YANG MASIH PANAS...

Misi Yahudi...

Gabungan antara fundamentalis sayap kanan di Israel, Parti Likud yang dipimpin Perdana Menteri Benyamin Netanyahu dengan Parti Yisrael Beiteneu yang dipimpin Menteri Luar Avigdor Lieberman serta populariti sayap kanan yang semakin meningkat di mata rakyat Israel menandakan kecenderungan rakyat Israel mempunyai pandangan yang sama dengan pemimpin sayap kanan. Merkea mempunyai cita-cita untuk membina Israel Raya.

Tidak pelik apabila Israel terus menolak langkah-langkah perdamaian yang dianjurkan oleh AS yang sebenarnya sudah sangat menguntungkan bagi kepentingan masa depan Israel. Idea dua negara Palestin-Israel yang digagaskan oleh AS itu tidak mempengaruhi pemimpin Israel, khususnya sayap kanan. Netanyahu menolak mentah-mentah idea dua negara itu. Idea dua negara itu hanyalah malapetaka bagi keselamatan Israel.

Hakikatnya politik Zionis itu mahu membangkitkan kembali entiti Yahudi, yang berselerak di seluruh dunia serta menyatukan kembali ke dalam satu bangsa dan hidup di tanah yang 'dijanjikan' iaitu Palestin. Gerakan Zionisme itu meniru gaya penjajahan Barat secara politik. Selama beberapa dekad gerakan Zionisme itu belajar dan berkhidmat kepada Barat dengan mewujudkan kepentingan-kepentingan bersama antara keduanya. Sangatlah wajar jika sekarang berlaku apa yang disebut 'mutualisma simbiosis' antara Zionisme dengan Barat.

Gerakan Zionisme mempunyai tujuan akhir yang hendak diwujudkan dan bukan hanya ingin mendirikan negara Israel Raya tetapi mempunyai tujuan yang lebih luas diantaranya:

1. Gerakan Zionisme mempunyai tujuan akhir mendirikan Kerajaan Nabi Daud dan Sulaiman yang menjadi sebuah mitos dikalangan masyarakat Yahudi. Ia akan dibina oleh kalangan Zionis yang sangat aktif secara politik dan ideologi.

2.  Menguasai kuasa ekonomi dan sumber alam untuk menguatkan gerakan zionis terutama bagi membina negara yang menjadi 'Kerajaan' Nabi Daud dan Sulaiman.

3.  Menanamkan doktrin Zionisme kepada orang-orang Yahudi di seluruh dunia seperti doktrin tanah yang dijanjikan iaitu Palistina dan menjadi hak mutlak bagi mereka. Kerana itu, tidak ada entiti lain yang mempunyai hak hidup di kawasan itu.

4.  Karakter hubungan saling berkaitan antara politik dan ekonomi itu sudah menjadi ideologi Zionisme dan sangat mempengaruhi dalam setiap gerak dan langkah yang mereka lakukan. Oleh itu, setiap gerakan Zionisme berusaha melakukan penguasaan terhadap setiap kerajaan di dunia dan menguasai ekonomi mereka.

5. Menciptakan langkah-langkah strategik yang tujuan melemahkan perjuangan bangsa Arab dan Islam dalam menghadapi Zionis-Israel dengan politik adu-domba (divide at impera), menanamkan sekulerisme yang menghilangkan fanatik terhadap agama (Islam) dan mendorong agar fahaman pluralisme itu menjadi ideologi. Dengan cara itulah gerakan-gerakan yang menentang Zionisme akan menjadi lemah. Masyarakat muslim sudah tidak lagi mempunyai keyakinan terhadp agama mereka sendiri.

Gerakan Zionisme ini berdiri kukuh di atas landasan yang besar iaitu Yahudi itu bukan sekadar konsep agama juga negara yang disokong dengan ideologi menjajah melalui cara penguasaan, baik secara politik dan ekonomi yang disokong dengan ideologi. Inilah hakikat Zionisme yang ada pada akhir zaman ini.

Tidak mungkin lahirnya Palestin yang merdeka hanya melalui belas kasihan Israel, seperti apa yang sudah dilakukan Mahmud Abbas dan Pertubuhan Al-Fatah sekarang ini yang berkhidmat kepada Israel. Palestin yang merdeka tidak mungkin akan menjadi kenyataan dengan melalui meja rundingan dan perdamaian. Negara haram Yahudi itu tidak mahu melihat Palestin menjadi sebuah entiti politik yang wujud dan berdaulat. Yahudi hanya mahu melihat Palestin itu sebagai sebuah bangsa kelas kedua yang hidupanya bergantung oleh belas kasihan dari negara haram Yahudi.

Inti sari konsep Zionisme itu adalah sikap panatisme dan ortodok yang sangat mendalam dan tidak mungkin akan berubah. Mereka mempunyai gambaran yang sesuai tentang negara yang membentang dari Sungi Nil (Mesir) sehingga Sungai Eufrat (Iraq). Inilah yang menjadi bentuk kerajaan Nabi Daud dan Sulaiman di era Benyamin Netanyahu sekarang ini.

Apakah konsep Zionisme yang membina kerajaan Daud dan Sulaiman itu sudah menjadi kenyataan? Secara wilayah, negara itu mungkin belum wujud lagi. Tetapi, secara substansi (hakikat), sebenarnya negara-negara jiran Israel itu sudah menjadi wilayah negara Israel. Kenapa? kerana, negara-negara di sekeliling Israel itu sudah mengabdikan diri mereka kepada kepentingan Israel. Mereka bukanlah sebuah negara yang berdaulat yang boleh menentukan dasar mereka  secara bebas.

Kes yang sangat jelas dilihat apabila Israel menyerang Gaza. Tidak ada satu negara Arab pun di sekelilingnya yang berani menentang Israel. Mereka menyokong tindakan pencerobohan haram Israel ke atas wilayah berdaulat Gaza. Mereka menyerang bertujuan untuk menumpaskan 'pengganas' Hamas. Para pemimpin Arab seperti bekas Presiden Mesir Hosni Mubarak, Raja Arab Saudi Abdullah, Raja Jordan Abullah dan Presiden Syria Bashar Assad dan Presiden Lubnan Rafiq Hariri membiarkan rakyat Palestin dihancurkan oleh Israel.

Jadi Kerajaan Daud dan Sulaiman hakikatnya sudah berdiri di tanah Arab, yang meliputi dari sungai Nil (Mesir) hingga ke sungai Eufrat (Iraq). Walaupun wilayah itu masih belum mempunyai pemerintahan tunggal seperti presiden , mahupun raj , tapi semuanya telah mengabdi diri mereka kepada Zionis Yahudi Laknatullah.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate