YANG MASIH PANAS...

Konspirasi Dunia - Harry Potter and the Deathly Hallows?



 
Dalam sekuel filem ke tujuh yang juga merupakan siri penamat kepada pengembaraan ahli sihir remaja ini, Harry Potter terpaksa berdepan dengan cabaran terbaru apabila dia harus mengumpulkan kesemua Horcrux yang mengandungi nyawa Lord Voldermort, sebelum berupaya menghapuskannya.

Memang sukar bagi Harry kerana dia sendiri tidak tahu di manakah benda itu berada serta bagaimana mahu melakukannya. Namun itulah misi yang harus dilakukannya dalam siri ini.

Sesudah 13 tahun sejak buku pertama dilancarkan dan sedekad selepas kemunculan filem pertamanya, Harry, Hermione Granger (Emma Watson) dan Ron Weasley (Rupert Grint) masih berada dalam lingkungan dunia sihir mereka. Tetapi kali ini lebih lebih jelas matlamat dan arah tuju mereka, malahan, ketiga-tiganya kini semakin hampir untuk bertarung dengan musuh tradisi, Voldermort (Ralph Fiennes).

Demikianlah sedikit ulasan mengenai filem Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 yang baru ditayang sejak beberapa minggu lalu. Namun apa yang ingin saya ulaskan secara ringkas dalam artikel MacJay.Net kali ini adalah mengenai 'mesej separa sedar' yang cuba disampaikan oleh 'tangan-tangan ghaib' melalui filem blockbuster ini.

Di alam maya, banyak forum atau blog-blog Inggeris yang sibuk membincangkan tentang satu simbol yang diterjemahkan melalui filem Harry Potter. Rata-rata pelayar alam cyber ini, menyamakan simbol tersebut dengan simbol pertubuhan rahsia Yahudi, Illuminati. Simbol tersebut disampaikan melalui watak yang dipegang oleh aktor Rhys Ifans (Xenophilius Lovegood).
Simbol segitiga sememangnya boleh dilihat dengan jelas oleh penonton. Walau bagaimanapun, apabila diteliti terdapat sedikit perbezaan pada bahagian tengahnya. Lihat gambar dibawah.
Ia sebenarnya tidaklah terlalu sukar untuk memikirkannya (perbezaan kecil pada kedua-dua simbol). Seperti yang kita tahu, Illuminati dan lain-lain pertubuhan rahsia Yahudi gemar bermain dengan simbol-simbol. Mereka juga gemar menyampaikan 'mesej separa sedar' kepada manusia diseluruh dunia sebagai salah satu kegiatan dakwah mereka bagi mencapai hasrat utama mereka iaitu New World Order.

Penulis lebih percaya bahawa simbol Deathly Hallows ini lebih menyerupai simbol Peace. Simbol ini berasal dari simbol syaitan yang diamalkan semasa upacara keagamaan Yahudi. Simbol ini telah digunakan oleh Yasser Arafat (Bekas Presiden Palestin), Richard Nixon (Bekas Presiden amerika) dan Winston Churchil (Bekas Presiden Amerika). Lambang kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati.
Tanda “v” mempunyai pelbagai sejarah. V (tanda tangan) adalah tanda huruf Roman yang bermaksud nombor 5 dan Adam Weishaupt menggunakan simbol ini dalam gerakan rahsianya iaitu Illuminati (pertubuhan Yahudi). Ahli-ahli Illuminati akan menggunakan simbol ini sebagai tanda “Law of Fives” (Hukum Lima).

Di dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia Syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala. Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa itu adalah tanda kegemarannya. Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya.Salah seorang penyelidik menegaskan, simbol PEACE adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib kristian dan mematahkannnya ke atas dan menerbalikkannya ke bawah. Tanda 3 palang yang menghala ke bawah membawa maksud ; Past (Palang kanan), Present (Palang tengah) dan Future (Palang kiri).

Bagi mendapatkan gambaran yang lebih jelas berkaitan persamaan simbol ini lihat kombinasi gambar-gambar dibawah. [bermula dari atas - kiri ke kanan ; klik untuk besarkan]
-sumber-

LATAR BELAKANG J.K ROWLING

Nama sebenarnya ialah Joanne "Jo" Murray. JK Rowling ini adalah nama penanya. Dia dilahirkan di Chipping Sodbury, England pada 31 Julai 1965. Semasa kecil minatnya dalam bidang penulisan sudah terserlah apabila dia telah menulis cerita pada usia 5 tahun. Ketika dia berusia 4 tahun, keluarganya berpindah Winterbourne dan di sinilah dia mempunyai seorang jiran bernama Potter yang kemudian dijadikan nama watak utama bukunya.
Kahadiran mereka telah diterima secara terbuka oleh Raja Scotland masa itu iaitu, Robert de Bruce. Dan mereka telah mewujudkan pertubuhan rahsia dari sisa-sisa Knight Of Templar itu yang dikenali sebagai Freemason. Mendukung misi yang sama, tetapi nama yang berlainan. Sehingga ke hari ini, Freemason telah mengawal dunia dari segala aspek ekonomi, saintifik, ketenteraan dan banyak lagi. Pertubuhan rahsia ini berselindung di sebalik Pertubuhan Persaudaraan dan ahlinya terdapat di seluruh dunia, termasuklah di Malaysia sendiri. Edinburg adalah kota terletak di barat Scotland. Kota ini adalah tanah penyelamat pendatang atau pelarian Knight Of Templar yang telah diburu oleh Pope Clement V dan Raja Philip (Raja Perancis) pada 1307.Pada ketika ini, Scotland adalah satu-satunya wilayah di Eropah yang berada di luar kekuasaan Vatican dan tanah inilah yang paling sesuai dipilih oleh Templar untuk tmenyelamatkan diri dan meneruskan agenda rahsia mereka.

Mungkin ada di antara pembaca yang sudah dapat mencantumkan kata kunci ini, mungkin ada yang masih mencari-carinya. Tidak mengapa, mari sama-sama kita menyelesaikan kata kunci ini. Dari maklumat-maklumat di atas, di sini kita dapat 2 kata kunci iaitu :
Pertama (1) Dia cuba melanjutkan pengajian ke University Of Oxford tetapi gagal dan kemudian telah melanjutkan pengajian di University Of Exeter mengambil jurusan Bahasa Perancis. Selepas berpisah dengan suami pertamanya, dia membawa membesarkan anak perempuannya seorang diri dan menumpang di rumah adiknya, Diana di Edinburgh, Scotland. Dan di Edinburg jugalah dia telah menyiapkan buku Harry Potter pertamanya, Harry potter And Philosopher's Stone.
Kedua (2) University Of Exeter. Mungkin rata-rata kita menganggap Light itu adalah ilmu tetapi dalam paganism-codex light itu adalah Lucifer/ Iblis. yang bermaksud K Rowling pernah menuntut di sini selama 4 tahun. Jika kita lihat moto universiti ini sendiri :
"We Follow The Light. Lucem Sequimur"
Jadi jelaslah di sini JK Rowling bukanlah ibu tunggal yang berbakat menulis cerita kura-kura dan arnab, tetapi jauh lebih hebat dari itu. Dengan pengetahuan yang ditimba semasa di universiti beliau telah memasukkan unsur-unsur Masonic dan Kabbalah dalam cerita fantasi rekaannya itu. Karyanya boleh diibaratkan seperti 'The Handbook Of Occult' tetapi dalam versinya sendiri dengan lebih 400 juta naskhah terjual di seluruh dunia. Novelnya begitu banyak istilah sihir, simbol, binatang dan ritual okultisme sihir seperti Minerva McGoganall, Mirror Of Erised, Quidditch dan banyak lagi. Secara tidak langsung mendedahkan kepada kita tentang sihir-sihir yang dilarang oleh Allah.

Simbol tersebut telah diterjemahkan oleh pengarah ke dalam hasil karya JK Rowling menerusi sebuah filem yang menjadi santapan seisi keluarga. Melalui 'mesej separa sedar' (saya maksudkan disini ialah novel, game, filem) agen-agen Dajjal ini cuba untuk menanamkan unsur masonic, satanic ke dalam minda penonton. Fokusnya tentu pada kanak-kanak kerana filem ini sendiri pada siri pertamanya mengisahkan mengenai pengembaraan sekumpulan kanak-kanak terpilih ke dalam satu dunia baru (sihir). Penyerapan unsur Satanic di dalam produk-produk Hollywood bukanlah sesuatu yang baru, kerana sebelum ini, beberapa siri animasi seperti Spongebob dilihat mempunyai unsur Satanic.

PELAKON BERKETURUNAN YAHUDI DALAM HARRY POTTER

Beberapa orang pelakon filem Harry Potter juga telah dikenalpasti mempunyai darah keturunan Yahudi antaranya ialah Daniel Radcliffe, Halena Bonham Carter dan Jason Isaac.
Pada tahun 2005, antara 29-31 Julai, kira-kira 250 orang peminat Harry Potter telah berkumpul di Reading Universiti, Britain, bagi mendiskusikan bahawa "Harry Potter adalah seorang anak lelaki Yahudi". Pengacara majlis, Amy Miller mendakwa bahawa Harry Potter mempunyai satu nama Yahudi , “has a yiddishe neshama” yang bermaksud seorang anak lelaki Yahudi yang baik. “Dia memang tidak mengenakan topi khas Yahudi, tidak bersekolah di Hebron, atau tidak melaksanakan kosher (makanan Yahudi), tapi dia sangat peduli terhadap orang lain, baik, dan mempertahankan keyakinannya. Ini adalah gambaran tentang sikap Yahudi yang sesungguhnya”.
 
Berikut adalah beberapa buah gambar yang boleh kita perhatikan secara mendalam isi tersiratnya :
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate