YANG MASIH PANAS...

US NASHA CARI ALASAN UNTUK DIPECAT?

 


Oleh: WFAUZDIN NS

LEPAS satu, satu hal yang ditimbulkan oleh Us Nasha semenjak beliau tidak lagi memegang jawatan Timbalan Presiden PAS. Perbalahan hebat di antara beliau dengan Karpal Singh juga bermula selepas beliau tidak memegang jawatan tersebut, sedangkan beliau bukan tidak tahu pendirian DAP selama ini di dalam beberapa isu berkaitan hukum Islam.

Sewaktu Us Nasha memegang jawatan Timbalan Presiden PAS untuk beberapa tahun, adakah beliau merasakan waktu itu DAP berbeza dari DAP sekarang? Mengapa waktu itu beliau tidak berkokok seperti sekarang? Hilang sahaja jawatan, beliau sudah tidak tentu hala pendiriannya, asyik menuding jari ke hulu ke hilir, sekejap tuding kepada DS Anwar, sekejap lagi kepada Karpal Singh. Dan, yang terbaru beliau mendakwa ada golongan (dimaksudkan DAP Sarawak) yang berdoa agar negara ini menjadi sebuah negara Kristian. Baca kenyataan beliau seperti yang dipetik di dalam Malaysiakini;

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini. "Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya (Malaysiakini).

Jika beliau ada bukti yang kukuh, mengapa sekarang beliau timbulkan sedangkan Pilihanraya Sarawak sudah berlalu lama? Dan, mengapa beliau tidak mengemukakan bukti kukuh itu paling tidaknya kepada Majlis Syura di dalam PAS agar PAS boleh melakukan penyiasatan dan mengambil apa jua tindakan yang perlu? Tidakkah tindakan melalui parti lebih berkesan daripada beliau berkokok seorang diri di khalayak ramai? Apa motif beliau? Untuk dilihat menjadi hero lebih hero daripada Presiden JATI? Mungkin beliau tidak mahu mengemukakan bukti beliau itu kepada parti kerana sudah tidak yakin lagi dengan parti yang beliau dokong sekarang. Jika benar begitu, tunggu apa lagi? Us Nasha boleh keluar dari parti dan bawa segala bukti yang beliau ada itu kepada Umno atau JATI, kemudian kita lihat apa yang kedua-dua sekutu itu boleh buat dengan aduan Us Nasha.

Samada perbuatan mendoakan negara ini menjadi sebuah negara Kristian itu merupakan satu kesalahan atau tidak, itu kita tidak tahu. Tetapi, sebagai umat Islam mengapa kita takut sangat dengan doa orang-orang bukan Islam? Us Nasha yakinkah dengan doa-doa mereka dari doa-doa orang Islam? Mengapa kita tidak perbanyakkan doa kepada Allah untuk selamatkan negara ini dari ancaman musuh-musuh Islam? Musuh-musuh Islam bukan hanya sebilangan dari orang-orang bukan Islam sahaja, tetapi terdapat juga musuh-musuh Islam di kalangan orang-orang Islam itu sendiri.

Soal umat Islam kena bersatu padu ini bukan baru dilaungkan. PAS tidak pernah lekang mulut mengajak umat-umat Islam bersatu atas dasar Islam, begitu juga Umno. Bezanya Umno mahu bersatu atas dasar Melayu, tambah pelik lagi bersatu yang difahami oleh Umno adalah penyatuan Umno-PAS sahaja. PKR tidak perlu diajak bersatu kerana bagi Umno mungkin PKR ini tidak ada langsung orang-orang Melayu dan Islam di dalamnya. Di sini jelas dapat dilihat siapa sebenarnya yang tidak mahu bersatu, dan pihak ini lah yang sepatutnya Us Nasha dakwahkan.

Jika benar Us Nasha ikhlas untuk membela Islam, beliau harus bertindak dengan lebih bijak. Selaku Ahli Majlis Syura dan ahli PAS, beliau harus mendahulukan partinya terlebih dahulu untuk menyuarakan sesuatu yang dianggap sensitif, bukannya berkokok di dalam media melainkan beliau sudah tidak yakin lagi dengan kewibawaan PAS. Jika begitu, Us Nasha mahu tunggu apa lagi? Mahu tunggu dipecat? /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate