YANG MASIH PANAS...

Syria perang akhir zaman


Peperangan dan konflik antara kaum muslimin sunni dengan kaum Syi'ah Nushairiyyah Rejim Bashar Al-Assad yang berlaku di Syria sekarang ini memang takkan pernah ada kata berhenti untuk dibincangkan dan menjadi perhatian umum dunia antarabangsa khususnya Dunia Islam.

Ahad pagi 12/8/2012 di masjid At-Takhim, Forum Komunikasi Aktivis Masjid (FKAM) cawangan Yogyakarta mengadakan kajian "Tinjauan Kritis Konflik Syria" sekaligus penggalangan dana yang akan diperuntukkan bagi kaum muslimin sunni Syria yang saat ini mengalami penindasan, penangkapan beramai-ramai, pembunuhan dan pemerkosaan yang dilakukan oleh Rejim Bashar Al-Assad yang menganut mazhab Syiah Nushairiyyah.
 
Sedangkan diadakannya kajian tersebut tidak lain adalah sebagai peringatan bagi kaum muslimin akan kekejaman dan penindasan yang dilakukan oleh rejim Syiah Alawiyah pimpinan Bashar Assad. Hal ini dinilai penting kerana sebahagian besar kaum muslimin masih memandang acuh tak acuh terhadap konflik atau "Revolusi" yang berlaku di Syria sebagai sebahagian daripada urusan dalam negeri Syria.

Sebenarnya apa yang berlaku di negeri Syria yang sekarang ini diperintah oleh rejim Syiah Alawiyah sudah berlaku sejak 40 tahun yang lalu. Dan hal tersebut merupakan Dendam Ideologi dari kelompok atau perikatan Syi'ah kepada kaum Muslimin Sunni.

Kajian dan penggalangan dana yang diisi oleh Ustadz Fahrrurozi Pengamal Da'wah dari Yogyakarta ini di sambut dengan begitu bersemangat dan baik sekali oleh kaum muslimin khususnya yang ada di Jogja. Hal ini terbukti dengan banyaknya kaum muslimin yang datang dalam kajian ini untuk mengetahui keadaan saudara sesama muslim yang tertindas di Syria. Menurut Kru FAI, lebih dari 300an jemaah ikhwan mahupun akhwat penuhkan kawasan di mana kajian berlangusng.

Negera yang banyak melahirkan banyak ulama Islam itu, sehingga kini telah "melahirkan" belasan ribu Syuhada 'pejuang yang syahid disebabkan tujuan mereka semata-mata hanya untuk menegakkan syari'at islam di bumi Syam yang diberkati tersebut.

Tercatat hingga Mei 2012, sekitar 12,000 muslim sunni telah terbunuh dan insya Allah syahid. Puluhan ribu lainya cerdera dan menderita di penjara-penjara rejim Bashar Assad, ribuan Muslimah diperkosa, anak-anak kecil yang tidak berdosa-pun tak lepas dari lindasan buldoser dan peluru serta meriam para jagal Syiah Nushairiyyah.

Dalam kajian ini Ustadz Fahrurozi sebagai penceramah mengatakan bahawa Syria, negeria yang menderita tersebut adalah salah satu negera yang diagungkan dalam islam, maka sudah sewajarnya jika kaum muslimin seluruh dunia menaruh perhatian padanya.

"Syria, negera yang menderita tersebut merupakan salah satu tempat yang diagungkan dalam Islam. Banyak Ulama yang menulis keutamaan Syria (Syam-red), terutama ibukotanya Damaskus. Sebagaimana sabda Rasulullah saw, "Jika penduduk Syam telah rosak, maka tiada kebaikan lagi di antara kamu". (HR.Ahmad) ", kata beliau.

Beliau-pun meneruskan, bahawasanya Rasulullah saw sendiri langsung menyebut bandar Damsyik sebagai benteng umat Islam pada perang akhir zaman kelak.

"Harus difahami oleh kaum Msulimin bahawa Damsyik yang masuk wilayah Syria merupakan tempat berlakunya Al-Malhamah Al-Kubra dan tempat terbaik bagi kaum muslimin pada saat itu. Rasulullah saw bersabda, "Di hari perang semesta (Al-Malhamah Al-Kubra atau Armagedon), benteng kaum muslimin di sebuah tempat yang bernama Ghuthoh, di Ghuthoh itu terdapat sebuah tempat yang disebut Damaskus. Disitulah sebaik-baiknya tempat bagi kaum muslimin pada hari itu. (HR.Abu Dawud) ", tegasnya.

Pada kajian tersebut juga diberikan maklumat terkini dari Syria, bahawa pada hari Ahad 12 Ogos 2012 pukul 03.00 wib sebanyak 179 kaum Msulimin sunni sudah terbunuh kembali dan Insya Allah Syahid dan maklumat di dapat dari NGO Hilal Ahmar yang sekarang berpusat di Turki.

Rata-rata kaum muslimin sunni yang terbunuh di Syria sebanyak 150 hingga 200 jiwa per harinya. Dalam penutup kajian tersebut Ustadz Fahrurozi berpesan bahawa penyelesaian terbaik dan satu-satunya penyelesaian dari konflik dan penindasan yang dialami oleh kaum muslimin di Syria serta kaum muslimin yang lain di pelbagai belahan dunia adalah Jihad.

Kerana dengan berJihadnya seluruh kaum muslimin, sesungguhnya boleh menjadi penyatu dari bersatunya pelbagai kaum muslimin yang ada di dunia, yang sebelumnya tidak tahu dan tidak mengenal akan menjadi kenal antara satu dengan yang lain sehingga terjalinlah ukhuwah islamiyyah yang hakiki sesama muslim. Sesuai dengan firman Allah swt,

"Demikianlah apabila Allah menghendaki niscaya Allah akan membinasakan mereka tetapi Allah hendak menguji sebahagian kamu dengan sebahagian yang lain. Dan orang-orang yang syahid pada jalan Allah, Allah tidak akan menyia-nyiakan amal mereka. Allah akan memberi pimpinan kepada mereka dan memperbaiki keadaan mereka. dan memasukkan mereka ke dalam jannah yang telah diperkenankanNya kepada mereka. "(Surah Muhammad 47: 5-6)", jelasnya. (Umar Khan / Kru FAI)
 
sumber : detikislam.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate