YANG MASIH PANAS...

ZIONIS AKAN KALAH


Petunjuk ini menjadi lebih jelas apabila kita memerhatikan kandungan al-Qur'an yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). (al-Baqarah, ayat 120).

Kenapa orang-orang Yahudi dan Nasrani? Jawabnya mungkin boleh kita menyelusuri sejarah. Sejak berzaman lagi dua bangsa itu merupakan yang paling banyak melakukan kejahatan di muka bumi ini sehingga menjadikannya sebagai bangsa yang merempat di seluruh pelosok dunia. 

Bangsa Yahudi, bangsa yang banyak melahirkan bijak pandai dan pemikir tersohor, hingga sekarang tidak dapat diterima sebagai bangsa yang bermoral dan boleh dipercayai, kerana sentiasa mengkhianati janjinya.
Theodor Herzl 
Yahudi yang merempat di seluruh dunia, mendapat semangat baru apabilaTheodor Herzl mengeluarkan doktrin bahawa bangsa itu merupakan bangsa yang mulia, manakala bangsa-bangsa lain adalah berjiwa binatang. 

Doktrin ini kemudiannya dikembangkan oleh para pendeta mereka, sehinggalah kematian seorang rabbi pada 7 Jun lalu kita mendapat gambaran bahawa, Elayanhu yang berumur 79 tahun berkata:

"Jika kita membunuh 1,000 orang mereka (Palestin) tidak berhenti, maka kita bunuhlah 10,000. Jika mereka juga tidak berhenti, maka bunuhlah 100,000 orang. Jika tidak juga berhenti, bunuhlah semuanya." 

Doktrin yang dikeluarkan pada tahun 2007 itulah menyemarakkan semangat Zionis untuk terus menghukum bangsa Palestin, apabila menyerang Gaza, menyekat pelbagai bentuk bantuan, mengenakan tekanan dan seterusnya menyiksa kanak-kanak dan wanita sebagai dorongan pembersihan etnik.

Beranggapan
Bayi yang tidak tahu apa-apa menjadi mangsa serangan Zionis
Berdasarkan pegangan dan ideologi Zionisme, penganutnya beranggapan bahawa membunuh bangsa yang bukan berketurunan Yahudi adalah satu tindakan yang mulia serta disuruh oleh Tuhan, kerana bangsa lain selain Yahudi menjadikan dunia berada dalam ketidaktentuan dan bersengketa. 

Bangsa Yahudilah yang mampu mengamankan dunia, dan kerana itulah mereka terus berslogan "sebagai bangsa pilihan", orang Yahudi boleh melakukan apa sahaja kerana "tujuan menghalalkan cara."

Perlu dicungkilkan kembali sejarah, orang Yahudilah merupakan bangsa yang bertindak membunuh nabi-nabi. Mereka tidak pernah puas dengan segala tindakan yang telah dibuat. Mereka sering mengkhianati janji.

Mereka menentang para Nabi dan memusuhi para malaikat Allah, kerana membawa berita kejahatan dan keburukan mereka dan mendedahkan segala rahsia mereka kepada Rasulullah saw.

Kebencian orang-orang Yahudi kepada Jibril telah diabadikan di dalam al-Quran, sebagaimana firman Allah swt yang bermaksud: Katakanlah, barang siapa yang menjadi musuh Jibril, maka Jibril itu telah menurunkannya (al-Quran) ke dalam hatimu dengan seizin Allah; membenarkan apa (kitab-kitab) yang sebelumnya dan menjadi petunjuk serta berita gembira bagi orang-orang yang beriman. 

Barang siapa yang menjadi musuh Allah, malaikat- malaikat-Nya, rasul-rasul-Nya, Jibril dan Mikail, maka sesungguhnya Allah adalah musuh-musuh orang kafir. (Al-Baqarah: 97-98).

Bukhari meriwayatkan dalam sahihnya, di mana Abu Hurairah berkata bahawa Rasulullah saw pernah bersabda (yang bermaksud): Sesiapa yang memusuhi wali-Ku (Jibril), maka sesungguh dia itu mengisytiharkan perang terhadap-Ku.

Mencabar

Adakalanya tindakan pelampau Yahudi turut mencabar kuasa Tuhan. Apabila Tuhan menurunkan seorang nabi bagi membetulkan akidah mereka, mereka tidak mengendahkan malah mencabar agar Tuhan memberikan mereka seorang nabi yang boleh mengabdikan diri dengan kehendak mereka. Mereka memerlukan nabi yang khusus, yang mematuhi secara mutlak keinginan mereka walaupun melanggari norma- norma yang ditetapkan oleh Tuhan.

Menganalisis sindiran, ungkapan dan petunjuk al-Quran, hampir semua yang kita temui adalah menggambarkan sisi negatif bangsa Yahudi. Mereka juga digambarkan paling banyak melakukan perubahan prinsip dan menyimpang akidah, kerana mereka amat meyakini kerasionalan pemikiran tanpa perlu merujuk kepada kuasa lain yang lebih besar dan kuat.

Mereka menjadi sombong dan bongkak kerana sebahagian besar nabi-nabi yang diutuskan memimpin manusia adalah dari kalangan bani Israel. Terbit dari rasa bangga itulah mereka akhirnya menanggap Yahudi itu adalah bangsa pilihan, bangsa istimewa yang diberikan kedudukan oleh Tuhan. Tuhan amat menyayangi bangsa Israel, kerana itulah penubuhan negara Israel terus dilihat sebagai penubuhan sebuah negara yang pernah dijanjikan.
Dulu dan sekarang...Yang hijau itulah bumi Palestin yang tinggal sekarang
Tanah Palestin adalah "tanah yang dijanjikan" dan tindakan ganas mereka adalah satu tindakan yang tidak pernah tertakluk kepada mana-mana peraturan.

Namun janji Allah swt tentang kemenangan Islam ini akan tetap berlaku dan kita akan mencapai kemenangan ke atas musuh Islam, Yahudi itu. Ini ditegaskan dalam firman-Nya yang bermaksud: Dialah yang mengutuskan Rasul-Nya dengan pertunjuk dan agama yang sebenar (Islam) untuk mengatasi atas seluruh agama sekeliannya meskipun orang musyrik membencinya. (At-Taubah: 33).
Inilah Pohon Gharqad atau poko yahudi
Kemenangan ke atas Yahudi ini kemudian dikuatkan lagi oleh hadis, daripada Abu Hurairah, di mana Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi, lalu kaum Muslimin akan membunuh mereka hingga setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, tetapi batu dan pohon itu berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah, ada orang Yahudi di belakangku, ke marilah dan bunuhlah dia.' Kecuali(pohon) gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi. (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Berdasarkan hadis ini, jelas bahawa peperangan yang dapat menjamin kemenangan itu ialah apabila umat Islam benar-benar bersatu hati dalam ikatan ukhuwah Islamiah. Mereka bersatu di bawah naungan kehambaan kepada Allah swt sehingga mereka itu benar-benar layak mendapat gelaran Muslim sejati dan gelaran hamba Allah, bukan atas nama kebangsaan, asabiah atau kaum tertentu seperti mana yang berlaku di Palestin hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate