysia jika ayat tu digunakan sebab puak-puak UMNO-BN sering melaungkan dalam media bahawa perhimpunan 901 adalah agenda peribadi Anwar tetapi hakikatnya perhimpunan 901 merupakan perhimpunan bagi memberi sokongan moral kepada Anwar dan mesej penting kepada Putrajaya supaya jangan menyalahgunakan Sistem Kehakiman Negara. Taka da pun Nasrudin kata dia tak selesa dengan PKR atau DAP. Hanya media pencacai sahaja yang beranggapan begitu dibantu dengan insan bertaraf wali bernama Ridhuan Tee. Disini, baru saya paham bahawa dia melebel DAP sebagai Ultra Kiasu. Pernahkan mana-mana pemimpin PKR atau DAP berkata bahawa hanya pemimpin mereka yang layak manakala pemimpin PAS tidak layak. Bukankah di Kedah, negeri dikuasai PR diketuai oleh Ustaz Azizan dan Kelantan dikuasai oleh TG Nik Aziz. Pernahkan PKR atau DAP mengamuk bila DS Nizar dilantik menjadi MB Perak sebelum digulingkan secara celaka oleh gerombolan BN. Gerombolan yang mengulingkan kerajaan secara celaka inilah yang yang patut digelar ultra kiasu.


Sebagai penceramah agama, saya minta mamat ni tolong berikan bukti bahawa pihak DAP tidak suka orang berserban, berjubah dan berjuang untuk islam. Kalau tidak ada bukti maka ini adalah fitnah dan sebagai orang yang kononnya memahami agama, apakah hukumnya?


Perenggan Ketiga:


Sebab itulah kenyataan Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa langsung tidak disokong apabila mereka mengatakan Abdul Hadi Awang dan Nik Aziz adalah calon paling layak menjadi PM jika pemimpim PKR itu tidak dibebaskan. PKR dan ultra kiasu terdiam, cepat-cepat menasihatkan supaya tidak dibincangkan perkara tersebut. Nampak atau tidak, strategi mereka mengetepikan Pas. Bacaan saya, jika ditakdirkan pemimpin nombor satu PKR itu masuk penjara, alternative lain masih bukan Pas, tetapi pemimpin nombor dua PKR dan mungkin juga uktra kiasu sendiri.


Lawak Bodoh Ridhuan Tee Perenggan Ketiga;


Apabila Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa menyatakan TG Haji Abdul Hadi Awang atau TG Nik Aziz adalah calon yang paling layak menjadi PM, semua penyokong PR tahu ada maksud tersembunyi dari ungkapan tersebut. Semua orang tahu bahawa Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa sedang menongkah arus dalam parti. Ungkapan tersebut dibuat bagi menjatuhkan kredibiliti Anwar Ibrahim. Hassan Ali pun tahap wali macam Ridhuan Tee, boleh tahu Anwar itu bersalah meliwat dan main dengan bini orang. Bila Anwar didapati tak bersalah, dikonarnya pula kononnya Anwar penyokong gay. Orang macam Hassan Ali ni mana boleh disokong. Kalau nak tahu sokongan penyokong PR kepada TG Haji Hadi atau TG Nik Aziz, sila lihat sambutan terhadap program mereka. Lagi pun dalam PR, masih banyak lagi yang berkualiti untuk menjadi pemimpin tak macam puak BN, orang yang terbukti main kat hotel, rasuah dipilih menjadi ketua.


Taraf Ridhuan Tee adalah wali tahap gaban bila boleh membaca kononnya Azmin atau pemimpin DAP akan jadi PM kalau Anwar di penjara. Boleh tak tolong bagi tahu bila tarikh PRU 13 nak berlangsung?


Peranggan Empat, Lima, Enam, Tujuh Hingga Ke Sebelas, Baca Sendiri.


Lawak Bodoh Ridhuan Tee Perenggan Keempat, Lima hingga ke Sebelas.


Amat dangkal mamat sekor ni bila menyatakan DAP tidak menghormati PAS dan dari seniorti, PAS patut menerajui PR dan banyak berjasa. Mana buktinya DAP tidak menghoramti PAS. PAS memperjuangkan Islam dan DAP adalah parti sosalis. Tetapi pada hari ini, banyak kaum cina yang menyertai Dewan Himpunan Penyokong PAS kerana memahami dasar perjuangan PAS. Terdapat juga orang melayu; contohnya anak bekas menteri cabinet BN; Khir Johari menyertai DAP kerana memahami dasar perjuangan DAP. Dalam masa yang sama banyak bekas kakitangan kerajaan menyertai PR dan meninggalkan UMNO-BN kerana menyedari sikap pura-pura UMNO dibantu oleh ornag-orang macam Ridhuan Tee dan Fathul Bari dalam menyesatkan pemahaman orang melayu melalui topeng islam. Jika PAS bersatu dengan UMNO, adakah MCA akan menerima hukum islam yang disarankan oleh PAS. Adakah TG Hj. Hadi atau TG Nik Aziz akan dilantik menjadi PM mengantikan Najib jika PAS menyertai UMNO. Yang membenci PAS adalah UMNO dan Barisan Nasional.


Apabila Cikgu Mala memakai sarung tangan bila bersalam dengan lelaki kaum cina, maka King Porno BN Dr. Sex Chua So Like, heboh menghina cikgu Mala, dimana Ridhuan Tee ketika itu. Kenapa tidak memperjuangkan akidah dan pendirian Cikgu Mala dalam Islam. Bila muslimat PAS, menyanyi, mamat ni terkejut beruk dan akhirnya menjadi beruk sebab sekian lama melihat muda mudi UMNO-BN berkelakuan teruk, tidak pula mamat ini bertukar menjadi beruk kerana mamat ini pun sepsis yang sama dengan puak UMNO-BN .


Mamat ni menjangkakan, semakin liberal PAS, semakin kuat sokongannya dan semakin cenderungnya UMNO kepada Islam, semakin dapat memgekalkan Putrajaya. Jika jangkaan mamat ini benar, UMNO tidak ada pilihan lain kecuali kembali kepada Islam.


Mamat ni pun tahu bahawa parti sokongan beliau merupakan parti berfahaman sekular. Apa mamat ni ingat UMNO dengan senang akan kembali ke jalan Islam. PAS liberal kerana itu salah satu cara untuk memberi dakwah kepada orang-orang bukan Islam supaya memahami Islam. UMNO bukan sahaja menolak PAS tetapi juga hukum-hukum Islam sehinggakan sanggup menggunakan wang zakat bagi menentang hukum Allah. Inilah pemimpin yang mamat sekor ni suka.


Mamat ni mungkin mendapat wahyu bila mengingatkan pimpinan PAS supaya tidak bermimpi untuk menjadi PM atau TPM jika PR memerintah.


Mamat yang selalu bercakap pasal hukum hakam agama Islam dalam TV dan akhbar tempatan akhirnya menunjukkan sifat sebenar dirinya.


Dalam perenggan sembilan, mamat ni secara terus terang berkata bahawa Anwar dibebaskan bukan kerana tidak bersalah tetapi bukti-bukti untuk membuktikan beliau bersalah tidak mencukupi. Disinilah mula tumbuhnya tanduk dikepala mamat sekor ni. Apakah mahkamah tinggi lebih tinggi darjatnya daripada mahkamah syariah. Anwar pernah meminta agar kesnya dibawa ke Mahkamah syariah tetapi ditolak. Dimana mamat ni bila JAIWP menolak permohonan qasaf Anwar. Mamat ini berlakon alim dengan ungkapan USTAZ tetapi bila menghadapi isu agama yang tidak memberi kelebihan kepada pihak pemerintah, didiamkan aje.


Last sekali saya ingin ingatkan kepada mamat ni, andalah ultra kaisu yang sebenarnya. Anda sendiri sedar bahawa KEBANYAKKAN pemimpin parti sokongan anda adalah orang yang rendah akhlaknya. Anda juga bongkak dengan ilmu pengetahuan anda sehingga anda tidak sedar bahawa ada insan yang lebih tinggi ilmunya daripada anda. TG Nik Aziz, TG Hj. Hadi, Ustaz Haron Din, Ustaz Ismail Kamus mungkin lebih tinggi ilmunya dari kamu tetapi bongkaknya kamu bila kamu menafikan keilmuan mereka hanya kerana mereka berada diluar parti sokongan kamu. Anda nampak kuman diseberang laut tetapi kuman didepan mata anda tidak nampak. Anda diberi kelebihan untuk menulis dalam akhbar harian dan berdakwah didalam TV tetapi hanya untuk menghalalkan cara BN memerintah.


Saya sebagai umat Islam bersyukur kerana Anwar Ibrahimlah maka saya mendekati dan menyertai parti PAS. Kerana Anwar Ibrahimlah, saya lebih mendalami agama islam walaupun saya lahir sebagai orang melayu dan beragama Islam. Kerana Anwar Ibrahimlah, arwah ayah dan ibu saya meninggal dalam perjuangan Islam. Pada hal sebelum ini “SAYA serta SELURUH KELUARGA saya adalah penyokong tegar UMNO”.


Pesanan terakhir dari saya kepada mamat ni, diakhbar yang sama, dimuka surat yang berlainan, anda akan dapat melihat kes jenayah, zina dan penipuan serta pengainayaan terpampang. Bahkan setiap hari berita-berita begitu dipaparkan. Apakah lebih baik bagi anda untuk memikirkan permasaalahan ini berbanding isu politik. DAN RAMAI LAGI MUALLAF yang tinggi ilmunya diluar sana. Anda pun join Fathul Bari buat lawak bodoh disini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate