YANG MASIH PANAS...

KENAPA LA BODO SANGAT TIMB' PRESIDEN PEMANDU TEKSI (PETEKMA) NIH!!

SUMBER-MALAYSIAKINI

Menurut kata Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma), Mohd Syahrir Abdul Aziz berkata Bersih 3.0 patut menerima tawaran kerajaan tersebut... dan Pemandu teksi sedia mengangkut peserta perhimpunan BERSIH 3.0 dengan syarat pihak penganjurnya menerima tawaran kerajaan supaya mengadakan perhimpunan itu di dalam stadium bagi mengelak keadaan menjadi huru hara.

Katanya lagi "mereka boleh mengadakannya di dalam stadium selama mana yang mereka mahu tetapi bukan di jalanan kerana ia menyukarkan pemandu teksi mencari rezeki... jika mereka tidak ada pengangkutan kita boleh guna teksi untuk bawa mereka ke stadium... kita pun boleh dapat sedikit... betul... pengalaman lalu telah mengajar pemandu teksi bahawa Dataran Merdeka bukan tempat yang sesuai untuk tujuan tersebut.. kami tidak bersetuju dengan penggunaan Dataran Merdeka kerana jika jalan disekat keadaan akan menjadi kelam-kabut".

Tambah nya "Kanister gas pemedih mata dan meriam air akan ditembak ke sana sini dan ia akan menjejaskan pendapatan harian mereka... 36,000 pemadu teksi dan limosin di Lembah Klang akan terjejas akibat perhimpunan tersebut... Seorang pemandu teksi bajet boleh mendapat antara RM60 dan RM70 sehari... dan berharap pihak berkuasa akan memastikan perhimpunan BERSIH tidak diadakan di jalanan" demikian selepas membuat laporan polis terhadap Penganjuran BERSIH 3.0 di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Terlalu lemah alasan yang digunakan oleh Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma), Mohd Syahrir Abdul Aziz ni... sepatutnya beliau buat laporan supaya pihak Polis membenarkan Perhimpunan BERSIH 3.0 tersebut dan suruh pihak Polis jangan ganggu selagi ianya tidak mengganggu gugat keselamatan Negara... jangan bagi pihak Polis tembak Kanister Gas Pemedih Mata dan Meriam Air... baru lah keadaan tidak huru hara.

Kalau setakat lu orang nak hantar pergi stadium dengan mengenakan tambang baik jangan cakap... sebab rakyat nak jimatkan belanja lah orang nak gunakan Dataran Merdeka... baik lu orang cakap Petekma akan Tanggung segala sewa Stadium dan pengangkutan peserta BERSIH 3.0... kan lagi selera Penganjur BERSIH 3.0 dengar... ini setakat nak hantar lepas tu kenakan tambang apa barang lah lu beb... lain kali bila ada acara kat Kuala Lumpur yang terpaksa jalaraya ditutup... lu orang jangan lupa buat laporan polis ok... seperti acara Berbaisikal dengan Pemuda Barisan Nasional atau perkara yang melibatkan Umno/Bn.

 
hemmmmm..... lu orang tanya sikit timbalan presiden petekma ni... dia ketua cawangan umno mana... atau pun mana menteri dia jadi penchacai... kena bagi tahu kat pemandu-pemandu teksi yang mengundi beliau sebagai timbalan petekma... lu orang silap banyak beb... sama silap nya dengan orang yang undi umno/bn selama 54 tahun, kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.
 
sumber : Mat Indera Sipejuang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate