YANG MASIH PANAS...

Wahabi Memusnahkan Peninggalan Sejarah Islam Tapi Membangunkan Syiar-Syiar Kafir.....

ezza2
Tugu Geometri di Jeddah. Kaum Kabbalah seperti Freemasonry dan lainnya dikenal juga sebagai Kaum Geometrian. Jangka dan Siku adalah salah satu simbolnya.
 Di saat sekarang ini, dunia tengah menyaksikan bagaimana situs-situs bersejarah yang teramat penting dalam Islam yang berada di Saudi Arabia dihancurkan satu-persatu hingga tiada lagi bersisa. Situs-situs Islam tersebut dimusnahkan dan digantikan dengan pembangunan situs-situs Dajjal yang sarat simbolisme penyembahan terjadap iblis. Ironisnya, semua itu dilakukan kaum wahabi yang berkuasa di Saudi atas nama pemurnian terhadap ketauhidan.
Kaum Wahabi agaknya lupa jika apa yang mereka kerjakan sekarang ini–membongkar dan memusnahkan situs-situs Islam-adalah bid’ah, karena dalam sirah Nabi SAW dan para Sahabat-Nya, orang-orang pilihan Allah Swt ini tidak pernah membongkar situs-situs yang sudah ada. Ka’bah tidak dibongkar, patung Lata dan Uzza tidak dibongkar, piramida Mesir tidak dibongkar, dan lain sebagainya.
Alangkah anehnya orang-orang Saudi ini, mereka menghancurkan situs-situs Islam tapi berlomba-lomba mendirikan simbol-simbol Dajjal di seantero wilayahnya. Apa yang ada di kepala mereka? Wallahu’alam bishawab.
Inilah situs-situs Islam yang telah musnah, dibongkar oleh kaum Wahabi:
Rumah Muhammad SAW-Khadijah r.a.
Jika Umroh atau berhaji, di sisi timur halaman luar kompleks Masjidil Haram, terdapat jejeran tiang-tiang lampu. Kita akan menemui di sana ada satu tiang lampu yang selalu dikerumuni orang-orang yang sedang mengaji Al-Qur’an, bahkan sambil menangis. Mereka bergerombol di bawah tiang lampu itu.  Banyak yang tidak paham, mengapakah tiang lampu itu dikerubuti orang-orang dan tilawah serta berdoa di bawahnya? Bukankah ada saat-saat di mana dalam masjid lengang, dan kenapa mereka masih bergerombol di bawah tiang lampu itu?
Bagi yang paham sejarah Islam, mereka tahu jika di lokasi tempat tiang itu berdiri dahulunya adalah rumah Nabi Muhammad SAW ketika membina rumah tangga bersama Siti Khadijah r.a. Di sinilah dulu Nabi SAW dan istrinya mengasuh anak-anaknya, hingga akhirnya Nabi hijrah setelah rumah tersebut dikepung kaum musyrikin Quraish. Di tempat inilah dahulu ayat-ayat Al-Qur’an banyak diturunkan. Sayangnya, sekarang tidak ada sedikit pun sisa peninggalan rumah bersejarah tersebut selain tiang lampu.
Di dalam sejarahnya, di lokasi bekas rumah Khadijah r.a. itu sempat dibangun masjid oleh Muawiyah, lalu pada 1379 H (1959 M), masjid tersebut diubah menjadi madrasah untuk perempuan. Enam tahun kemudian dibongkar habis untuk kepentingan perluasan kompleks Masjidil Haram.
Tak jauh dari tiang lampu, sekitar 10 meteran, Saudi membangun sebuah toilet dan kamar mandi terbesar di Masjidil Haram. Ini terletak di antara lokasi bekas rumah Siti Khadijah r.a. dengan Abu Lahab, paman Rasul SAW yang memusuhi Beliau. Di tempat inilah Fatimah dilahirkan dan Malaikat Jibril juga pernah bertamu di sana.
IMG_0948
Makam Ibunda Nabi SAW, Siti Aminah
Pada 1998, pemerintah Kerajaan Arab Saudi juga membongkar makam Siti Aminah, ibunda Nabi Muhammad SAW. Sekarang tidak jelas di mana lokasinya.
Rumah Abu Bakar r.a.
house_of_abu_bakr_ra
Hotel Hilton di Mekkah, lingkaran merah adalah lokasi bekas rumah Khalifah Abu Bakar r.a.
Nasib serupa menimpa rumah Abu Bakar r.a. Rumah tersebut dihancurkan dan lokasinya dijadikan akses jalan menuju ke Hotel Hilton.

Tempat Nabi SAW Lahir
Jejak tempat di mana Rasul SAW lahir masih bisa dilacak, yaitu berupa sebuah bangunan perpustakaan yang berada di sisi timur halaman Masjidil Haram seluas lebih kurang 300 meter persegi. Ada tulisan huruf Arab di atasnya: Maktabah Makkah Al-Mukarromah atau Perpustakaan Makkah al Mukarromah.
Dahulunya, lokasi tempat lahirnya Nabi SAW ini sempat dibangun sebuah masjid oleh al-Khairuzan, ibunda Khalifah Harun al-Rasyid dari Dinasti Abbasiyah. Namun pada 1370 H (1950 M),masjid itu dirobohkan dan dibangun perpustakaan umum oleh Syaikh Abbas Qatthan.
Namun ada kabar, bangunan ini pun akan dihancurkan, entah untuk didirikan bangunan apa.
Maqom Ibrahim a.s.
16607717
Maqom Ibrahim a.s., akan dibuat elektris
Maqom Ibrahim a.s. yang terletak di dekat Kakbah juga direncanakan akan dihilangkan. Maqom Ibrahim adalah batu bekas jejak kaki Nabi Ibrahim a.s. yang digunakan saat membangun Kakbah. Alasan penghancuran maqom sangat sepele, yakni maqom tersebut dianggap menjadi biang kemacetan ketika jamaah haji tengah tawaf.
Bagi jamaah yang mengetahui sejarah maqom ini, merekabiasanya berhenti dan tak sedikit yang menangis. Ini yang dianggap berlebihan oleh ulama Wahabi sehingga maqom Ibrahim a.s. akan dihancurkan.
Khusus untuk wacana menghilangkan maqom Ibrahim, pihak kerajaan Saudi sudah menyiapkan beberapa skenario, termasuk bila rencana itu diprotes keras. Salah satu caranya adalah dengan membuat maqom Ibrahim akan tenggelam ketiak jamaah tawaf sedang padat, dan maqom tersebut akan muncul kembali saat jamaah sedang lengang.
Masjid Jin dan Masjid Syajaroh
Tempat bersejarah lain yang kabarnya juga masuk dalam daftar dibongkar adalah Masjid Jin dan Masjid Syajaroh (pohon) yang lokasinya tak seberapa jauh dari Masjidil Haram. Kedua masjid itu letaknya berdekatan, tepatnya di sebelah kiri jalan naik ke pekuburan Ma’la.
Sudah banyak dikisahkan bahwa dua masjid itu sangat bersejarah dan terkait dengan mukjizat Nabi Muhammad SAW. Dalam sebuah riwayat (dituturkan oleh al-Fakihi) diceritakan, suatu ketika Nabi didatangi serombongan jin. Para makhluk halus itu minta bukti kenabian Muhammad sebelum mereka masuk Islam. Maka, Nabi memanggil sebatang pohon yang tumbuh tak jauh dari tempat Nabi SAW dihadang para jin.
Begitu dipanggil, pohon itu langsung tercerabut dari akarnya, dan datang mendekat ke Nabi. Setelah itu, pohon tersebut disuruh Nabi SAW agar balik ke tempat asalnya. Di tempat Nabi SAW didatangi para jin, didirikan masjid, yang kemudian disebut Masjid Jin. Di tempat pohon yang dipanggil Nabi itu, juga didirikan masjid, yang kemudian dinamakan Masjid Syajaroh. Kedua masjid itu pernah diperbarui pada tahun 1421 H (2001 M). Kedua masjid itu juga akan dirobohkan untuk perluasan jalan.(bersambung/Rizki Ridyasmara
SUMBER : Eramuslim.com –

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate