YANG MASIH PANAS...

Hubungan Gelap Syiah dan Zionis Israel

 
Assalamualaikum Ustaz yang dirahmati Allah SWT,

Ada beberapa pertanyaan yang selalu mengganggu fikiran saya. Harapnya Ustaz mampu membuka fikiran saya. Berbicara tentang Islam, secara umumnya Islam dibahagi kepada 2 (seharusnya tetap 1 hingga kiamat), Sunni dan syiah. Dan dari banyak artikel dan sumber yang saya baca, termasuk dari eramuslim.com, syiah merupakan aliran produk Yahudi la’natullah. Dan akhirnya timbul beberapa pertanyaan dalam benak saya,
1. Bagaimana kita menyikapi mereka? Haruskah kita perlakukan (mereka) layaknya kafir sementara mereka juga mengakui Allah sebagai Tuhan, dan Rasulullah SAW sebagai utusan Allah?
2. Kalau memang aliran syiah berasal dari yahudi, mengapa kini Iran yang syiah menjadi musuh utama bagi Yahudi?
3. Apa sebenarnya hubungan yang terjalin antara Syiah dan Yahudi sekarang ini (kalau memang ada)?

Terima kasih sebelumnya. Semoga kita semua selalu dalam Lindungan-Nya. wassalam.

Alaykumsalam.wr.wb. Jazakallah untuk pertanyaannya saudaraku Kahfee. Harus saya perbetulkan, Islam tetap lah satu sedangkan Syiah bukanlah Islam. Ia adalah satu ajaran yang menyimpang dari Islam. Al Khalal meriwayatkan dari Abu Bakar Al Marwazi, katanya : Saya mendengar Abu Abdullah berkata, bahawa Imam Malik berkata: “Orang yang mencela sahabat-sahabat Nabi, maka ia tidak termasuk dalam golongan Islam”. Maka itu Syiah lebih layak disebut aliran.

Istilah Sunni atau Syi’i pun tidak ada sebelumnya. Kedua istilah itu muncul setelah Sayyidina Ali menjadi khalifah dan lebih kuat lagi ketika Sayyidina Husain terbunuh. Adapun pada perkembangannya, nama Sunni kemudian hadir sebagai 'respon' kepada kewujudan Syiah agar tidak disamakan dengan golongan Syi’ah yang menggunakan nama Islam.

Kita semua mengetahui Syiah kerap mendakwahkan alirannya lewat jalan taqiyyah. Mereka tidak berani tampil dengan doktrin aslinya bahwa Al- Qur’an yang ada terdapat pengurangan dan tidak asli. Bahwa Ahlus-sunnah dimata orang syi’ah adalah kafir (Murtad), anak zina, halal darah dan hartanya. Dan masih banyak lagi. Namun ulama-ulama Syiah bahkan Khomeinni sekalipun sudah jelas kafir karana menyatakan dirinya ma’sum.

Maka disebabkan itu, Imam Bukhori dalam Kholgul Afail halaman 125, pernah berkata, “Bagi saya sama saja, apakah aku solat dibelakang Imam yang beraliran JAHM atau Rofidhoh (Syiah) atau aku solat di belakang Imam Yahudi atau Nasrani. Dan seorang Muslim tidak boleh memberi salam pada mereka, dan tidak boleh mengunjungi mereka ketika sakit juga tidak boleh kahwin dengan mereka dan tidak menjadikan mereka sebagai saksi, begitu pula tidak makan haiwan yang disembelih oleh mereka."

Syiah Memusuhi Yahudi?

Jangan mudah juga percaya bahawa Syiah itu betul-betul memusuhi Yahudi. Kehidupan Yahudi di Iran pun tenang-tenang saja, mereka diberi hak-haknya. Tidak ada tanda permusuhan dari seorang Ahmadinejad. Bahkan Iran adalah Negara di Timur Tengah yang menampung Yahudi terbanyak setelah Israel dengan jumlah populasi yang mencapai 50.000 orang dan tersebar di tiga kota, Teheran, Isfahan, dan Shiraz. Berbeza dengan sunni (di Iran) yang mengalami penindasan.

Uniknya kelompok Syiah di Indonesia malah menyerukan persatuan, menurut saya, alangkah baiknya mulut mereka diarahkan kepada Ahmadinejad sendiri.

Sunni Iran mengalami penekanan yang sistematik selama bertahun-tahun. Pemimpin mereka, seperti Ahmed Mufti Zadeh dan Syeikh Ali Dahwary, dipenjarakan kemudian dibunuh. Pemerintah Iran juga menghancurkan masjid-masjid kaum Sunni, bahkan azan kaum Sunni pun dilarang oleh pemerintah Iran.

Hebatnya, seakan berbanding terbalik, Sinagog Yahudi banyak pula bertebaran di seluruh bumi Iran, di Teheran sendiri ada 10 buah tempat ibadah kaum Yahudi laknatullah. Mereka (hidup) aman, sejahtera, dan sentosa.

Situasi kegetiran kaum Sunni Iran pula sangat menyedihkan. Mereka hidup di pinggiran dan perbatasan. Sementara kaum Syiah dan Yahudi menghuni kawasan kota-kota besar di Iran. Apa makna semua ini? Apakah benar Syiah memusuhi Yahudi?

Hubungan kekerabatan ini amat wajar sekali terjalin, kerana Syiah sendiri adalah hasil ciptaan Abdullah bin Saba’ yakni seorang Yahudi - munafik yang menyembunyikan kekufuran dan menampakkan keIslaman yang pada hakikatnya benci melihat Islam tersiar dan tersebar di bumi Jazirah Arab, di Imperium Romawi, negeri-negeri Parsi hingga ke Afrika dan selain jauh di Asia, bahkan berkibar-kibar di bumi Eropah.

Maka dengan itu, tidak hairanlah ajaran Syiah mirip dengan Yahudi. Sebagai contoh orang Yahudi mengatakan yang layak memegang kekuasaan adalah keluarga Dawud. Sedangkan kata Syiah tidak layak menduduki imamah (kekuasaan) kecuali anak turun ‘Ali bin Abi Thalib (Ahlul Bait).

Yahudi mengganti kitab Taurat dengan talmud, sedangkan Syiah mengubah kitab suci Al-Qur’an dengan al-Jamiah, al-Jufr dan Mushaf Fatimah.

Hubungan Syiah dan Zionis Israel

Tidak lama dahulu, seorang Ulama Syiah sempat membuat pernyataan mengejutkan. Menurut Ulama Syiah Mahmud Nubia ; penasihat utama kepada Ahmadinejad, Esfandiar Rahim Mashaei, menyatakan bahawa Iran harus memiliki "hubungan yang bersahabat" dengan negara Yahudi, namun Ahmadinejad menahan diri dari situasi ini dihadapan umum kerana pemimpin tinggi Syiah Iran Ayatollah Ali Khamenei agak keberatan dengan hal ini.

Nubia lebih lanjut menyatakan bahawa Presiden Iran secara peribadi memberitahu kepadanya bahawa beliau mendukung pernyataan Mashaei, tapi tidak mampu berkata apa-apa kerana menghormati pemimpin tertinggi syiah Iran, Ali Khamenei.

Hakikatnya, menurut Husain Ali Hasyimi, dalam tulisan beliau, Al-Harbul Musytarakah Iran wa Israil bahawa sejak zaman Syiah Pahlevi, Iran telah menjalin hubungan perdagangan dengan Zionis Yahudi. Dan hubungan dagang ini berkelanjutan hingga setelah revolusi Syiah yang dipimpin oleh Khumaini.

Bahkan pada tahun 1980-1985, Zionis Yahudi merupakan negara pengeksport senjata terbesar ke Iran. Sandiwara "permusuhan" Iran dan Yahudi mulai terbongkar, ketika pesawat kargo Argentina yang membawa persenjataan dari Yahudi ke Iran tersesat, sehingga memasuki wilayah Soviet Union, yang akhirnya di tembak jatuh oleh pasukan pertahanan Soviet Union. Dikhabarkan, Iran telah membeli persenjataan dari Israel dengan harga USD 150 juta, hinggakan untuk mengirim seluruh senjata tersebut, ia memerlukan 12 kali penerbangan. Allahua’lam
 
sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT


Membangun Bersama Islam

Kisah Sahabat

About Me

Blog Archive


Banner Tukar Link
SPEEDCOUNTER.NET - Kostenloser Counter!

"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

Photobucket

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate