YANG MASIH PANAS...

Peradaban Ya’juj Wa Ma’juj..?

Di dalam surah Al-Kahfi Allah سبحانه و تعالى menggambarkan watak utama dua kaum yang bernama Ya'juj dan Ma'juj:

قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الأرْضِ

"Mereka berkata:" Hai Zulkarnain, sesungguhnya Ya'juj dan Ma'juj itu orang-orang yang membuat kerosakan di muka bumi. "(QS Al-Kahfi 94)

Zulkarnain merupakan seorang penguasa di masa lalu yang menguruskan kekuasaannya berdasarkan keimanan kepada Allah سبحانه و تعالى. Dalam penjelajahannya di muka bumi ketika mengarah ke utara ia berjumpa dengan suatu kaum yang hidup terpencil dan menggunakan bahasa yang asing bagi Zulkarnain. Kaum tersebut menetap di sebuah wilayah di belakang dua gunung. Kaum ini kemudian mengajukan permohonan kepada Zulkarnain agar membina dinding antara Ya'juj dan Ma'juj dengan mereka. Mereka berharap dinding itu dapat melindungi mereka dari kekejaman Ya'juj dan Ma'juj. Sebab mereka sangat tahu reputasi utama dua kaum ini sebagai pembuat kerosakan (مُفْسِدُونَ فِي الأرْضِ).



Akhirnya Zulkarnain membina dinding tersebut diperbuat dari bongkahan-bongkahan besi yang kemudian dilapisi oleh cairan tembaga mendidih agar tidak mudah berkarat. Zulkarnain mempunyai teknologi yang sedemikian canggih sehingga dinding yang dibuatnya mempunyai kualiti yang prima dan dapat bertahan lama. Namun demikian, ia pun sedar betapa kukuhnya dinding tersebut, pasti dinding itu mempunyai masa tamat. Sehingga Zulkarnain mengeluarkan kenyataan penting sesudah berjaya menyelesaikan pembangunan dinding tadi:

قَالَ هَذَا رَحْمَةٌ مِنْ رَبِّي فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاءَ وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا

"Zulkarnain berkata:" Ini (dinding) adalah rahmat dari Rabbku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar ". (QS Surah Al-Kahfi 98)



Zulkarnain bersyukur bahawa ia dapat membina dinding pencegah keluarnya Ya'juj dan Ma'juj. Sehingga dinding tersebut dapat dirasakan sebagai rahmat Allah bagi kaum yang lemah seperti mereka yang dijumpai Zulkarnain yang terletak di belakang dua gunung. Zulkarnain memang tercatat sebagai penguasa yang beriman dan adil-bijaksana. Namun Zulkarnain yakin bahawa apabila sudah datang janji Allah, maka dinding tersebut bakal hancur luluh. Bilakah kejadian tersebut akan berlangsung? Sebab jika dinding tersebut sudah hancur, maka bukan kaum di belakang dua gunung itu saja yang akan terkena kesan perbuatan fasad (kerosakan) Ya'juj dan Ma'juj. Tetapi bahkan seluruh umat manusia akan merasakannya. Inilah yang diisyaratkan dalam ayat berikut:



حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ كُلِّ حَدَبٍ يَنْسِلُونَ


"Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya'juj dan Ma'juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi." (QS Al-Anbiya 96)



Ya'juj dan Ma'juj akan berbuat kerosakan yang massif terhadap umat manusia ketika dinding yang selama ini mengurung mereka telah Allah hancur-leburkan. Mereka akan "turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi." Allah menggambarkan bahawa kerosakan yang mereka timbulkan kerana begitu banyaknya jumlah mereka yang seluruhnya mempunyai reputasi utama sebagai pembuat fasad (kerosakan). Bahkan di dalam sebuah hadith digambarkan bahawa bangsa Arab bakal menjadi salah satu target utama tindakan zalim dari penyebaran kerosakan Ya'juj dan Ma'juj.

خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمًا فَزِعًا مُحْمَرًّا وَجْهُهُ يَقُولُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَيْلٌ لِلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدْ اقْتَرَبَ فُتِحَ الْيَوْمَ مِنْ رَدْمِ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مِثْلُ هَذِهِ وَحَلَّقَ بِإِصْبَعِهِ الْإِبْهَامِ وَالَّتِي تَلِيهَا قَالَتْ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَنَهْلِكُ وَفِينَا الصَّالِحُونَ قَالَ نَعَمْ إِذَا كَثُرَ الْخَبَثُ


Pada suatu hari Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Salam keluar dalam keadaan takut dan wajah beliau memerah, beliau mengucapkan: "LAA ILAAHA ILLALLAAH, celakalah bangsa Arab dari keburukan yang mendekat, saat ini dinding penghalang Ya'juj dan Ma'juj telah terbuka seperti ini - beliau melekatkan jari ibu jari dan jari telunjuk-ia (Zainab) bertanya: Wahai Rasulullah, apakah kita akan dibinasakan sementara ditengah-tengah kami ada orang-orang soleh? Beliau menjawab: "Ya, bila kekejian banyak (menyebar)." (MUSLIM - 5129 )

Hadis di atas sekaligus memberi isyarat kuat mengenai saat Allah mulai menghancur-luluhkan dinding yang dibina Zulkarnain sekian ribu tahun yang lalu. Dan saat itu ialah di zaman Nabi صلى الله عليه و سلم sesudah beliau hijrah ke Madinah. Seorang ulama pemerhati Ilmu Akhir Zaman bernama Syaikh Imran Hosein berpendapat bahawa sejak zaman Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم Ya'juj dan Ma'juj telah mula "turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi." Ertinya, Ya'juj dan Ma'juj telah menebar kerosakan sejak lama iaitu semenjak lima belas abad yang lalu ..!



Bila pandangan di atas dapat diterima, maka menjadi jelaslah bagi kita mengapa dewasa ini kita merasakan kehidupan yang sangat buruk dan penuh kerosakan. Dan lebih-lebih khusus lagi, kita menjadi sangat mengerti mengapa bangsa Arab dewasa ini menjadi bangsa yang telah binasa dan diselimuti kehinaan. Sebab kekejian telah tersebar di kalangan bangsa Arab saat ini. Bangsa Arab telah berjaya diacak-rawak oleh Peradaban Modern Ya'juj dan Ma'juj yang melakukan projek mega globalisasi nilai-nilai anti-tuhan dan anti-agama. Padahal Umar bin Khattab pernah berkata: "Kami (bangsa Arab) menjadi mulia kerana Islam, dan kami pasti akan menjadi hina saat melepaskan Islam dari kehidupan."

Ya'juj dan Ma'juj merupakan kaki-tangan Dajjal. Oleh kerana kita melihat Peradaban Modern Ya'juj dan Ma'juj sangat selaras dengan Sistem Dajjal yang telah dibicarakan Ahmad Thomson. Iaitu suatu peradaban yang berusaha menyeragamkan umat manusia ke dalam One Global Society (Satu Masyarakat Dunia) berlandasakan nilai-nilai fasad (kerosakan) Ya'juj wa Ma'juj. Dunia moden dewasa ini merupakan hasil penetrasi ribuan tahun yang dilakukan oleh Ya'juj wa Ma'juj ke segenap pelusuk dunia. Globalisasi nilai-nilai anti-tuhan dan anti-agama yang terasa sedemikian merata dewasa ini sangat sesuai dengan gambaran Allah:

وَتَرَكْنَا بَعْضَهُمْ يَوْمَئِذٍ يَمُوجُ فِي بَعْضٍ


"Kami biarkan mereka pada hari itu bercampur aduk antara satu dengan yang lain ..." (QS Al-Kahfi 99)



Dewasa ini globalisasi yang difahami sebagai proses pemodenan oleh kebanyakan orang awam, justeru merupakan sebuah mega-projek Ya'juj dan Ma'juj dengan segala penyambut hadirnya Ad-Dajjal untuk memastikan tegaknya The Godless, Secular and Sinful Civilization (Tamadun Anti-Allah, sekular dan penuh dosa). Maka seragamlah berlakunya nilai-nilai kekafiran di seluruh pelosok dunia, baik timur mahupun barat ataupun utara dan selatan. Ideologi-ideologi sesat memasyarakat seperti pluralisme, liberalisme dan sekularisme. Sistem politik berlandaskan demokrasi (suara majoriti adalah suara kebenaran) dan berperilaku Machiavelli (tujuan menghalalkan segala cara). Sistem ekonomi dan kewangan ribawi (baca: rentenir lintah darat). Sistem undang-undang mengharamkan berlakunya hukum Allah dan memaksa dilaksanakan undang-undang produk manusia (baca: hukum Jahiliyah dan undang-undang Thaghut). Sistem budaya yang berlandaskan faham hedonisme (syahwat menjadi ilah). Sistem sosial yang diikat mengikut nilai primordial kebangsaan (yang memandang orang kafir dengan orang beriman sebagai setara). Dan masih banyak lagi senarai kebatilan yang meliputi aspek hidup manusia moden.



Alhasil, setiap hamba Allah yang ingin bersungguh-sungguh hanya beribadah kepada Allah secara total di zaman penuh fitnah dewasa ini wajib melakukan pemisahan hubungan mental secara total dengan The Godless, Secular and Sinful Civilization. Sebab bila ia biarkan diri dan keluarganya tenggelam dan larut menyerahkan wala '(kesetiaan) kepada Peradaban Ya'juj dan Ma'juj, nescaya ia bakal menyesal di akhirat. Sebab peradaban ini bermaksud menjamin setiap warga dunia moden menikmati syurga Sistem Dajjal dengan risiko kehilangan peluang menikmati syurga akhirat alias memperoleh tiket untuk masuk neraka ...! Dan peradaban ini hendak memastikan setiap hamba Allah yang ingin tetap ber-istiqomah dalam dienulLah Al-Islam wajib merasakan penderitaan neraka dunia dan azab kekuatan Ya'juj dan Ma'juj. Barangsiapa memilih untuk tetap tunduk kepada Allah, maka ia harus rela menghadapi pelbagai azab dari peradaban Ya'juj dan Ma'juj, namun ganjarannya ialah terbebaskan dari neraka Allah di akhirat untuk menikmati syurga-Nya. The Godless, Secular and Sinful Civilization ingin mengajak seluruh umat manusia masuk neraka. Maka setiap muslim yang menolak ajakan mereka harus bersiap diri menjadi kaum minoriti. Barangkali inilah maksud hadis di bawah ini:

Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Allah Azza Wa Jalla pada hari kiamat berfirman:' Wahai Adam, lalu Adam berkata; 'Aku penuhi panggilan-Mu dan kebahagian ada di tangan-Mu wahai Tuhan. Lalu dikatakan dengan suara; Sesungguhnya Allah memerintahkan kepadamu untuk mengeluarkan dari keturunanmu ba'tsun naar (utusan-utusan ke neraka). Adam berkata; Ya Rabb, apa yang Engkau maksud Ba'tsunnar (utusan-utusan neraka) itu?) Allah berfirman: 'Setiap seribu ambillah sembilan ratus sembilan puluh sembilan . '"Beliau bersabda:" Maka pada saat itu wanita yang hamil gugur kandungannya, anak kecil akan beruban, dan kamu melihat manusia dalam keadaan mabuk, padahal sebenarnya mereka tidak mabuk, akan tetapi azab Allah itu sangat kerasnya, (Al-Hajj: 2) . " Hal itu sangat terasa berat bagi umat manusia, hingga wajah mereka berubah. Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Sembilan ratus sembilan puluh sembilan itu adalah dari Ya'juj dan Ma'juj dan satu orangnya dari kalian." (HR Bukhari)


Ya Allah, masukkanlah kami ke dalam golongan penghuni syurga, walau itu bererti kami harus menjadi kaum minoriti, kaum ghurabaa (terasing) di zaman penuh fitnah era Sistem Dajjal serta Peradaban Ya'juj wa Ma'juj dewasa ini ... Amiin ya Rabbal'aalamiin.

Sumber dari eramuslim.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate