YANG MASIH PANAS...

KOH TSU KOON TETAP TENANG , KENAPA ?

Isnin, 22 Ogos 2011

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA bersungguh benar Umno untuk menjatuhkan Presiden Gerakan, Koh Tsu Koon. Tidak cukup dengan menggunakan lidah beberapa pencacai mereka seperti Ezam sesumpah, Reezal Naina Merican, dan juga Zahrain katak dari Bayan Baru, digunakan pula media TV 3 suku untuk memburukkan imej Presiden Gerakan tersebut.

Betapa lantangnya Ezam sesumpah, dan betapa nyaringnya salakan dari Reezal Naina Merican menghentam Koh Tsu Koon, ada pemimpin Gerakan ini gementar dan takut? Saban hari media pencacai menjalankan propagandanya untuk memburukkan imej beliau, namun ada beliau bimbang? Apa komen Presiden Gerakan ini terhadap serangan demi serangan dari kononnya rakan sekutu beliau itu?

Koh Tsu Koon memberi komen seperti berikut, "Tunggulah kalau ada serangan lagi kita akan mempertimbangkan strategi (melawan semula) dan melaksanakan strategi itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Parti Gerakan negeri Perak, di Ipoh hari ini. Beliau mengulas sasaran beberapa pihak termasuk ahli parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang mendakwa Koh sudah tidak lagi relevan untuk memimpin Gerakan di Pulau Pinang dan dilihat sebagai liabiliti kepada parti itu (Malaysiakini).

Sebab apa Koh Tsu Koon tidak bimbang langsung dengan puak-puak pencacai ini? Sebabnya mungkin beliau sudah tahu `standard' Ezam sesumpah dan juga Reezal Naina Merican, lebih-lebih lagi yang tidak berparti seperti Zahrain katak tersebut. Siapa mereka mahu camportangan di dalam kepimpinan Gerakan? Apakah mereka rasa Presiden Gerakan itu lebih teruk dari Presiden Umno? Berapa banyak duit saham Bumiputera yang dilesapkan oleh Koh? Berapa bilion wang KWSP yang dipinjam oleh Koh seperti Felda pinjam itu? Berapa harga cincin isteri Koh Tsu Koon dan berapa Koh dapat komisyen kapal selam? Koh juga tidak terlibat di dalam kes bunuh Altantuya.

Memang Koh Tsu Koon ada buat yang tidak kena sewaktu beliau memimpin P.Pinang dahulu, tetapi kesalahan Koh itu jauh lebih baik jika dibandingkan dengan Presiden Umno yang ada. Jadi, siapa pencacai itu yang mahu menolak Koh Tsu koon dari mengetuai Gerakan? Mengapa tidak bising dengan Presiden kamu yang melambak-lambak kes itu? Sebab beliau beri makan dan Koh tidak beri makan? Itu kah? Sekurang-kurangnya nama Koh tidak sampai busuk dan hanyirnya sehingga ke Peranchis.

Syabas buat Koh Tsu Koon yang berani menghadapi puak-puak yang tidak habis-habis untuk mengampu itu. Gerakan mesti lawan puak ini habis-habisan kerana puak ini hanya akan anggap kamu kawan sewaktu kamu kuat sahaja. Sekarang, gerakan tidak sekuat dulu dan Umno pun semakin lemah, namun ego dan sombongnya tidak pernah padam. Jalan terakhir nanti, Gerakan boleh keluar dari Bn dan biarkan Umno merayu-rayu PAS dan DAP pula.

/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate