YANG MASIH PANAS...

Hangpa Jaga-Jaga Dengan Ostat Nih!!!!


Tengah hot sekarang kat facebook adalah, penipuan makhluk bernama Ustaz Razis. Elok dibuang saja title ustaz tu. Tak pasal-pasal busuk nama Ustaz sedunia hanya kerana makhluk ni buat hal sampai menimbulkan fitnah terhadap kesucian Islam.

Aku rasa, rata-rata dah tau, yang dia ni kaki putar belit, kaki putar alam, kaki songlap duit, dan kaki tipu perempuan. Perempuan-perempuan yang dijadikan sasaran adalah perempuan cantik yang Islamik. Menurut banyak sumber di facebook menyatakan, dia berkahwin dengan 11 orang perempuan. Kawan aku yang memang kenal dengan dia pulak kata dia berkahwin dengan 12 orang perempuan dalam satu-satu masa. Mana satu yang betul aku tak pasti. Mungki periwayatan ni ada masalah dari segi perawi ataupun sanad, atau matannya. Haha.

Aku nak tulis pasal hal ni adalah sebab aku tau serba sedikit pasal makhluk ni. Masa orang tengah komen-komen gambar dia ni, terkejut beruk aku. Sebab aku kenal dia ni. Aku kenal dia sebab masa aku tingkatan 5 dulu, sekolah aku pernah panggil dia bagi ceramah masa bulan Ramadhan.

Ceramah, macam biasalah. Mestilah ada isi-isi yang baek. Soalan dia yang aku ingat sampai sekarang adalah, "Sapa kat sini yang belum tinggal solat tarawih lagi?". Masa ni, dia masih bekerja kat PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia). Lepas dia bagi ceramah, dia siap tinggalkan nombor telefon dia kat para pendengar. Ni nombor telefon dia 0192597** pada masa tu. Aku terpaksa sembunyikan sebab risau gak dia dah tak guna nombor tu, orang lain yang pakai. Tak pasal-pasal orang yang tengah pakai nombor ni kena serang pulak.


Masa ceramah tu, ada slot istimewa yang dia tayangkan. Dia tayangkan rakaman dia dan geng-geng dia buat operasi tangkap orang khalwat. Soalan-soalan dia dalam video tu, "dah kawin ka???", "betol ke kamu korek kemaluan dia???". Aku rasa video ni famous kat YouTube. Ada antara korang mesti dah tengok video ni. Kalau korang nak tau sapa punya kerja, si Razis penipu ni la punya kerja. Dari sini kita dah boleh tengok, betapa dia melakukan kejahatan. Ya, memang orang tu berkhalwat dan ia berdosa. Tapi tidak bermakna kita boleh sesuka hati membuka aib diorang. Sebab diorang lakukan dosa tu secara sembunyi-sembunyi, bukan secara terbuka. Di mana kat situ, kita tau yang tu merupakan satu keaiban.

Banyak lah video yang ditayang. Bukan satu-dua. Tapi banyak. Memang kerja dia untuk aibkan orang berkhalwat. Pi cegah sudah lah. Buat pa sampai nak rakam? Bila aku cakap aku nak join, dia tak bagi. Hahaha.

Satu lagi, kawan aku sendiri pernah kena tipu dengan dia. RM20k jugaklah kawan aku tu kena dengan dia. Kawan aku tu baru bukak syarikat. Jadi, dia perlukan penasihat agama. Jadi, si Razis penipu ni datang menawarkan 'perkhidmatan'. Nah, lesap RM20k.

Jadi, kepada para pembaca, sebarkanlah berita ni agar kita tak terkena dengan si pendusta ni. Seeloknya, dibuang saja nama Ustaz Razis dan digantikan dengan gelaran Razis al-Kazzab (Razis si Pendusta). Sepandai-pandai Razis membuat perancangan, bijak lagi Allah punya perancangan. Wallahu a'lam.
 
Nukilan Dari Blog Soutulmujahid.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate