YANG MASIH PANAS...

BERSEMBANG DENGAN USTAZ FANATIK PAS..(BLOGGER KETUA URUSAN ULAMA HULU LANGAT)

KAMI MEMBELA ULAMAK DEOBAND......
 
  1. kami di fahamkan hanya 2 buah negara yang tak sambut maulidur rasul (bagi cuti) iaitu Arab Saudi dan israel.Yang mengikut jejak langkah mereka ialah Deoband (mentor jemaah tabligh) yang menganggap ia sebagai BID'AH sesat.buktinya link ini:

    http://www.memri.org/report/en/print5808.htm

    http://darulifta-deoband.org/showuserview.do?function=answerView&all=en&id=20428

    sebaliknya di seluruh dunia negara islam menyambut maulidur rasul secara besar-besarkan dan meriah.buktinya link ini:

    http://www.youtube.com/watch?v=CCYxZx_5XAE

    http://www.islamdag.info/video/1127
    ReplyDelete
     
  1. tuan masalah di india dan pakistan tidak menyambut maulidur rasul bukan lah kerana mengikut israel tapi di sebabkan tempat.kadang hukum mengikut zaman dan waqi`.tuan tidak pernah ke negara mereka sebab tu tuan terus membuat penilaian yang negatif,kalau tuan berada di sana tuan akan setuju dgn fatwa deoband jika tuan benar2 paham masalah fiqh waqi`.jgn tuan terlalu membenci ulamak deoband dgn sebab mendengar berita2 fitnah,sedangkan tuan tidak pernah bersama mereka.tok guru pun berguru dgn mereka,kenapa tok guru tidak pernah mencerca mereka,sedangkan tuan yang tidak setanding ilmunya dengan tok guru sgt mencerca mereka...siapa tuan hamba.dgn izin allah selagi aku hidup,aku kan pertahankan ulamak deoband...kerana mereka adalah ulamak mu`tabar..semoga allah memberi hidayah kepada kita dan melindungi daripada sombong dengan ilmu yang sedikit yg diberikan kpd kita..
 
  1. tuan asyik mengulang ayat "fitnah'..kalau ia fitnah mana pencerahannya..????
    setiap fitnah mesti ada counterback(jawapan pencerahan).boleh tuan lampirkan jawapan balas tersebut.???

    ok lah kalau tuan kata sambutan maulidur rasul di India dan pakistan di cemari dengan perbuatan bid'ah lalu atas sebab tersebut pihak deobandi keluar fatwa hukum bid'ah...baik!!!

    soalan kami; adakah pihak deobandi sebelum fatwa tersebut dikeluarkan,mereka juga pernah menyambut maulidur rasul secara besar-besarkan berlandaskan syariat (tiada perbuatan bid'ah)????????

    kalau ada ,...nyatakan bila ia bermula(tahun) dan bila kali terakhir ia disambut???
    kalau ada rakaman video lagi bagus...
    Delete
     

  2.  

  1. sebenarnya aku tak ulang pun ayat "fitnah",tapi sebelum aku nak bagi pencerahan tu,aku nak tanya adakah tuan penah selidik latar belakang blogger anti JT yang tuan taqlid sekarang,penahkah tuan berguru dengan ulama deoband,pernahkah tuan duduk di dalam majlis mereka,pernahkah tuan bergaul dengan mereka..kalau mereka ni sesat,tuan kena akui tok guru nik aziz yang tuan sanjungi itu pun sesat,sbb tok guru pun lepasan deoband...mungkin tuan akan kata "anta suka ulang ayat tok guru".soalannya kenapa tok guru ambil ilmu dari orang sesat?????em masalah sebelum ulamak deoband bagi fatwa sambut maulid bidah sesat adakah mereka menyambutnya? jawapannya tidak mereka tidak pernah sama sekali menyambutnya,so adakah mereka sesat? jawapanya? tidak!adakah mereka berdosa ? jawapannya ? tidak!jadi apabila seseorang tidak melaksanakan sesuatu yang tidak berdosa maka mereka tidak boleh di cerca atau mengklaim dgn mana bangsa yang tidak melaksanakannya.aku rasa maulud nabi ni tok guru nik aziz pun tak buat sambutan seperti di tempat lain.kesimpulannya jangan gara-gara tidak menyambut maulid kita kata depa sesat...bro berlapang dadalah dalam masalah maulid kalau tidak jangan namakan blog tuan "ketua urusanulamak"ianya boleh menjatuhkan imej ulama..jgn marah nasihat je....


 
  1. [sebenarnya aku tak ulang pun ayat "fitnah",tapi sebelum aku nak bagi pencerahan tu,aku nak tanya adakah tuan penah selidik latar belakang blogger anti JT yang tuan taqlid sekarang,penahkah tuan berguru dengan ulama deoband,pernahkah tuan duduk di dalam majlis mereka,pernahkah tuan bergaul dengan mereka..kalau mereka ni sesat,tuan kena akui tok guru nik aziz yang tuan sanjungi itu pun sesat,sbb tok guru pun lepasan deoband...mungkin tuan akan kata "anta suka ulang ayat tok guru".soalannya kenapa tok guru ambil ilmu dari orang sesat????]

    soalan anda telah kami jawab dalam posting ini:

    http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/04/nak-faham-tabligh-mesti-keluar-40-hari.html

    [ em masalah sebelum ulamak deoband bagi fatwa sambut maulid bidah sesat adakah mereka menyambutnya? jawapannya tidak mereka tidak pernah sama sekali menyambutnya,so adakah mereka sesat? jawapanya? tidak!adakah mereka berdosa ? jawapannya ? tidak!jadi apabila seseorang tidak melaksanakan sesuatu yang tidak berdosa maka mereka tidak boleh di cerca atau mengklaim dgn mana bangsa yang tidak melaksanakannya.aku rasa maulud nabi ni tok guru nik aziz pun buat sambutan seperti di tempat lain.kesimpulannya jangan gara-gara tidak menyambut maulid kita kata depa sesat...bro berlapang dadalah dalam masalah maulid kalau tidak jangan namakan blog tuan "ketua urusanulamak"ianya boleh menjatuhkan imej ulama]


    kesian anda kerana baca posting kami tak abis(belum khatam)@sekerat-sekerat.Ulama ASWJ dahulu hukum sesat 4 tokoh deoband bukan sebab tak sambut maulid nabi da........tu la lain kali baca sampai habis!!

    kami bawa isu maulid ini untuk membuktikan deobandi berfahaman Wahabi.itu saje.Sebelum ini anda tuduh ia fitnah belaka,sekarang jelas dari jawapan anda sendiri .ini bermakna KAMI TIDAK BUAT FITNAH@BARELWI JUGA TIDAK FITNAH.



(kesian anda kerana baca posting kami tak abis(belum khatam)@sekerat-sekerat.Ulama ASWJ dahulu hukum sesat 4 tokoh deoband bukan sebab tak sambut maulid nabi da........tu la lain kali baca sampai habis!!
kami bawa isu maulid ini untuk membuktikan deobandi berfahaman Wahabi.itu saje.Sebelum ini anda tuduh ia fitnah belaka,sekarang jelas dari jawapan anda sendiri .ini bermakna KAMI TIDAK BUAT FITNAH@BARELWI JUGA TIDAK FITNAH.)

___________________________________________________________________________

AL-BINORY JAWAB TADI.......

kenape kene kesian kat aku pulak sbb tak baca atau baca sekerat2 posting tuan? bukan dapat pahale pun klu khatam.tak sambut maulud bermakna dia wahabi wau! hebat ketua ulamak ni,cube bagi dalil dari quran boleh x? klu xboleh bagi dalil hadis,xdapat yang sahih pun dhaif pun jadi la (  nanti tuan mesti kata hadis dhaif xboleh dijadikan hujjah daa..)xpa tuan bagi je...nak tanya satu lagi apa itu berelwi ? siapa pengasasnya dan darimana wajudnya ? dan apa aqidahnya...aku tunggu tau,jangan tulis dalam ruang komen ni,tulis dalam ruang catatan blog,senang sikit nak baca,aku tak cabar,sebab tuan ketua ulamak,rsanya aku tak layak mencabar tuan.jgn suh aku rujuk blog fulan tu fulan ni,atau kata aku baca tak abis,aku nak yang baru punya dari tulisan tuan,bukan copy paste,sebab tuan ketua ulamak apa barang copy paste....
AKU TUNGGU JAWAPANNYA....

2 ulasan:

  1. berhujjah dengan ketua ulamak Junddullah ni jawabnya sampai berjendol ada saja dia akan jawap....
    Adoh, adoh....sampai bila pon layan x habis punya...dok tunggu layan junddullah ni susahlah kita nak buat khususi, usuli, bagi masa 3 Hari dsb, ...Almarhum mufti Zainal Abidin R.A pernah menjawab soalan2 yg x habis2 dan kritikan di zamannya...dia jawab kemudian tunjuk pada Hadraji..kemudian keluar lagi soalan lain...dia jawab tunjuk pada Hadraji...kemudian Hadraji kata...sampai bila kamu nak jawab soalan2 ni...jawabnya memang usaha atas agama kita x buat..sbb dok melayan orang yg suka cari salah orang...ehem lbh kurang mcm tu la...teruskan usaha Dakwah dan Tabligh...sbb Allah SWT dah tunjukkan ramai karkun yg mati dalam usaha agama Jenazahnya di muliakan...tengok aje almarhum Hanzalah...almarhum maulana Omar...almarhum...pelajar yg syahid di ulu tembeling...ish ramai lagi memang x habis nak tulis kat sini...Dakwah maksud hidup...ummat ini ummat Daei...Takbir....

    BalasPadam
  2. adoh.. ade je misykat kat deoband..

    BalasPadam

SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT

Sila gunakan browser firefox untuk melayari blog ini dengan sempurna. terima kasih


Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim.

" Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembangsebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan link blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."

PERHATIAN!!! BLOG INI TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PARTI , NGO DAN SEBAGAINYA. SEGALA TULISAN DI ISI MENGIKUT CITARASA HAMBA SENDIRI DAN HAMBA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KESELAMATAN DAN KERUGIAN PEMBACA DISEBABKAN BLOG INI..... SEKIAN

PERHATIAN !!!!!!

Sebarang artikle yang termaktub di dalam blog ini tidak semestinya menunjukkan sikap pengendali blog ini. Ambillah yang berfaedah dan tinggalkanlah yang sia - sia........

MENGAPA AKU BERKATA SYIAH RAFIDAH KAFIR ?

Sesungguhnya Allah telah memilih sahabat-sahabat untuk ku, Dia menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabatku, mertua-mertuaku dan menantu-menantuku. Nanti akan muncul satu golongan selepas aku akan memburuk-buruk dan memaki hamun mereka.Sekiranya kamu menemui mereka, janganlah kamu mengahwini mereka, janganlah kamu makan dan minum bersama mereka, janganlah kamu berjemaah bersama mereka dan jangan kamu menyembahyangkan jenazah mereka. [Ali al-Muttaqi, Kanz al-‘Ummal, jil 11, m.s : 540 ]

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).



Al - Hadis

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU

KUTIPAN DANA BAGI PEMBANGUNAN SRIBU
Hadis nabi saw : apabila matinya anak adam maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga... yaitu sadhoqah jariah , ilmu yang memberi manfaat dengannya , doa anak yang soleh.

WAKTU SOLAT

Membangun Bersama Islam

Blog Archive


"tegakkanlah islam dalam dirimu,nescaya kamu akan melihat islam tertegak di tanah airmu" - Imam As-Syahid Hassan Al-Banna (Pengasas&Mursyidul Am Pertama Ikhwanul Muslimin)

berwaspada dari fitnah moden

berwaspada dari fitnah moden

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Nik Aziz

Tok guru Haji saleh

Tok guru Haji saleh

Recent Comments

Footer 2

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikut Melalui Email

Translate