YANG MASIH PANAS...

Berani Ke Katak Berperang????????


“Kalau nak perang salib boleh. Kalau kata keamanan yang kita ada tak memadai dan kemahuan tak mencukupi, kita akan sambut…Jangan ingat orang Melayu Islam diam kerana takut. “Sebelum pengikut tewas di medan peperangan, ketua (PERKASA) dulu akan mati di hadapan bergelimpangan dengan darah,” katanya disambut tepukan kira-kira 150 hadirin.


“Ini satu cabaran ke arah kedaulatan umat Islam yang majoriti Negara ini…Mula dengan bangsa berjangkit dengan agama. Bila bangkit soal agama ertinya soal jihad,” tegas Ibrahim.

Ahli parlimen Pasir Mas itu mendakwa kumpulan minoriti berani mencabar ketuanan Melayu dan Muslim kerana mereka digalakkan oleh ketua umum PKR Datuk Anwar Ibrahim untuk menarik undi mereka.

“Ramai orang Kristian di Malaysia orang Cina. Orang Kristian (di dunia) ramai di Amerika Syarikat. Tali barut Amerika Syarikat di Malaysia Anwar Ibrahim. Kita nampak, dah masuk saf-safnya,” katanya.



Apa menda lah si katak neh merapu sakan. Nak perang konon. Perang lah dengan umno dulu. Ini akidah umat islam pun di lanyak2. Macam af, mentor dan segala bagai hiburan tue. Neh ada ahti nak perang dengan kristian. Macamlah kristian tue kacau kau. Dorang buat kerja2 dakyah dorang. Bila masa dorang sibuk anjur konsert sana sini.


Yang muslimah seksi pun bersepah. Ada yang bogel terang2 dalam filem atas nama watak. Yang itu ko taknak perang pula? Bodoh sial katak neh. Kan aku dah mencarut. Bukan aku nak defend kristian. Tapi cara ibrahim ali neh memang sial gila. Saja nak wujudkan sentimen keagamaan bagi orang kristian benci islam. Sial betul lah dia neh.


Bila orang kristian baca statement katak gila neh sah2 dorang akan pandang negatif kat orang islam. Kalau dorang dok pandang negatif kat ibrahim ali je takpe. Apa aku ada kesah. Gi lah mampos sama dia. Tapi masalahnya seluruh umat islam akan terheret sekali di atas kebangangan katak neh. Dah pihak gereja menafikan bahawa mereka tiada hasrat untuk menjadikan agama rasmi malaysia ialah kristian, maka ko terima je lah. Kalau ko rasa mereka ada agenda macam tue ko dedahkan je lah bukti. Pita rakaman di tangan polis sekarang. Apsal polis taknak dedahkan kandungan terbabit? Pernah ko peduli?


Lagipun bab2 ikrar neh isu peribadi. Semua penganut pun akan berikrar untuk menegakkan agama masing2. Kristian begitu. Buddha begitu. Islam juga begitu. Apsal kita boleh ada hak pula untuk campurtangan dalam ikrar peribadi dorang di majlis yang juga peribadi mereka?


Agak bohong lah kalau ko cakap ko tiada cita2 untuk mendakwahkan seluruh penganut kristian agar masuk islam. Mungkin juga ko tiada. Tak siapa tahu. Tapi aku suka kalau seluruh umat kristian di malaysia peluk agama islam. Sebab mereka paling dekat dengan fahaman dan ajaran islam sebenarnya. Dan aktiviti2 dakyah kristian di sarawak dan sabah dimatikan. Cita2 tue aku ada. Tapi biasalah. Ini memang cita2 normal bagi orang islam.


Bagi org kristian mereka pun ada cita2 gak. Tapi kenapa pula kita ada hak untuk kawal cita2 mereka? Cita2 dan pelan taktikal mereka semua adalah sah selagi mana ia tak bercanggahan dengan undang2 di malaysia. Soal akidah umat islam, itu kita kena atasi sendiri. Kalau kita asyik menyalah kristian 24 jam itu ini memang sangat2 tak patut. Padahal yang buat mentor tue orang melayu. Yang layan idola kecil pun orang melayu. Yang dok sms rajalawak pun orang melayu. Yang dok meroyan menangis2 tengok af pun orang melayu bhai. Dah tue kalau orang melayu + islam sendiri yang pilih jalan untuk hidup SESAT ko nak salahkan KRISTIAN pula buat apa?


Ini memang strategi mereka. Kalau dah tahu perangi lah guna akal bahlol. Yang ko sibuk nak perang2 pastu tanamkan sikap kebencian kepada mereka buat apa? Kristian dan islam memang lah berbeza. Takan boleh bersama sampai bila2. Yang haq adalah haq. Tak mao nya bercampur dengan batil. Tapi itu tak bermaksud yang kita kena gunakan peperangan untuk menegakkan hujah masing2. Jalan perdebatan dan dialog kan ada. Kenapa tidak gunakan pendekatan tue? Kenapa perlu bermusuhan dengan kristian pula? Kenapa mesti nak membenci orang kristian pula?


Inilah sikap tipikal melayu bangang bebal tak sudah. Yang terang2 maksiat dia taknak tegur. Dia taknak perangi. Dia taknak peduli. Yang benda tak pasti kesahihannya dia marah segala bagai. Mana tak kena gelak umat islam malaysia bhai. Macam mana tak gelak? Macam mana tak kena ejek? Macam mana tak kena hina?


Pasal minda dorang neh bebal. Benda yang sah2 SALAH, HARAM, BERDOSA, dorang buat derk je.


Oii pasangan que haidar dan bini dia pergi majlis yang ada arak bhai. Cuba kasi warning sket kat artis2 macam neh tindakan dorang tue salah..


Mana suara menteri? Entah. Dah mampos ke rais yatim tue? Takan takde penganti?


Oiii nurul ain bogel bhai dalam majalah dan filem. Seksi gila. Menteri pls pls pls take note dan bagi amaran sket.


Mana suara menteri? Entah. Dah mampos agaknya mereka semua. Jamil khir pula buta huruf. Tak reti membaca der komen2 neh.


Oiii majalah mangga menjana seksi kelucahan terlampau bhai.. cuba tarik permit dorang tue. Majalah org islam apa macam tue.. playboy gile..


Mana suara menteri? Takde. Dah mampos. Semua menteri2 islam di malaysia neh dah mampos. Yang hidup ialah menteri2 kristian. So kita perang je lah dengan kristian. Dah angkat senjata masing2? Jom salib!


Read more: http://amenoworld.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate