HOBI YANG ORANG JADI MELUAT



PUCHONG - Hobi pelik wanita tua mengumpul dan melonggokakan barang terbuang dan sampah di ruang tamu serta laman rumahnya menimbulkan kacau ganggu kepada jiran tetangga yang tinggal di Jalan 11 Taman Bukit Kuchai. Difahamkan, aktiviti dijalankan lebih 30 tahun lalu dan turut menjadi pendapatan sampingan warga emas berusia 70 tahun itu dikatakan menjadi punca lebih 200 penduduk sekitar diancam masalah pembiakan tikus dan juga haiwan berbisa.

Penduduk, Ahmad Mansor, 62, berkata, dia pernah menasihati jiran yang tinggal selang dua rumah dari kediaman dihuninya namun kata-katanya seolah-olah tidak diambil peduli. Menurutnya, selain terpaksa menghidu bau busuk, penduduk juga berdepan masalah tikus yang bermaharajalela di rumah wanita warga emas berkenaan.

Ahmad berkata, dia sudah mengadu kepada Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) sejak 2010. Apabila melihat isu itu tidak juga selesai, dia kemudian menghubungi pihak berkuasa tempatan (PBT) melalui panggilan telefon untuk membuat aduan sebelum maklum balas diterima mengatakan pihak itu akan mengambil tindakan susulan. – SH

Mesut Ozil (pemain Real Madrid ) : "membaca Al-Quran setiap sebelum kick-off,"


Al-Quran Menambah Kekuatanku - Mesut Ozil pemain Real Madrid
Ada ramai pemain bola sepak Muslim yang bermain di liga utama Eropah. Namun boleh dikira dengan jari mereka yang boleh meraih prestasi hebat di kelab dan memperkuatkan kelab besar. Satu di antara pemain bola sepak Muslim yang beruntung adalah pemain tengah kreatif Real Madrid, Mesut Ozil.

Pemain berdarah Turki yang memperkuat pasukan kebangsaan Jerman itu dikenali sebagai kreator kejayaan Los Blancos merebut juara La Liga Sepanyol musim ini. Capaian itu semakin melambungkan nama Ozil di kancah pesepakbolaan dunia.

Ternyata ada sedikit rahsia di balik paparan gemilang permainan Ozil sepanjang musim 2011/2012. "membaca Al-Quran setiap sebelum kick-off," ungkap Ozil menceritakan kunci kejayaan meraih prestasi bersama Madrid.

Saat ini, terdapat enam pemain Muslim yang membela Madrid. Lima pemain lain adalah Karim Benzema, Sami Khedira, Hamit Altintop, Nuri Sahrin, dan Lassana Diarra. Namun hanya Ozil dan Khedira yang rutin turun sebagai starter di bawah pengendalian Mourinho.

Menurut Ozil, membaca beberapa ayat kitab suci umat Islam itu boleh memberinya ketenangan selama di lapangan. Tak heran Ozil dikenali sebagai pemain tenang di lapangan, meski laga berlangsung dalam tensi tinggi. "Al-Quran suci memberi saya kekuatan lebih untuk bermain dalam pertandingan dengan baik," ujar eks pemain Werder Bremen itu.

sumber dari republika.co.id

Benarkah Zlatan Ibrahimovic Seorang Islam?

Siapa tidak kenal Zlatan Ibrahimovic? Bagi peminat bola sepak, tentu nama yang disebut itu tidak asing lagi. Ibracadabra gelarannya sangat tepat melekat kepadanya kalau melihat aksinya di padang. Lantaran itu Ibrahimovic dapat dikatakan sebagai salah satu pemain bola sepak paling berjaya sejak era 2000.

Mulai 2001, ketika masih menyarung jersi Ajax Amsterdam, Ibrahimovic berjaya meraih gelaran juara bagi kelab yang dibelanya. Kecuali musim ini, Ajax, Juventus, Inter Milan, Barcelona, dan AC Milan, yang diperkuatnya selalu meraih gelar juara liga masing-masing. Hanya kerana skandal calciopoli (tatacara skor) yang membuat Scudetto Juventus musim 2005 dan 2006 dicabut.

Penyerang pasukan kebangsaan Sweden tersebut juga merebut gelaran peribadi, iaitu penjaring terbanyak, pemain terbaik liga, hingga pemain terbaik Sweden. Raihan titel itu semua semakin menegaskan Ibrahimovic sebagai striker yang ditakuti bek lawan.

Di luar padang, ada beberapa peminat setianya yang sering penasaran dengan sosok Ibrahimovic. Itu tidak lain adalah keyakinan yang dianutnya. Ada sumber yang menyatakan Ibrahimovic adalah seorang Muslim. Namun ada pula sebahagian pihak yang membantahnya.

Ibrahimovic tidak seperti pemain bola sepak Muslim yang lain, seperti Frederic Kanoute, Edin Dzeko, Mesut Ozil, mahupun Samir Nasri yang sering menunjukkan status keislamannya. Namun status Islam Ibrahimovic jarang terdengar oleh media.

Merujuk masa kecilnya, dia dilahirkan di Malmo, bandar ketiga terbesar di Sweden, setelah Stockholm dan Gothenburg pada 3 Oktober 1981. Kedua-dua orang tua Ibrahimovic bukan warga Sweden, melainkan pasangan imigran berbeza negara. Ayahnya yang bernama Sefik adalah pendatang asal Bijeljina, Bosnia. Sedangkan ibunya, Jurka, berasal dari Zadar, Croatia. Kedua-duanya bertemu di Sweden.

Patutlah Mahathir kata hanya orang bodoh kini bersama UMNO...HA HA HA....

Kantoi!!Rahsia Polis Bocor.Sapa Yang Bocorkan??Tengok!!




Gambar yang disiarkan oleh Jeebond dari Blogpolitik mempersoalkan sipakah lelaki-lelaki yang tidak memakai ‘T’ Shirt BERSIH tetapi mengenakan jacket yang membuka halangan yang telah didirikan oleh pihak DBKL di sekitar Dataran Merdeka.


Tindakan mereka yang mengalihkan atau membuka halangan tersebut telah menyebabkan para Peserta BERSIH 3.0 memasuki kawasan Dataran Merdeka.

Akibatnya tindakan dari Pihak Polis bermula maka berbagai berita yang buruk tentang Himpunan BERSIH 3.0 disiarkan oleh Media yang dikawal pihak UMNO/BN.

Antaranya adalah berita seperti di bawah..

KUALA LUMPUR 28 April - Seperti mana dijangka, perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan di ibu negara hari ini berakhir dengan keganasan.

Ia berikutan tindakan peserta perhimpunan itu yang bertindak ganas dan biadab bukan sahaja dengan merempuh sekatan polis malahan turut menyerang serta memukul sehingga menyebabkan 11 anggota pasukan keselamatan cedera.

Tidak cukup dengan itu, peserta-peserta demonstrasi juga bertindak liar apabila mereka menyerang dan menterbalikkan sebuah kereta polis yang terbabas.

Mereka juga turut memusnahkan kawat besi dan penghalang yang dipasang di laluan masuk ke Dataran Merdeka, penyokong Bersih sanggup melakukan apa sahaja keganasan termasuk mencederakan petugas media sehingga parah.

Tindakan ganas kumpulan itu bermula apabila mereka merempuh benteng pasukan polis yang berbaris di depan pusat beli-belah KLCC kira-kira pukul 10.30 pagi sehingga mengakibatkan beberapa anggota polis mengalami kecederaan – Lidah Rasmi UMNO

Dalam ramai dari kita yang tertanya-tanya.. tiba-tiba muncul Zaharin Mohd Yasin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak membuka cerita..

Bacalah apa yang di tulisnya dalam wall FB miliknya ini…


Dalam mengatakan orang lain bodoh.. dia sendiri mempamirkan kebodohannya kerana terlalu bangga untuk menceritakan rahsia yang sepatutnya dirahsiakan beliau mendedahkannya kepada umum..

Patutlah Mahathir kata hanya orang bodoh kini bersama UMNO... benar rupanya..ASD

GAMBAR : APA KATA MAJLIS FATWA ????????

Franck Ribery ( Pemain Bola Sepak kelab raksasa Bundesliga (Jerman), Bayern Munchen ) Seorang Muslim Yang Hebat

 
Franck Ribery Seorang Muslim

Dia dikenali sebagai seorang yang sant...un, rendah hati, dan rajin melaksanakan solat lima waktu, tidak kira di mana pun dan pada keadaan apa sekalipun.

Peminat bola sepak dunia, tentu sudah tak asing lagi dengan nama Franck Ribery,(nama islamnya Franck Bilal Ribery) yang kini bermain di kelab raksasa Bundesliga (Jerman), Bayern Munchen.

Begitu juga, dengan mantan pemain terbaik dunia asal Prancis, Zinedine Zidane, Nicholas Anelka (Chelsea/Prancis), Frederik Kanoute (Sevilla/Mali), Khalid Bouhlahrouz (Sevilla), Zlatan Ibrahimovic (Inter Milan/Swedia), Eric Abidal (Barcelona/Prancis), Kolo Toure (Chelsea), dan Yaya Toure (Barcelona). Mereka adalah pemain bola sepak yang beragama Islam dan menjadi ayam tambatan kelab mahupun negara masing-masing.

Berbeza dengan pemain bola sepak Muslim yang lain, yang terlebih dulu memeluk Islam, Franck Ribery justeru memeluk Islam setelah bermain di kelab asal Turki, Galatasaray, pada 2005. Secara singkat, Ribery mengatakan, dia memilih ajaran yang dibawa Nabi Muhammad SAW ini kerana menemui kedamaian dalam Islam.

Baginya, Islam adalah sumber kekuatan dan keselamatan. ''Islam adalah sumber kekuatan saya di dalam dan di luar padang bola sepak. Saya mengalami kehidupan yang cukup keras dan saya harus menemukan sesuatu yang membawa saya pada keselamatan dan saya menemui Islam,'' kata Ribery.

Kuliah Ustaz Azhar Idrus Akan Dibatalkan Kerana Konsert K Pop?





Inilah contoh bagaimana pemimpin sebuah Parti yang sering mendakwa bahawa mereka adalah pejuang sebenar Agama Islam di negara ini iaitu UMNO memartabatkan perjuangan Islam di bumi Malaysia ini..
Difahamkan Setiausaha Politik Najib, Dato Jailani Ngah telah meminta menghubungi JAKIM agar membatalkan kuliah UAI di PICC pada 26 mei ini....

Arahan itu telah dikeluarkan melalui surat yang telah di faks kepada Pengarah JAKIM beberapa hari lalu untuk menarik serta-merta tauliah tersebut...

Sebab-sebab penangguhan dibuat kerana ianya adalah serentak dengan satu program anjuran kerajaan pusat iaitu Himpunan Sejuta Belia yang bermula 23 Mei ini.


Dibimbangi program anjuran kerajaan pusat tidak akan mendapat sambutan hangat berikutan ustaz Azhar Idrus juga bakal mengadakan program pada hari yang sama.

Kerana sebelum ini sila lihat di ( SINI ) dalam program yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri yang dikatakan sebagai Anti Islam oleh pencacai UMNO, Ustaz Azhar terbukti mampu menarik ribuan belia untuk mendengar kuliahnya..

Kononnya nak bagi laluan kepada Najib dan Kerajaan Pusat disamping mengelakkan heavy traffic jam pada hari tersebut.

Apa yang sebenarnya tersirat dari arahan Setiausaha Politik Najib itu ialah, UMNO sebenarnya telah menjemput artis K Pop pada malam Ustaz Azhar Idrus akan mengadakan kuliah, lihat tentatif program di bawah..


Dan artis K Pop yang dimaksudkan itu ialah di bawah..



Hebatkan cara Pemimpin UMNO ini memartabatkan Islam?

Artis 'K' Pop didahulukan.. Kuliah Agama ditong sampahkan... HIDUP MELAYU!! kah..kah..kah..

GAMBAR : MAJLIS FATWA MASIH MEMBISU....????

Beranikah Najib letak pisau di leher Rosmah?

Rabu, 23 Mei 2012


Pada hemat saya tidak mungkin Imigresen negara ini akan mengeluarkan visa kerja untuk mana-mana peguam yang mewakili Suaram untuk datang ke negara ini bagi menjelaskan perkembangan saman berhubung pembelian kapal selam dikatakan membabitkan pegawai tinggi kerajaan Malaysia yang melibatkan perbelanjaan RM7.3 billion pada tahun 2002.

Suaram telah menyaman firma pertahanan DCNS di Perancis atas dakwaan rasuah melibatkan pegawai-pegawai tinggi Malaysia berhubung pembelian kapal selam yang ada unsur rasuah sebanyak RM540 juta.


Peguam yang mewakili Suaram dari badan guaman Sherpa di Paris yang berkhidmat tanpa bayaran bercadang untuk datang ke negara ini seminggu dua lagi bagi menjelaskan kedudukan dan perkembangan isu itu kepada Suaram, demikian menurut Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel.

Mahkamah Perancis telah menerima senarai saksi untuk disoal oleh peguam berkenaan berhubung kes rasuah itu. Mereka termasuklah Perdana Menteri Najib Razak dan Menteri Pertahanan Zahid Hamidi. Zahid nampaknya sudah menggunakan berbagai helah untuk menenangkan dirinya kerana takut dipanggil ke Perancis. Antara lain katanya kerajaan Perancis tidak berhak untuk memanggilnya ke sana.


Keyakinan ini berdasarkan kepada apa yang berlaku sebelum ini, peguam Bourdon yang pernah datang ke negara ini dan berucap di satu majlis makan malam di Pulau Pinang telah dihalau keluar kerana dianggap melakukan perbuatan menyalahi syarat-syarat lawatan ke negara ini. Penghalauan peguam Suaram itu menandakan kerajaan takut dengan apa yang sedang berlaku.


Makanya saya tidak fikir kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Najib Razak akan berani memberi visa kerja kepada mereka kerana apa yang akan dilakukan nanti sedikit sebanyak ada kaitan dengan perdana menteri itu. Membenarkan peguam itu masuk ke negara ini dan menjelaskan isu itu ia seolah-olah Najib meletakkan pisau di tengkuk Rosmah.


Bagaimana pun tindakan tidak telus kerajaan dan cuba menghalang peguam itu menunjukkan pihak kerajaan termasuk Najib sendiri ada akses di dalam dakwaan berkenaan

harakahdaily

TELUR NAJIB SEMAKIN MENGECUT.........WHAT HAPPEN ?

Rabu, 23 Mei 2012

BILA PEGUAM CUN MULA BERSUARA

PANTUN RAKYAT

sepandai pandai tupai melompat
ke tanah juga jatuhnya
sepandai pandai najib memantat
ke mahkamah juga akhirnya



AKAN DI SAPINA KES RASUAH



SAKSI: JIKA ENGGAN INTERPOL BOLEH TANGKAP
- harakah daily

KUCHING: Perdana Menteri, Najib Razak dan Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi akan disapina agar datang ke mahkamah Perancis untuk memberikan keterangan.

Peguam Suaram yang baru pulang dari Perancis Fadiah Nadwa Fikri berkata, pihaknya telah memaklumkan kepada mahkamah Perancis tentang saksi-saksi yang akan dipanggil itu.

Turut disenaraikan sebagai saksi adalah bekas penasihat Najib, Abdul Razak Baginda dan isterinya Mazlinda.

Mahkamah Perancis sedang menyiasat dakwaan rasuah dalam pembelian dua kapal selam Scorpean yang dibuat oleh syarikat Perancis.

“Bila kami berjumpa dengan hakim pada 16 Mac lalu, kami telah serahkan senarai saksi yang perlu disapina agar datang ke mahkamah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


kah kah kah... RAKYAT MALAYSIA BOLEH SENYUM PUAS.... kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT MALAYSIA BOLEH TIDUR NYENYAK.... kah kah kah...

kah kah kah....DI NEGARA KAPIR BOLEH MENDAPAT PEMBELAAN... kah kah kah...

kah kah kah.... DI NEGARA KAPIR BOLEH MENDAPAT KEADILAN.... kah kah kah

DEBAT PTPTN - RAFIZI HEBAT, KJ BERANI, NAJIB PENAKUT

Rabu, 23 Mei 2012

Oleh: WFAUZDIN NS

DEBAT di antara Sdr Rafizi, Pengarah Strategik KEADILAN Pusat dengan Sdr KJ, Ketua Pemuda Umno yang disiarkan secara langsung di Astro Awani malam tadi amat menghiburkan dan penuh ilmiah. Tabik spring buat kedua-dua tokoh muda berkenaan kerana mendahului `tokoh tua' yang sampai sekarang sibuk mencari telornya yang hilang entah ke mana.


Sdr Rafizi bermula dengan amat baik manakala permulaan dari KJ pula lebih banyak berpandukan kepada nota yang dibawa beserta dengan angka-angka dari cara `pengiraan Umno' terhadap beberapa projek. Semua itu telah dijawab oleh Sdr Rafizi bahawa `angka kiraan cara Umno' tidak terpakai kerana projek-projek Umno tidak boleh lari dari `komisyen', itu fakta. Jika tidak percaya, cuba tanya Ketua Audit Negara. Jika sangsi, lihat sahaja kisah stadium yang runtuh di Terengganu itu.

Apa pun, KJ boleh diberi pujian kerana masih bermaruah untuk tampil berdebat. Kalah menang tidak penting, tetapi maruah itu penting. Malangnya di dalam Umno, orang seperti KJ tiada tempat kerana orang yang berani seperti KJ dikhuatiri akan `makan tuan'. Sebab itu KJ sehingga sekarang masih tiada tempat di dalam kabinet. Mungkin Najib sudah belajar dari pengalaman Mahathir Kutty apabila mamak ini membawa DS Anwar masuk kabinet beliau. Kehebatan DS Anwar ketika itu tiada siapa boleh menyangkalnya, dan DS Anwar menaiki satu demi satu tangga di dalam kerajaan adalah kerana kekuatan dirinya sendiri. Beliau menang jawatan di dalam Umno di atas kekuatan dirinya sendiri dan bukan kerana pengaruh Mahathir Kutty.

Pengalaman ini lah yang dipelajari oleh Najib. Walaupun KJ tidak sehebat DS Anwar, namun di dalam Umno ketika ini tiada lain yang lebih hebat dari beliau di atas keberaniannya. Tidak pelik jika Najib amat bimbang untuk memberi tempat kepada KJ.

Berbalik kepada debat malam tadi. KJ mempersoalkan mengapa negeri-negeri di bawah PR tidak memberikan pendidikan percuma kepada pelajar-pelajar yang menuntut di Universiti atau Kolej di bawah Kerajaan Negeri? Dijawab oleh Sdr Rafizi, tidak mustahil ianya boleh dilakukan sekiranya Kerajaan Pusat boleh berlaku adil kepada Kerajaan Negeri di dalam pengagihan peruntukan. Sebenarnya, KJ tidak boleh membabitkan isu pendidikan di bawah Kerajaan Negeri kerana isu yang diperdebatkan sekarang adalah JANJI Pakatan Rakyat sekiranya memerintah Putrajaya. Mengapa mahu dibandingkan memerintah sebuah negeri yang amat terhad kewangannya dengan memerintah Kerajaan Pusat?

Walaupun telah dijawab oleh Sdr Rafizi, KJ di akhir penggulungannya masih bermain dengan persoalan yang sama. Mungkin KJ malam tadi kehabisan idea untuk mematikan hujah Sdr Rafizi. Sebab itu, di akhir penggulungannya beliau dengan lantang membacakan beberapa janji PR di Selangor yang masih belum dilaksanakan. Nasib baik Sdr Rafizi tidak mempunyai ruang untuk membalas hujah KJ tentang hal ini kerana KJ diberi ruang sebagai pendebat terakhir menggulung hujah. Seandainya Sdr Rafizi diberi ruang, saya yakin isu yang dibawa oleh KJ ini sudah pasti akan memalukan Umno semula. Mana kan tidak, rakyat Selangor tahu perbezaan pemerintahan PR walaupun baru sepenggal jauh lebih baik dari zaman Umno berpuluh tahun dahulu yang berakhir dengan pemerintahan Khir Toyo yang kini mahu dipenjarakan akibat rasuah.

Kita akui belum 100 % janji-janji Kerajaan PR di Selangor ditunaikan, tetapi bukan bermakna ianya pasti tidak ditunaikan. Tidak mencapai 100 % adalah betul, tetapi untuk mengatakan janji-janji tersebut tidak ditunaikan langsung apatah lagi di dalam tempoh sepenggal adalah hujah yang tidak cerdik. Sebagai contoh, kita berjanji dengan isteri kita ingin membeli sebuah rumah yang mahu dijual oleh kawan kita dan kita akan penuhi rumah itu nanti dengan berbagai-bagai perabut. Sudah tentu isteri kita akan teruja dengan janji-janji kita. Maka, apabila rumah itu telah kita beli dan duduki, kita dapati rumah itu mempunyai berbagai-bagai masalah dan kerosakan. Sudah tentu kita akan memperbaiki terlebih dahulu beberapa kerosakan seperti atap yang bocor, paip yang pecah atau pendawaian elektrik yang tidak sempurna. Di dalam tempoh baru sebulan kita menduduki rumah tersebut dan masih ada beberapa kerosakan yang lebih utama untuk kita perbaiki atau ganti, adakah wajar ketika itu isteri kita memberontak dan mendakwa kita tidak tunaikan janji untuk memenuhi ruang rumah dengan perabut-perabut?

Hakikatnya kesemua negeri di bawah PR ternyata jauh lebih baik dari zaman Umno/Bn. Kelemahan sudah tentu ada kerana sebagai manusia ia tetap mempunyai kelemahan, tetapi kelemahan bukan bererti penyelewengan. Kelemahan boleh diperbaiki dari semasa ke semasa, tetapi penyelewengan hanya perlu dibenteras dan diambil tindakan. Di zaman Umno/Bn, bukan sahaja kelemahan tetapi penyelewengan juga turut berlaku. Jika tidak percaya, cuba tanya Khir Toyo./wfauzdin.blogspot.com

MOHON FATWA DARI PAK MUFTI BOLEHKE KITAORANG JOIN HIMPUNAN JUTAAN BELIA

 
‎..khabarnya orang muda Malaysia akan sambut hari belia yang hebat..nampak iklan... pun sakan..ada ke pula sesiapa yang fatwa bahawa itu sambutan tidak mengikut manhaj salafussoleh?

dik2...ayah mana?

 
dik2...ayah mana? ayah dah xde...dia dah lari cari awek lain...habis mak buat ap...a kat adik? bila saya main2 kat dlm perut mak...mak paksa adik keluar...waktu tu adik cakap kat mak...'mak...nantilah dulu...jgn kasi adik keluar dulu...bagi adik besar sikit...baru adik keluar...nnti adik boleh jadi anak yg soleh utk doakan mak..' tp mak kata..."aku peduli hape sama kau!!...kau ni menyusahkan aku je...!! xpelah mak...adik redha...adik harap...adiklah yg pertama dan yg terakhir ye mak...:(

jagalah Allah,Allah pasti menjagamu
share jika anda seorang yang perihatin... —

[PANAS] Bekas Pendakwa Raya Drama Liwat II Sertai Pasukan Peguam Bela Anwar Ibrahim





[MK] Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim mencetuskan berita dengan didakwa di mahkamah, bekas peguam cara negara II Mohd Yusof Zainal Abiden juga mendapat perhatian apabila mewakili orang yang didakwanya dalam perbicaraan 'liwat' II.

Yusof ketika ditemui selepas prosiding mahkamah hari ini berkata tiada masalah peribadi antaranya dengan Peguam Negara Abdul Gani Patail dan beliau profesional sejak memilih bersara.

Beliau mengulas tanda tanya sama ada tindakannya melibatkan perkara peribadi dengan Abdul Gani.

"Saya profesional, mereka telefon saya malam tadi dan saya lapang," katanya.

"Saya tidak ada sebarang penglibatan politik," kata Yusof, orang ketiga alam Pejabat Peguam Negara sebelum bersara pada 1 Februari.




Berkaitan:

BERSIH 3.0: Anwar didakwa di mahkamah


[MK] Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama dengan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan bekas ahli majlis pimpinan pusat, Badrul Hisham Shaharin dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan mengambil bahagian dalam protes jalanan, di bawah Akta Perhimpunan Aman.

Anwar bersama dengan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, tiba di Mahkamah Sesyen 5 pada jam 9.15 pagi.



Bekas peguamcara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden - yang mengetuai pasukan pendakwa dalam kes Liwat 11 terhadap Anwar - kali ini bersama peguam kanan Karpal Singh dalam pasukan peguam bela ketua pembangkang itu. Mohd Yusof meletak jawatan dari Jabatan Peguam Negara pada akhir perbicaraan kes liwat tersebut.

Anwar memberitahu Hakim Mahmud Abdullah bahawa pertuduhan tersebut adalah satu lagi kempen "politik" terhadapnya, dan dia tidak mengaku bersalah.

Peguam Karpal dan Yusof, meminta Anwar dibenarkan bon peribadi tetapi ia dibantah oleh Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Wahab Mohamad.

Hakim mengarahkan ikat jamin RM500 dan menetapkan 2 Julai depan untuk sebutan semula kes tersebut.


Sementara itu, Azmin yang diwakili oleh peguam Sivarasa Rasiah dan Gurcharan Singh, dan Badrul Hisham, yang diwakili oleh peguam Latheefa Koya, juga telah dikenakan ikat jamin RM500 jamin setiap.

Ketiga-tiga mereka merupakan yang pertama didakwa di bawah Akta Berhimpun Aman yang diluluskan baru-baru ini, di mana Anwar dan Azmin boleh kehilangan jawatan mereka sebagai wakil rakyat jika didapati bersalah.

Mereka boleh didenda RM10,000 jika sabit kesalahan di bawah akta tersebut. Wakil rakyat secara automatik hilang jawatan jika disabit oleh mahkamah dan didenda lebih RM2,000 atau penjara lebih setahun.

Mereka dituduh mengikut Seksyen 4(2) (c) Akta Perhimpunan Aman kerana didakwa mengambil bahagian dalam yang perhimpunan BERSIH 3.0 dan melanggar perintah Majistret Zaki Asyraf Zubir, bertarikh 26 April yang melarang perhimpunan di Dataran Merdeka dan kawasan yang bersempadan dengan Jalan Sultan Hishamuddin , Jalan Raja dan Jalan Kelab.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara jam 2.30 petang dan 3 petang pada 28 April.



Mereka juga menghadapi satu lagi tuduhan di bawah Kanun Keseksaan, iaitu bersama penyokong BERSIH 3.0 yang melebihi lima orang yang masih bebas, dalam mencapai niat bersama, telah bersubahat dengan Tangam a/l Raju, Rajesh Kumar a/l Gejinder dan Farhan bin Ibrahim @ Alias, telah mengingkari perintah yang dikeluarkan oleh Majistret Zaki Asyraf Zubir pada 26 April.

Azmin dituduh bersubahat dan menghasut Tangam, Rajesh dan Farhan membuka sekatan besi halangan di Dataran Merdeka yang mungkin menyebabkan rusuhan atau gaduh-gempur di kawasan tersebut.








P/s: Dahulu "musuh", kini "rakan".

Penahanan Trio Pemimpin Rakyat Buktikan Pihak Polis Terus Diperkuda Regim

Kenyataan Media
 
22 Mei 2012

Penahanan Trio Pemimpin Rakyat Buktikan Pihak Polis Terus Diperkuda Regim, Ayuh Tolak Umno/Bn PRU Rejim PRU-13

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) melihat pendakwaan yang akan dikenakan kepada Pengerusi SAMM Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai Chegubard, Ketua Umum PKR YB Dato' Seri Anwar Ibrahim dan YB Azmin Ali di Mahkamah Jalan Duta pada 22 Mei 2012 amatlah tidak logik berdasarkan pendirian awal regim terhadap Perhimpunan BERS✔H.

Mengimbau kembali, dalam BERS✔H 2.0 jawatankuasa pemandu perhimpunan telah memohon menggunakan Stadium Merdeka untuk diadakan perhimpunan pada 9 Julai 2011 tetapi telah ditolak oleh regim dengan pelbagai alasan dan tipu helah. Akhirnya perhimpunan tersebut disuraikan dengan penuh trajis dan zalim dengan memperkudakan pihak polis.

Kali ini pada BERS✔H 3.0 yang diadakan pada 28 April 2012, jawatankuasa pemandu perhimpunan tersebut telah mengumumkan Dataran Merdeka adalah tapak yang sesuai berhimpun memandangkan segala tuntutan pada BERS✔H 2.0 masih tidak diendahkan oleh regim. Justeru, Dataran Merdeka tetap diumumkan sebagai lokasi perhimpunan dengan mengambil semangat nama memerdekakan rakyat daripada kekotoran sistem pilihanraya di Malaysia ini.
Tinjauan SAMM mendapati, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien Onn sengaja bersilat lidah apabila awalnya mengumumkan bahawa tidak akan menghalang perhimpunan BERS✔H kerana ianya tidak menggugat keselamatan negara. Apabila Dataran Merdeka menjadi pilihan, tiba-tiba regim seperti terkena renjatan elektrik akhirnya pihak polis meminta perintah mahkamah untuk tidak membenarkan Dataran Merdeka digunakan sebarang aktiviti perhimpunan pada 28 April hingga 1 Mei 2012. Dalam masa yang sama, Stadium Merdeka yang diharamkan kepada rakyat untuk berhimpun pada BERS✔H 2.0 dibenarkan pula untuk perhimpunan 28 April 2012.
Zulkifli Ibrahim(kiri) Pengarah Seketariat SAMM ketika mengetuai perarakan
Tindakan memagar kawasan jalan memasuki ke Dataran Merdeka juga adalah perancangan licik regim dengan niat menimbulkan suasana kurang senang serta penuh provokasi.
Akhirnya pihak polis menyuraikan perhimpunan BERS✔H 3.0 pada 28 April 2012 yang lepas paling ganas dan begitu menggila seolah-olah dirasuk hantu. Tindakan polis bukannya menyuraikan perhimpunan tetapi mengejar para demonstran dengan penuh dendam kononnya ada anggota mereka telah meninggal.
Apakah kewajaran pihak polis untuk menyamar sebagai peserta perhimpunan BERS✔H sepertimana yang diakui oleh Menteri KDN turut menjadi persoalan?
Apakah kewajaran larangan penggunaan Dataran Merdeka? Apakah kewajaran menutup semua akses masuk atau jalan ke Dataran Merdeka?

Justeru, SAMM melihat pendakwaan ke atas ketiga-tiga pemimpin rakyat ini mempunyai muslihat tersembunyi dan cubaan menakut-nakutkan rakyat dengan akta perhimpunan yang baru ini. Kerajaan harus belajar daripada sejarah kebangkitan rakyat di dunia ini. Jika rakyat makin ditekan, rakyat akan terus bangun melawan.

Pendakwaan ini juga hanya cubaan untuk melewat-lewatkan perubahan total pentadbiran negara kepada kerajaan baru dan dalam pada ini juga, regim semakin rakus mengaut sisa-sisa kekayaan negara dengan tamak agar mereka boleh senang lenang jika regim tidak lagi berkuasa.
Ayuh, SAMM mencabar seluruh anak muda untuk bersama-sama menolak regim UMNO/BN pada PRU-13 dan bangun melawan penipuan yang bakal berlaku pada PRU-13 nanti. Anak Muda perlu bangkit dengan maruah, bukan bacul dengan mengadaikan negara pada regim yang tidak bertanggungjawab


Zulkifli Haji Ibrahim
Pengarah Sekretariat
SAMM Kebangsaan

GAMBAR : TOK SIAK UMNO JADI GILA MEROYAN BILA SAJA MELIHAT BAJU BERSIH

Tuesday, May 22, 2012
BAJU BERSIH 3.0 TERKOYAK DISENTAP TOK SIAK DALAM MASJID


Baju+dikoyak+siak.png (400×222)

NILAI: Berang dengan tindakan seorang jemaah yang memakai baju Bersih 3.0, seorang siak di sebuah masjid di Kampung Jijan di sini didakwa bertindak menyentap baju pemuda tersebut hingga koyak.

Kejadian berlaku malam tadi ketika pemuda terbabit sedang bersalam-salaman dengan jemaah lain sejurus selesai solat Maghrib berjemaah di Masjid Saidina Abu Bakar di sini.

"Tiba-tiba tok siak tersebut telah meluru kepada pemuda yang memakai baju Bersih dan menyentap bajunya dari belakang sehingga terkoyak.

"Jemaah yang lain menegur beliau supaya menghormati masjid tetapi dia buat tak peduli," cerita seorang saksi yang mengirim emel kepada Harakahdaily.

Menurut saksi itu lagi, kejadian semalam merupakan kemuncak kepada kemarahan siak tersebut yang sebelum ini pernah menghalau pemuda sama dari bersolat di masjid berkenaan gara-gara memakai baju Bersih itu.

Kejadian kali pertama itu didakwa berlaku pada 14 April lalu iaitu sebelum himpunan besar-besaran Duduk Bantah Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April.

Ketika itu pemuda dengan berbaju Bersih itu hadir dan bersiap sedia untuk solat Isyak berjemaah di masjid berkenaan.

Namun tidak semena-mena, siak tersebut meninggikan suara dan menghalau keluar pemuda tersebut dan tidak membenarkan beliau bersolat jemaah di masjid berkenaan.

"Ahli-ahli jemaah yang lain hanya berpandangan antara satu sama lain dan mengeleng-ngelengkan kepala.

"Sebelum ini, siak tersebut sangat disenangi dan disegani oleh para jemaah kerana komitmen yang ditunjukkan dalam menyelenggarakan hal-hal masjid sangat baik, tetapi kesan daripada kejadian tersebut kepercayaan kepada beliau tergugat," kata saksi itu lagi.

Lantas saksi itu menimbulkan persoalan termasuk adakah siak tersebut menerima arahan supaya tidak membenarkan orang memakai baju Bersih bersembahyang di masjid tersebut.

Atau juga siak tersebut mendapat mendapat 'fatwa' yang menyatakan memakai baju Bersih tidak sah sembahyang di masjid.

HD

GAMBAR : Makna Hari Belia Bagi UMNO

 
 
Makna Hari Belia Bagi UMNO... Hurmmm... Dalam Utusan Sibuk Kononnya UMNO Perjuan...gkan ISLAM... ISLAM Apa Kalau Beginilah Cara Dan Sambutannya?... Beza Sungguh Dengan Anak Muda Yang Menyokong Pakatan Rakyat... Pantang Dengar Ustaz Azhar Idrus ( Original ) Nak Datang Bagi Ceramah Kat Tempat Mereka, Dari Jauh Pun Sanggup Datang Untuk Menimba Ilmu Agama... Inilah Realitinya...Lihat seterusnya..
 

Musuh Yahudi yang sebenarnya bukanlah Palestin tetapi Bani Jawi.

 
Musuh Yahudi yang sebenarnya bukanlah Palestin tetapi Bani Jawi.

Bani Jawi adal...ah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna.

Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang.

BANI JAWI @ BANGSA JAWI /MELAYU

Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu

Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu

Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu

Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah.

Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama al Mahdi.

Diceritakan juga al Mahdi akan pulang semula ke tanah asal bersama kaumnya dan akan memusnahkan bangsa Yahudi. Wasiat ini dilaksanakan oleh anak-anak Nabi Ibrahim dan kisah ini dicatit dalam kitab-kitab Yahudi.

Sejarah berlalu zaman berzaman. Kisah ini juga diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat. 60 para sahabat mengembara ke Timur mencari Bani Jawi.

Akhirnya Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan. Bani Jawi terkenal dengan akhlak dan kelemahlembutan mereka kerana mereka berdarah bangsawan dan kesatria perang yang dihormati.

Jawi or Jiwi ikut bahasa sanskrit Ji=satu & Wi=Tuhan. yakni maksud nya bangsa yg percaya kpd 1 tuhan (mentauhidkan tuhan)

Dimanakah negara dihujung dunia ini yang masih beramal dengan mempercayai adanya Tuhan yang satu??

Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang.

Rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam Kotak Tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun.

Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, ’di penghujung dunia’
Lihat seterusnya..
 

Abby Abadi Pula Naik Ke Pentas PAS

Siasahkini



Selepas Aishah, Dayangku Intan,,,,, Kini Giliran "Abby Abadi" Mengambil Tempat.. Jom Kita Turun Ramai-Ramai... ::.kikiki.::



Abby Abadi ( Isnp. Aliza) Bekas pelakon Siri GERAK KHAS akan bersama sama di Pentas Himpunan Pemuda Islam Rhu Rendang, di Pantai Rhu Muda, Marang



Baguslah macam nie.ada perubahan yang baik.Inilah parti pas.Orang yang mahu berubah kepada kebaikan akan menyertai pas manakala orang yang nak kepada keburukan akan menyertai Umno.Ko orang orang fikir-fikir la sendiri.. Apa pun aku ucapkan tahniah Abby abadi kerana bersama-sama dengan parti islam..
http://siasahkini.blogspot.com/

Bongkar!! Surat Terbuka Buat PM Dedah Sindiket Jual Beli Mykad Di Sabah

Saudara Pengarang, SAYA, Chung Su Li, menujukan surat terbuka ini kepada Perdana Menteri Malaysia, Menteri Dalam Negeri dan Jabatan Penguatkuasa di Malaysia agar memantau kegiatan subversif iaitu pemberian kerakyatan songsang kepada warganegara India di Sabah. Siasatan saya mendapati seramai lebih kurang 100 orang warga India di Sabah dan lebih kurang 1,500 di Semenanjung Malaysia telah berjaya mendapat Kad Pengenalan dengan membayar sejumlah wang di antara RM 30,000 sehingga RM 75,000 kepada sindiket yang mempunyai rangkaian di seluruh Malaysia.

Saya mewakili majoriti suara rakyat Sabah ingin menarik perhatian kerajaan yang sedang berusaha untuk mencari dalang-dalang dalam aktiviti menjual IC kepada warga asing, terutama daripada India, Pakistan, Indonesia dan Filipina.




HEBAT....Skandal IC Projek terbaru masih menggunakan Modus operandi yang sama iaitu laporan kehilangan kad pengenalan




Aktiviti membuat IC mengunakan wang telah mula menjadi-jadi di Sabah setelah seorang yang bernama Nasir Bin Yusof berjaya mendapatkan IC untuk dirinya pada awal tahun 2011.



Nasir Bin Yusof atau Latiff, yang berasal daripada RegunathaPatti, Tamil Nadu, India datang ke Malaysia dengan mengunakan Visa Tukang Masak di sebuah Restoran India.



Beliau kemudiannya telah berjaya membuka beberapa kedai sendiri di sekitar Kota Kinabalu, Sabah. Antara bekas Restoran beliau yang terkenal ialah Restoran Salimah berhampiran Hospital Mesra Bukit Padang dan di Terminal Inanam.



Beliau membuka kedai mengunakan nama seorang warganegara Malaysia dan menjalankan perniagaan tersebut sedangkan dia memegang Visa tukang masak pada ketika itu.







PASPORT.....Salinan Pasport India Nasir yang ketika itu menggunakan nama Kader Moideen Latheef. Mustahil Jabatan Imigresen tidak mempunyai salinan kerana beliau mempunyai Permit Kerja sebagai Tukang Masak



Pada masa itu, beliau mula mengalihkan minat beliau ke bidang lain. Atas sifat-sifat beliau yang berani dan pandai menarik hati dan memikat pegawai kerajaan dengan memberikan suapan tertentu; telah berjaya menjadi agen menguruskan dokumen kepada pekerja asing dan majikan warganegara.



Beliau menjalankan tugas khas ini sedangkan pada hakikatnya beliau hanya seorang tukang masak di kaca mata undang-undang, mengatasi Agensi Pekerjaan Swasta dan Agensi Kerajaan yang mempunyai potfolio mengeluarkan dokumen pengenalan diri.



Latiff mula menjual satu demi satu kedai beliau apabila perniagaan haramnya mula maju. Beliau tidak perlu sakit kepala lagi memikirkan tentang apa juadah yang perlu di masak di kedainya. Beliau juga tidak perlu membayar cukai perniagaan dan pendapatan. Beliau mula memberikan perhatian yang serius dalam aktiviti agen tersebut kerana sudah terkenal di Sabah.



Mengikut pemerhatian saya, beliau keluar masuk hampir setiap hari di Jabatan Imigresen Sabah (JIS). Beliau akan datang biasanya waktu petang dengan membawa beg berisi pasport dan sampul surat berwana coklat. Beliau akan terus berjumpa dengan pegawai yang diperlukannya dan mendapat layanan istimewa.



Kenapa perkara ini boleh terjadi? Latiff telah pun membeli dua organisasi penting iaitu Jabatan Imigresen Sabah (JIS) dan Jabatan Pendaftaran Sabah. Beliau merasuah hampir semua kakitangan JIS bermula daripada sumbangan sarapan pagi, makan tengah hari, minuman, alat solek, peralatan rumah dan kredit telefon bimbit. Jika disemak telefon bimbitnya, sudah tentu terdapat nombor telefon semua pegawai pegawai tinggi kerajaan terutama Imigresen, JPN dan Polis.



Latiff akan menguruskan visa pekerja asing dengan bayaran bermula daripada RM600 sehingga RM 1,000. Majikan lain yang cuba berurusan sendiri di kaunter akan mengalami pelbagai kerumitan dan kelewatan serta syarat yang sangat ketat.



Pegawai JIS tanpa segan silu akan mencadangkan kepada majikan untuk bertemu Latiff untuk memudahkan urusan mereka. Ini semua hasil tunjuk ajar Latiff. Namun setakat ini, hanya Pengarah Imigresen Sabah, Mohd Mentek sahaja yang tidak dapat dibeli kerana ketegasan dan prinsip y utuh yang dimilikinya.



Latiff tidak berjaya meraih simpati daripada Mentek yang kental dengan semangat kenegerian dan memahami masalah Sabah. Agensi Pekerja Asing yang berdaftar dengan Pasukan Petugas Khas Persekutuan hanya bermimpi di siang hari untuk mendapatkan layanan serupa dengan Latiff.



SEGERA.....Nasir menjadi pemilih ekpress dengan kad pengenalan yang ada padanya




Latiff juga membantu orang ramai untuk mendaftarkan pekerja asing mereka secara haram, menguruskan penubuhan syarikat secara haram untuk memastikan warga asing dapat membawa kaum keluarga dan kerabat mereka masuk ke Malaysia melalui visa pegawai dagang.



Beliau juga mempunyai kenalan pengawai yang telah dirasuah di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu terutama Pegawai Kanan Imigresen untuk membenarkan pekerja yang mengunakan visa bekerja di Semenajung Malaysia masuk bekerja di Sabah selain menguruskan urusan balik warga asing yang mempunyai masalah Imigresen.



Selain itu, beliau turut membantu orang ramai dengan bayaran tertentu untuk menguruskan dokumen lain seperti urusan membuat sijil nikah dan urusan JPN yang lain. Beliau juga sudah semakin berani apabila menjadi Setiausaha Parti Kimma sejurus mendapat IC Projeknya. Beliau mempunyai ramai kenalan dalam facebooknya terutama ahli Kimma seluruh negara.



Latiff kemudian membuka sebuah kedai setelah memiliki banyak wang, semata-mata untuk menutupi segala aktiviti haramnya. Kedai tersebut ialah JJ One Phone di Lot 57, Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu.

Dalam kedai ini, terdapat sekurang-kurangnya 50 pasport dalam satu-satu masa. Kedai ini dibuka untuk mengelirukan pihak berkuasa dan menutup mata orang ramai. Namun kedai ini hanya menjadi mesin 'Money Laundering' kerana hanya menjual kredit telefon dan telah memindahkan operasi haramnya ke Asia City, Kota Kinabalu.



Latiff ini berjaya melepaskan diri daripada tindakan undang undang kerana memiliki pengaruh yang kuat serta memiliki keajaiban. Beliau pernah ditahan kerana menipu dalam menurunkan tandatangan seorang majikan setelah pekerja asingnya yang ditahan di Kudat oleh Pegawai Penguatkuasa Imigresen Sabah yang dikenali sebagai Halid. Namun, kes itu ditutup tanpa sebarang tindakan.



Beliau juga berkawan rapat dengan seorang polis yang bernama Ayub kerana Ayub mengenali hampir semua polis berpangkat tinggi di Sabah kerana dahulunya mempunyai sebuah kedai runcit dalam kawasan Ibu Pejabat Polis Kepayan.



Dengan Ayub, semua kawan beliau terutama orang India boleh keluar daripada tahanan dengan mudah tanpa sebarang kerumitan. Selain itu, di setiap pusat tahanan terutama di Kimanis Papar, Latiff mempunyai orang untuk mengeluarkan sesiapa saja yang ditahan dengan mengenakan bayaran antara RM2,000 hingga RM5,000 setiap seorang dan wang tersebut akan dikongsi bersama pegawai yang terlibat.



Pendedahan saya ini khas untuk menekankan bagaimana Latiff, seorang warga India yang telah lahir semula di Malaysia dan menjadi Warganegara Malaysia seterusnya menjadi salah satu kepala dalam membuat IC di Sabah.



Mengikut rekod, Latiff atau nama asalnya, Kader Moideen Latheef yang mengunakan Passport India bernombor E3171231 yang sah sehingga 08.10.2012 dan visa juga sah sehingga hujung 2011 dengan tarikh lahir dalam pasport 10 Oktober 1972.



Kini beliau tidak lagi menggunakan pasport India setelah mendapat resit kad pengenalan Malaysia 620605-12-6421 dengan identiti dan nama baru iaitu Nasir Bin Yusof dan tarikh lahirnya di kebelakangkan pada 05 Jun 1962. Perkara ini sangat jelas menunjukan berlaku banyak penipuan yang dilakukan oleh Latiff. Bagaimana beliau boleh tua 10 tahun dalam IC berbanding Pasport beliau?



Siapakah Nasir Bin Yusof ini sebenarnya? Adakah orang yang telah meninggal atau pun orang yang tidak menuntut ICnya? Ini bukan fitnah. Saya sertakan salinan pasport dan semakan daftar pemilih beliau.



Saya percaya bahawa Tuhan akan meninggal bukti bagi menumpaskan semua kejahatan di dunia ini. Bukti yang saya berikan sangat jelas. Namun, bagaimana pula Latiff ini berjaya memiliki IC ini?

Adakah hal ini seperti yang dibangkitkan oleh Naib Presiden PAS, Dato Mahfuz Bin Omar baru-baru ini? Apa pun saya akan memberikan serba sedikit maklumat mereka yang terlibat dan terpulang kepada kerajaan Malaysia untuk menyiasatnya.



Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Orang macam Latifflah yang menyebabkan desakan terhadap RCI terus dilaungkan oleh rakyat Sabah. Saya berpendapat, penahanan beberapa individu yang saya berikan ini akan mencari penyelesaian masalah IC di Sabah.



Latiff ini berjaya mendapatkan IC beliau melalui pertolongan Datuk Haji Jaffaer Henry, bekas Pengarah JPN Sabah melalui bantuan Suzina Binti Mohd Rahfee. Puan Suzina mempunyai hubungan rapat dengan Latiff. Latiff sentiasa mengambil dan menghantar Puan Suzina apabila pergi atau balik daripada mana-mana urusan di luar negeri terutama daripada Kuala Lumpur dan Labuan.



Selain itu, Latiff sentiasa mengunakan kereta Puan Suzina apabila dia tiada di Sabah. Latiff juga menyediakan semua keperluan rumah kepada Puan Suzina. Saya hairan bagaimana Puan Suzina yang bergred KP 27 yang juga baru mengangkat sumpah sebagai Penolong Pegawai Pendaftaran pada tahun 2009 dan menerima penempatan baru di JPN Kota Kinabalu boleh menandatangani resit laporan kehilangan kad pengenalan pada tahun 2004 dan 1996?



Beliau yang baru mengangkat sumpah untuk bertugas di JPN Kota Kinabalu pada 28 Mei 2009 bertempat di 'The Regency, Tanjung Tuan Beach Resort, Port Dickson berjaya menyediakan semua dokumen secara sempurna untuk mendapatkan IC kepada Latiff; tetapi tidak berjaya membuatnya tanpa meninggalkan bukti kukuh.



Selepas berjaya mendapatkan IC, Latiff melihat perkara ini daripada sudut perniagaan. Beliau ingin mengaut keuntungan besar dengan menjual IC seperti ini. Beliau kemudianya mencari jalan dan beliau mula bersekongkol dengan rangkaian Musakkar Bin Abdullah (Kadersha) yang juga memiliki ‘IC MASIH PANAS’ yang maklumatnya disertakan bersama ini.



Rangkaian Musakkar ini terdiri daripada beberapa orang daripada Jabatan Pendaftaran Negara. Mereka diketui oleh Abdul Rahman bin Md Noor (Gred 42) Ketua Unit Khas Sabah (KUS) di Putrajaya; diikuti Puan Farrah Izanni Binti Mohamad Ismail, Penolong Pengarah Unit Khas Sabah; Md. Solehan bin Omar, Pengarah Bahagian; Ruslan Bin Alias, Penolong Pegawai Pendaftaran; Susilan dan Puan Sulaiha dan beberapa pegawai di Bahagian Kad Pengenalan.



Mereka menerima permohonan Kad Pengenalan seperti ini hanya daripada Latiff, Musakkar dan beberapa orang lagi. Mereka akan meminta menyediakan butiran serta gambar dan kemudian mereka akan diberikan resit IC, Sijil Lahir dan seterusnya Maykad berserta dokumen lain oleh pegawai di atas.



Saya tidak mengenali semua pegawai tersebut, akan tetapi semua mereka ini benar-benar terlibat. Saya tiada memiliki bukti lain selain daripada ini. Namun, saya yakin dengan bantuan semua individu tersebut, Latiff berjaya mendapatkan IC seseorang yang telah mati ataupun yang tidak dituntut oleh pemohon.



Kejayaan Latiff ini berjaya menambah ahli rangkaian dan agen di Sabah. Latiff kemudian bertukar menjadi salah satu ahli rangkaian ini dengan harapan dapat menguat untung yang besar. Rangkaian ini kemudian di sertai oleh Salim Khan Bin Kaboor dengan IC bernombor 681012-12-5123 iaitu pemilik sebuah restoran terkenal di Sabah iaitu Restoran Salim, di Lintas Plaza, Kota Kinabalu.





Setelah beliau berkahwin kali kedua, beliau telah jatuh dalam perniagaan dan setelah mula berniaga IC, beliau kini sudah naik semula dan semakin kaya. Rangkaian ini kemudian berjaya mendaftarkan seramai 100 orang setakat ini di Sabah dan di Semenanjung 1,500 lebih.


Semua orang yang telah meninggal di Semenanjung Malaysia telah lahir semula dengan bantuan pendekar-pendekar yang baru wujud di Sabah ini. Adakah ini zaman batu atau zaman moden? Salim dan Latiff sentiasa menjemput Rahman apabila sampai di Sabah dengan menyediakan semua kemudahan termasuk hotel mewah dan sebagainya. Perkara ini amat merisaukan saya dan seluruh rakyat Sabah.



IC yang dimiliki oleh Latiff telah dibuat sebegitu sempurna tanpa boleh dipertikaikan lagi. Siap dengan salinan laporan kehilangan kad pengenalan yang kononnya pernah hilang pada 12 Mac 2004 dan 30 Disembet 1996 yang ditandatangani oleh Puan Suzina yang saya sertakan sekali dengan laporan saya ini.



Namun dengan kuasa tuhan, saya telah menjumpai beberapa kelemahan dalam laporan ini kerana nama penuh dalam laporan ini ialah Nasir @ Lathiep Bin Yusuf yang mana sangat berbeza dengan IC beliau. Adakah Puan Suzina ini bekerja dari tahun 1997 sehingga 2011 dalam satu bahagian yang sama dalam JPN Kota Kinabalu atau beliau baru ditempatkan di Kota Kinabalu pada Mei 2009? Adakah perkara ini boleh masuk akal?



Latiff mempunyai dua orang adik beradik lagi di Sabah yang mana salah satunya berada di Papar dan tidak mempunyai IC dan salah satunya yang bernama Peer Mohammad Bin Kadeer dengan no Maykad 600323-12-5465. Adik beradik satu bapa tetapi dibinkan kepada orang lain. Tidakkah pihak kerajaan boleh menyiasat hal ini?




Seorang lagi agen khas untuk pekerja asing India yang terlibat dalam rangkaian ini ialah Musakar Bin Abdullah dengan IC No 620305-12-5961. Jika meneliti kisah Musakar, beliau ini boleh dianggap sangat berbahaya dan saya memiliki beberapa dokumen untuk membuktikan bahawa IC Musakar ini baru di beli.




Beliau datang daripada India mengunakan Visa Tukang Masak untuk Kedai Kopi Farvin Inanam yang dijamin oleh Majikannya, Aziz Bin Kasim. Kemudian Aziz telah membatalkan visa tersebut dan menghantarnya balik ke India. Salinan tersebut turut disertakan. Beliau kemudiannya balik ke Malaysia dengan jaminan seseorang lagi.



Beliau kemudian membuka sebuah kedai barang-barang aneka kecil di belakang kedai Farveen Curry House berhampiran Shell, Kampung Air Kota Kinabalu. Seratus peratus barang dalam kedai ini ialah barang curi yang dibekalkan oleh sindikit tertentu dan menjadikan tingkat atas kedai beliau tempat menyimpan barang atau stor.



Kemudian beliau akan menjualnya di kedai tersebut. Pihak kerajaan boleh menyiasat hal ini dengan lebih lanjut lagi. Tambahan pula, nama Musakkar ini sewemangnya nama bukan India. Tentu sekali, Mykad ini milik rakyat Malaysia atau Indonesia.



Musakkar datang ke Malaysia dengan nama Kadersha Mydeen atau nama gelaran Katta Kaja dengan pasport India bernombor A7754373. Kemudian beliau membuat IC dengan bayaran RM 30,000 melalui rangkaiannya. Beliau berasal daripada Asoor, Trichy, Tamilnadu dan pasportnya sah sehingga 5 Mei 2009.







Beliau kini sudah membuka restoran sendiri di hadapan kedai barang anekanya dengan nama Restoran Farveen Curry House bertentangan Shell Kampung Air. Pada asalnya, beliau hanya bekerja di situ. Apabila berjaya mendapat untung yang banyak daripada penjualan IC, beliau terus membeli kedai tersebut dan menjadikan ia miliknya. Kegiatan Kadersha ini boleh mengancam keselamatan Negara kita.



Kadersha ini pada asalnya bekerja bersama Aziz bin Kasim. Atas kebiadapan terhadap Majikannya dan melakukan kesalahan Imigresen, beliau ditahan oleh Jabatan Imigresen Sabah yang ketika itu laporan ini dibuat oleh Aziz di pejabat lama di Wisma Dang Bandang, Kampung Air.



Semasa dalam tahanan, Aziz telah membatalkan visanya dan membeli tiket penerbangannya untuk balik ke India. Salinan tiket tersebut turut disertakan. Namun, Kadersha berjaya keluar daripada tahanan dengan bantuan seseorang.


Beliau kemudian membuat muslihat dan tinggal di Sabah. Sekarang ini beliau kembali ke Malaysia dan berjaya membeli Restoran majikannya sendiri. Fakta ini benar sekali, pihak berkuasa boleh menghubungi bekas majikannya, Aziz bin Kasim di talian 016-8105XXXX (nombor sebenar sila email ke Sabahkini) untuk maklumat lanjut.



Selain itu, satu kes yang masih dalam siasatan di Balai Polis Lama Kota Kinabalu terhadap Kadersha mengenai cek tendang yang dilaporkan oleh Aziz Bin Kasim, bekas majikannya. Baru baru ini, ada orang yang melaporkan tentang IC Musakkar (Kadersha) di Balai Polis Karamusing.



Tetapi kes ini berjaya ditutup olehnya dengan wang ringgit Malaysia. Kadersha juga menyembunyikan dirinya selama seminggu di rumah banglonya yang dibeli dengan wang hasil kerja kerasnya membuat IC di Semenanjung Malaysia sebelum menutup kes ini. SB Mohan daripada Balai Polis Karamusing juga mengetahui hal ini. Dialah yang menguruskan kes-kes India di Kota Kinabalu.



Sehubungan itu, saya mengharapkan satu penyiasatan khas dibuat mengenai hal ini. Saya bersama ratusan rakan saya tidak akan teragak-agak untuk mengumpulkan tandatangan bagi memastikan kerajaan Malaysia menyiasat hal ini dan tidak memberikan sebarang alasan.



Kami mahu IC mereka yang terlibat harus ditarik balik. Kami rakyat Sabah tidak mahu mereka menjadi salah satu pengundi dalam pilihanraya 13 akan datang. Kami mahukan penyelesaian menyeluruh.



Sekiranya kerajaan Malaysia tidak menyiasat dan mengenakan tindakan undang-undang ke atas semua suspek ini, maka kami akan meminta bantuan pembangkang untuk menuntut penyiasatan ke atas isu ini yang kami kira amat penting untuk kami warga Sabah. Kami hilang punca pendapatan angkara warga asing seperti Latiff dan Kadersha yang diberikan IC.



Saya berharap agar agensi kerajaan yang terlibat menyiasat hal ini serta merta sebelum pilihanraya akan datang. Penerima IC seperti ini harus dibuang dahulu. Mereka tiada hak memegang kad pengenalan Malaysia.



Pendedahan saya ini membantu kerajaan untuk mengesan individu yang bersalah dan seharusnya inilah peluang yang baik kepada kerajaan Malaysia untuk membersihkan nama daripada dakwaan pembangkang.



Apa pun jutaan rakyat Sabah akan menantikan berita gembira tentang dalang-dalang dan pemegang IC ini ditangkap secepat mungkin. Kami menaruh harapan pada kerajaan yang kami sanjung selama ini. Kami sentiasa menantikan langkah daripada kerajaan selepas ini dengan harapan yang besar.



Penuntutan pembangkang untuk menubuhkan RCI akan terjawab dengan tertangkapnya rangkaian ini. Maklumat ini saya kumpul daripada agen-agen SAH di Sabah dan orang ramai. Selepas penahanan rangkaian ini, Ini kalilah, terjawabnya semua misteri di sebalik desakan penubuhan RCI. Apabila berita ini diketahui oleh mereka, tentu mereka akan bersembunyi dan keluar selepas keadaan baik semula. Tapi ingat, kami tidak akan biarkan rangkaian ini berleluasa sampai bila-bila pun.



Kami tidak mendedahkan identiti kami seperti nombor telefon selengkapnya kerana risau tentang keselamatan kami. Semua yang terlibat amat berbahaya. Pegawai kerajaan juga dikira amat takut dengan mereka ini. Namun jika diperlukan, bukan saya seorang yang akan tampil nanti, ribuan orang yang menyokong saya dalam hal ini akan tampil ke hadapan.



Saya harap kerajaan mulakan dahulu penyiasatan. Semua bukti kukuh telah saya berikan. Tiada satu pun tuduhan saya ini boleh dianggap fitnah. Kami sedang mengumpulkan nama-nama dan biodata mereka yang baru sahaja membeli IC daripada rangkaian ini dan akan didedahkan kemudian hari.



Sedangkan masih ramai pemegang kad bunga raya di Sabah akibat daripada kelewatan JPN menguruskanya yang berpunca daripada kekurangan maklumat, bagaimana kerajaan boleh bertindak mengeluarkan IC berbayar seperti ini yang seratus peratusnya haram?



Sekian, Terima Kasih

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

JOM INFAQ

JOM INFAQ

Membangun Bersama Islam

KLIK "LIKE" TANDA ANDA MENYOKONG KAMI

About Me

Foto Saya
SELAMA, PERAK DARUL RIZDUAN, Malaysia
Hamba Allah yang inginkan keredhoanNYA

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate